• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen: Bart

8Ball

Detailing rookie
6 apr 2020
7
15
Utrecht
Hi, dank je wel voor het lezen! Een korte introductie van mezelf: Bart, 28 jaar en woonachtig net buiten Utrecht. Van kinds af aan gek geweest op alles met een motorblok, en minstens net zo verzot op het prutsen daaraan. Ooit begonnen met een VW Passat, waarna ik besmet ben geraakt met een voorliefde voor Alfa Romeo. Eerst een 159 SW diesel (1000+ km per week), daarna een 159 SW TBi. Beiden heerlijke auto's, echter tegenwoordig in het bezit van een kleinere maar sportievere MiTo QV 101. Hieronder wat foto's van de oude liefde:
73AC88E6-BE99-49F8-8CD6-1ECDA911CFF8.jpg
IMG_9241.jpg
IMG_9254.jpg
De 101 is in 2012 in beperkte (101 stuks) geleverd ter ere van het 101-jarig bestaan van Alfa Romeo. Het was de eerste MiTo met actieve dempers, een strakker onderstel en een aangepast interieur (Sabelt carbon sportstoelen). Met standaard 170 PK is het geen traag hok, maar men wil altijd meer... Daarom zal de 101 nog de nodige modificaties -technisch en optisch- ondergaan om het écht een viering van het mooie van Alfa te maken. Zo staat mijn auto er nu bij:
IMG_4909.jpg
IMG_4911.jpg
IMG_4914.jpg
Mijn exemplaar is nummer 100 uit de oplage en heeft nu net 90.000 km gezien. Dit is te zien aan de immense hoeveelheid steenslag en wat gebruikerssporen rondom. Dit najaar zal er een nieuwe voorbumper (facelift model) op komen, waarna de voorzijde overgespoten zal worden. Tot die tijd probeer ik de auto zo netjes te houden als ik maar kan.

Zelf ben ik een pietje precies als het aankomt op de verzorging van mijn spullen, in het bijzonder mijn auto/motor. Detailer ben ik zeer zeker niet, de interesse om hier meer over te leren is er absoluut wel! Zo gaan mijn auto's niet door de wasstraat, neem ik rustig een middagje om ook onder de kap te poetsen, en houd ik van een schoon en verzorgd interieur. Ik hoop hier veel kennis te mogen ontdekken en te groeien in mijn eigen vaardigheden. Tips en tricks hoor ik heel graag, en (domme -ja ze bestaan) vragen stel ik met plezier!
 
Welkom op dit forum! Net als ik ga je op dit behulpzame forum alles leren wat je maar wilt. Mooie auto ('s) ook! Ik rij zelf sinds een jaar mijn eerste alfa (ook een 159, maar helaas 'slechts' een 1.8), en de liefde voor alfa is begonnen. Ik wilde graag een giulietta, maar dat zat er budgettechnische helaas niet aan. Nu verder dromen voor een giulia :)
 
Dank Juul! De 159 heeft een speciaal plekje in mijn hart, en er staat nog een 159 TBi SW in Rosso Competizione op de verlanglijst naast de 101. Ongeacht de motorisering, de 159 is een bijzonder fraaie verschijning -ook na 15+ jaar- en een enorm comfortabele auto om in te cruisen. Mooie droom van de Giulia!
 
Hele fijne Alfa!

Maarre, ook wel benieuwd naar de motor o_O

Ha de motor! Die is sinds korte tijd de deur uit (moet bekennen dat ik m’n sig overgenomen heb vanuit CAR), maar er komt een nieuwe Italiaanse schone voor in de plaats. Welke? Dat komt ter zijner tijd wel ;)

F4E9F5DC-ECB1-4A88-9DE2-090C21EFE297.jpeg
C339E46D-FF71-482D-9808-234C297748B5.jpeg
6DFEE5AB-D11F-4931-981E-35F57BA28163.jpeg

De S4R was een bijzonder exemplaar; overgespoten in Ducati yellow met een flinke frame er in. Daarmee werd het een ontzettend dynamische kleur, van fel glinsterend in het zonlicht tot behoorlijk diep in het duister.

Net zo duister waren de klanken uit de carbon Termignoni dempers (geen cat, geen killers..). Genieten met een hoofdletter G. Hoewel- om de buren te ontzien rolde ik regelmatig ‘s avonds van de provinciale het laatste stukje de wijk in met de motor uit
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ha de motor! Die is sinds korte tijd de deur uit (moet bekennen dat ik m’n sig overgenomen heb vanuit CAR), maar er komt een nieuwe Italiaanse schone voor in de plaats. Welke? Dat komt ter zijner tijd wel ;)

Bekijk bijlage 125129Bekijk bijlage 125130Bekijk bijlage 125131
De S4R was een bijzonder exemplaar; overgespoten in Ducati yellow met een flinke frame er in. Daarmee werd het een ontzettend dynamische kleur, van fel glinsterend in het zonlicht tot behoorlijk diep in het duister.

Net zo duister waren de klanken uit de carbon Termignoni dempers (geen cat, geen killers..). Genieten met een hoofdletter G. Hoewel- om de buren te ontzien rolde ik regelmatig ‘s avonds van de provinciale het laatste stukje de wijk in met de motor uit
Mooi apparaat!

En wat zal die inderdaad gebulderd hebben :joy:

Ben benieuwd wat de volgende wordt om je buren mee lastig te vallen!
 
Bonjour Bart! Leuk je hier ook te zien. Gaat de goede kant op wat betreft poetsgekken in de Alfa-wereld!
Na de crisis bij mij in de werkplaats maar een Alfa-poetsdag doen? Wellicht komt @FreddyW ook nog langs.
 
  • Leuk
Reactions: 8Ball
Bonjour Bart! Leuk je hier ook te zien. Gaat de goede kant op wat betreft poetsgekken in de Alfa-wereld!
Na de crisis bij mij in de werkplaats maar een Alfa-poetsdag doen? Wellicht komt @FreddyW ook nog langs.
Is voor mij een beetje ver weg om een dagje te poetsen haha! Maar altijd leuk om meerde Alfa liefhebbers hier ook actief te zien.