• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

AndyH stelt zich voor

AndyH

Detailing rookie
9 jan 2024
5
15
Hallo allemaal.

Ik ben Andy, 34 jaartjes en nu krap 10 maandjes bezig met wat poetsen. Saterday warrior.

Nadat wij onze Renault Megane in maart 2023 nieuw gekocht hebben wilde ik de krasstraat gaan vermijden, want deze enorme aankoop wilde ik graag netjes houden. Ik ga hem zelf poetsen, dat kan allemaal niet zo'n vaart lopen dacht ik. Emmertje, beetje sop en een spons en met een krap uurtje op een zaterdag heb ik dat ding wel schoon. wat had ik dat verkeerd ingeschat! Uiteindelijk kom je op dit forum en de termen vliegen je om de oren, door de bomen zag ik echt het bos niet meer.
Dit wereldje is toch groter dan verwacht.

Eerste spulletjes aangeschaft bij carclean met toestemming van de vrouw, dik 300 euro. Met onder andere de Deluxe Car Care Kit van Meguiars, paar emmers en wat doeken. Mijn aankoop moest ik wel goed verantwoorden, want de wasstraat kost 'maar' 15 euro. Nog geen week later, want ja, toch nog niet alles, in overleg met mijn vrouw (die toch positief was hoe de auto er voor stond) weer een bestelling van 250 euro. Nu met een leder onderhoudssetje, klei setje en wat kwastjes e.d.

Eerste paar maanden met de praxis hogedrukreiniger gewerkt, maar ik wilde ook graag foamen en een flexibele, langere slang. Dus een andere hogedrukreiniger aangeschaft, de AVA P57. Binnen een jaar tijd gewoon meer dan 1000 euro uitgegeven om de auto te wassen, pffff. Maar hij staat er mooi bij en het resultaat is altijd goed zichtbaar.

Ondertussen zit het kleisetje nog steeds nieuw in de verpakking, want ja, grote kans dat daarna gepolijst moet worden en dat durf ik nog niet aan. Probeer ik wel eerst op een andere auto. Inmiddels heeft mijn vrouw de reinigingskracht van de APC ook ontdekt en deze wordt inmiddels voor allerlei schoonmaak klussen gebruikt.

Inmiddels is dit wel een mooie hobby geworden, met veel waardering. Zo'n glimmend ding op de oprit is toch wel mooi, krijg er ook positieve reacties over. Inmiddels lukt het mij om de buitenkant in een kleine 3 uurtjes te wassen.

Foto's worden gewaardeerd las ik ergens, dus hieronder een paar foto's.

megane.jpg

megane1.jpg
 
Welkom en veel leesplezier, leuke intro en zo zal het detailvirus langzaam toeslaan ;).
Mooie Megane in deze kleur, hij staat goed te blinken.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker