Hallo Allen,
Ik ben Coen Roetgerink woonachtig in Rijssen ( Overijssel ), ik ben 26 Jaar, en fanatiek met auto's en snelheid,
Mijn Hobby bestaat vooral uit rallyrijden, Auto's poetsen, en heb een klein sticker bedrijfje op zolder.
Al jaren terug vanaf mijn eerst auto moest hij er keurig bij staan, Ik ben begonnen met een paarse Opel Tigra.
Elke week wassen was een must! als 18 jarige wil je natuurlijk goed opvallen met je verlaagde brede ''sport autotje''
dan begin je eens met poetsen, potje turtle wax van de halfords en hatseflats, maar toch wil je dan meer en voor je het weet rollen de zwaar verdiende euro's
in de lak van je auto, toch is die ambitie om ''een'' auto in showroom staat te krijgen nooit verloren gegaan,
ruim 3 jaar geleden heb ik van mijn eerste autotje afscheid genomen, en ben nu trotse bezitter van een metallic zwarte Volvo V50 2.0D uit 2009.
dan begin je weer met poetsen, wat jaren geleden begon met wat standaard meguiars materiaal, is nu toch wat uitgegroeid.
want met de hand poetsen daar wou ik van af! dus na een aantal weken in bezit te zijn van de Volvo een DAP900 aangeschaft met wat Chemical Guys flesjes (V34/V36)
met een Orange cutting pad en een White polish pad(Lake country), na HEEL VEEL filmpjes gezien te hebben op youtube daarmee aan de slag gegaan,
eerste resultaten waren dan ook WOW !, maar toch na een aantal dagen en een wasbeurtje verder werd het toch weer minder en voor ik het wist was ik alweer aan het polishen..
Hoe precies weet ik niet meer maar uiteindelijk wou ik gewoon hier heel goed in worden en een auto 100% krasvrij kunnen krijgen, ik wou de auto gewoon als nieuw op het oprit hebben staan.
ben ik in aanraking gekomen met dit forum !, ik vond het heel leuk om te lezen en te volgen, mocht ik iets niet weten zocht ik hier mijn antwoord, alvast bedankt voor dat !
Heel veel materialen heb ik inmiddels geprobeerd, van verschillende merken zoals meguiars, poorboys, chemical guys, monello, auto finesse, dodo,
maar de dap900 gaf mij nooit het PERFECTE resultaat dat ik wou, mijn excuus, maar met dit soort dingen kan ik mij aan een minimaal krasje al ergeren als ik hem er niet uit krijg ]-0
ik heb zelfs een countrylake cutting pad op de DAP900 weten te verbranden zelfs de backingplate was gesmolten! AI ! maar zo werd ik weer een ervaring rijker,
vallen en opstaan,
Het blijft me interesseren, en verveeld me nooit, tot in de late uurtjes in de garage bezig met oefenen proberen etc,
maar toch die kleine krasjes blijft me ergeren, ik had hier al meerdere malen gelezen dat het heftige werk toch aan een rotary machine overgelaten word, maar hoe verder ik me verdiep hoe meer het me afschrok, al die gevaren, en de bevestiging dat zonder enige ervaring hiermee beginnen een no-go is.
na weken verdiepen en WEER al die filmpjes de ''stoute'' schoenen aangetrokken en een rotary gekocht.
de keuze voor de Flex PE14-2 150 was niet zo moeilijk, al die positive reacties, dit moet de klus klaren !
de Blauwe Seat Ibiza van vrouwlief moest dit maar overleven wat er ook gebeurd:roll
meteen een 5'' backing plate erop en een Wolletje van 5'' met meguiars 105 op het paneel.
Maar ho-stop dit is wel ff wat anders dan een ''DAPje'' de 105 compound wil de Flex alle kanten opsturen, en stuitert over de lak.
te weinig toeren? standje omhoog, ja dat gaat beter! op deze manier probeer ik maar te spelen om hier toch handig in te worden.
Hier stopt ongeveer mijn verhaal, want het ibiza ''project'' was gisteren, verschillende pads en pasta's op verschillen toeren word toch iets waar ik mij in moet verdiepen,
een cursus volgen is iets wat snel in mijn agenda moet komen, dit lijkt mij absoluut niet verkeerd, want het wiel opnieuw uitvinden is hoe dan ook niet handig zegt mijn gevoel,
gelukkig is er nog niks mis gegaan, en zijn de resultaten verweg 100% geweldig, de motorkap die niet om aan te zien was, is gewoon alsof de auto nog in de spuitcabine staat uit te harden,
YES zo moet het zijn! maar het heeft wel heel veel zweten gekost, want door ( ik denk ) verkeerde toerentallen en verkeerde bewegingen heb ik ook vreemd genoeg machtig veel hologrammen met de Flex veroorzaakt met dezelfde pasta (105) en Wolletje.
Nabewerking heb ik gedaan met een Blauwe Hexlogic en Monello rafinni finale.
een aantal ingebakken vogelpoepjes inmiddels ook gewetsand met korrel 2000 padje, eerste met de hand, en daarna zelfs de halve motorkap gewetsand ( SHOCKING !, dit komt nooit meer goed ) behandeld met weer het zelfde wolletje en de M105 gaf een 100% verbluffend kras en hologram resultaat, WOW !
Ik hoop dat ik een leuk, en goede indruk heb gegeven over mijn ervaringen en kennis die ik nu heb, en samen nog VEEL MEER te weten te komen!
Als bijlage stuur ik enkele middelen waar ik tot heden mee werk, en een aantal foto's van de Ibiza die eraan moest geloven:-D
Dank !
Ik ben Coen Roetgerink woonachtig in Rijssen ( Overijssel ), ik ben 26 Jaar, en fanatiek met auto's en snelheid,
Mijn Hobby bestaat vooral uit rallyrijden, Auto's poetsen, en heb een klein sticker bedrijfje op zolder.
Al jaren terug vanaf mijn eerst auto moest hij er keurig bij staan, Ik ben begonnen met een paarse Opel Tigra.
Elke week wassen was een must! als 18 jarige wil je natuurlijk goed opvallen met je verlaagde brede ''sport autotje''
dan begin je eens met poetsen, potje turtle wax van de halfords en hatseflats, maar toch wil je dan meer en voor je het weet rollen de zwaar verdiende euro's
in de lak van je auto, toch is die ambitie om ''een'' auto in showroom staat te krijgen nooit verloren gegaan,
ruim 3 jaar geleden heb ik van mijn eerste autotje afscheid genomen, en ben nu trotse bezitter van een metallic zwarte Volvo V50 2.0D uit 2009.
dan begin je weer met poetsen, wat jaren geleden begon met wat standaard meguiars materiaal, is nu toch wat uitgegroeid.
want met de hand poetsen daar wou ik van af! dus na een aantal weken in bezit te zijn van de Volvo een DAP900 aangeschaft met wat Chemical Guys flesjes (V34/V36)
met een Orange cutting pad en een White polish pad(Lake country), na HEEL VEEL filmpjes gezien te hebben op youtube daarmee aan de slag gegaan,
eerste resultaten waren dan ook WOW !, maar toch na een aantal dagen en een wasbeurtje verder werd het toch weer minder en voor ik het wist was ik alweer aan het polishen..
Hoe precies weet ik niet meer maar uiteindelijk wou ik gewoon hier heel goed in worden en een auto 100% krasvrij kunnen krijgen, ik wou de auto gewoon als nieuw op het oprit hebben staan.
ben ik in aanraking gekomen met dit forum !, ik vond het heel leuk om te lezen en te volgen, mocht ik iets niet weten zocht ik hier mijn antwoord, alvast bedankt voor dat !
Heel veel materialen heb ik inmiddels geprobeerd, van verschillende merken zoals meguiars, poorboys, chemical guys, monello, auto finesse, dodo,
maar de dap900 gaf mij nooit het PERFECTE resultaat dat ik wou, mijn excuus, maar met dit soort dingen kan ik mij aan een minimaal krasje al ergeren als ik hem er niet uit krijg ]-0
ik heb zelfs een countrylake cutting pad op de DAP900 weten te verbranden zelfs de backingplate was gesmolten! AI ! maar zo werd ik weer een ervaring rijker,
vallen en opstaan,
Het blijft me interesseren, en verveeld me nooit, tot in de late uurtjes in de garage bezig met oefenen proberen etc,
maar toch die kleine krasjes blijft me ergeren, ik had hier al meerdere malen gelezen dat het heftige werk toch aan een rotary machine overgelaten word, maar hoe verder ik me verdiep hoe meer het me afschrok, al die gevaren, en de bevestiging dat zonder enige ervaring hiermee beginnen een no-go is.
na weken verdiepen en WEER al die filmpjes de ''stoute'' schoenen aangetrokken en een rotary gekocht.
de keuze voor de Flex PE14-2 150 was niet zo moeilijk, al die positive reacties, dit moet de klus klaren !
de Blauwe Seat Ibiza van vrouwlief moest dit maar overleven wat er ook gebeurd:roll
meteen een 5'' backing plate erop en een Wolletje van 5'' met meguiars 105 op het paneel.
Maar ho-stop dit is wel ff wat anders dan een ''DAPje'' de 105 compound wil de Flex alle kanten opsturen, en stuitert over de lak.
te weinig toeren? standje omhoog, ja dat gaat beter! op deze manier probeer ik maar te spelen om hier toch handig in te worden.
Hier stopt ongeveer mijn verhaal, want het ibiza ''project'' was gisteren, verschillende pads en pasta's op verschillen toeren word toch iets waar ik mij in moet verdiepen,
een cursus volgen is iets wat snel in mijn agenda moet komen, dit lijkt mij absoluut niet verkeerd, want het wiel opnieuw uitvinden is hoe dan ook niet handig zegt mijn gevoel,
gelukkig is er nog niks mis gegaan, en zijn de resultaten verweg 100% geweldig, de motorkap die niet om aan te zien was, is gewoon alsof de auto nog in de spuitcabine staat uit te harden,
YES zo moet het zijn! maar het heeft wel heel veel zweten gekost, want door ( ik denk ) verkeerde toerentallen en verkeerde bewegingen heb ik ook vreemd genoeg machtig veel hologrammen met de Flex veroorzaakt met dezelfde pasta (105) en Wolletje.
Nabewerking heb ik gedaan met een Blauwe Hexlogic en Monello rafinni finale.
een aantal ingebakken vogelpoepjes inmiddels ook gewetsand met korrel 2000 padje, eerste met de hand, en daarna zelfs de halve motorkap gewetsand ( SHOCKING !, dit komt nooit meer goed ) behandeld met weer het zelfde wolletje en de M105 gaf een 100% verbluffend kras en hologram resultaat, WOW !
Ik hoop dat ik een leuk, en goede indruk heb gegeven over mijn ervaringen en kennis die ik nu heb, en samen nog VEEL MEER te weten te komen!
Als bijlage stuur ik enkele middelen waar ik tot heden mee werk, en een aantal foto's van de Ibiza die eraan moest geloven:-D
Dank !