Hi, dank je wel voor het lezen! Een korte introductie van mezelf: Bart, 28 jaar en woonachtig net buiten Utrecht. Van kinds af aan gek geweest op alles met een motorblok, en minstens net zo verzot op het prutsen daaraan. Ooit begonnen met een VW Passat, waarna ik besmet ben geraakt met een voorliefde voor Alfa Romeo. Eerst een 159 SW diesel (1000+ km per week), daarna een 159 SW TBi. Beiden heerlijke auto's, echter tegenwoordig in het bezit van een kleinere maar sportievere MiTo QV 101. Hieronder wat foto's van de oude liefde:
De 101 is in 2012 in beperkte (101 stuks) geleverd ter ere van het 101-jarig bestaan van Alfa Romeo. Het was de eerste MiTo met actieve dempers, een strakker onderstel en een aangepast interieur (Sabelt carbon sportstoelen). Met standaard 170 PK is het geen traag hok, maar men wil altijd meer... Daarom zal de 101 nog de nodige modificaties -technisch en optisch- ondergaan om het écht een viering van het mooie van Alfa te maken. Zo staat mijn auto er nu bij:
Mijn exemplaar is nummer 100 uit de oplage en heeft nu net 90.000 km gezien. Dit is te zien aan de immense hoeveelheid steenslag en wat gebruikerssporen rondom. Dit najaar zal er een nieuwe voorbumper (facelift model) op komen, waarna de voorzijde overgespoten zal worden. Tot die tijd probeer ik de auto zo netjes te houden als ik maar kan.
Zelf ben ik een pietje precies als het aankomt op de verzorging van mijn spullen, in het bijzonder mijn auto/motor. Detailer ben ik zeer zeker niet, de interesse om hier meer over te leren is er absoluut wel! Zo gaan mijn auto's niet door de wasstraat, neem ik rustig een middagje om ook onder de kap te poetsen, en houd ik van een schoon en verzorgd interieur. Ik hoop hier veel kennis te mogen ontdekken en te groeien in mijn eigen vaardigheden. Tips en tricks hoor ik heel graag, en (domme -ja ze bestaan) vragen stel ik met plezier!
De 101 is in 2012 in beperkte (101 stuks) geleverd ter ere van het 101-jarig bestaan van Alfa Romeo. Het was de eerste MiTo met actieve dempers, een strakker onderstel en een aangepast interieur (Sabelt carbon sportstoelen). Met standaard 170 PK is het geen traag hok, maar men wil altijd meer... Daarom zal de 101 nog de nodige modificaties -technisch en optisch- ondergaan om het écht een viering van het mooie van Alfa te maken. Zo staat mijn auto er nu bij:
Mijn exemplaar is nummer 100 uit de oplage en heeft nu net 90.000 km gezien. Dit is te zien aan de immense hoeveelheid steenslag en wat gebruikerssporen rondom. Dit najaar zal er een nieuwe voorbumper (facelift model) op komen, waarna de voorzijde overgespoten zal worden. Tot die tijd probeer ik de auto zo netjes te houden als ik maar kan.
Zelf ben ik een pietje precies als het aankomt op de verzorging van mijn spullen, in het bijzonder mijn auto/motor. Detailer ben ik zeer zeker niet, de interesse om hier meer over te leren is er absoluut wel! Zo gaan mijn auto's niet door de wasstraat, neem ik rustig een middagje om ook onder de kap te poetsen, en houd ik van een schoon en verzorgd interieur. Ik hoop hier veel kennis te mogen ontdekken en te groeien in mijn eigen vaardigheden. Tips en tricks hoor ik heel graag, en (domme -ja ze bestaan) vragen stel ik met plezier!