• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen Ferdy1185

Ferdy1185

Detailing addict
22 apr 2013
14
50
Goedendag,

bij deze doe ik mij even voostellen. Mijn naam is Ferdy, 28 jaar en sinds een kleine 2 weken trotse en verliefde eigenaar van een pastel zwarte AR Giulietta QV.
Op het moment dat ik de auto in ontvangst nam kon je je haar erin doen, zuinig als ik erop ben deed ik de auto afspoelen om het grootste vuil eraf te halen. Helaas kwamen er bij elke keer afspoelen meer krassen naar voren tot het punt dat er zelfs ronde cirkelvormige krassen zichtbaar werden. Mijn vermoeden is dat er een onbenul bij de dealer de auto heeft gepoetst op een verkeerde manier. Het zag er mooi uit voor even.

Gelukkig heb ik al wat ingelezen en denk ik dat het wel goed moet komen met hulp van dit forum. Ik heb alleen nog niet de moed verzameld om er ook echt aan te beginnen, eerst maar eens goed inlezen e.d.
 
Welkom op dit mooie forum en ja hoor, die swirls (ronde krassen) ga je er zeker nog wel uit krijgen!
 
Thnx allemaal, ik heb er vertrouwen in dat ik de krasjes weg kan krijgen. Vandaag wel contact gehad met de dealer, ze hebben een extern bedrijf de auto laten poetsen voor afleveren. Donderdag ga ik langs, dan is de poetser er om er naar te kijken maar ik doe het liever zelf denk ik.

Foto's moet ik nog even uitzoeken hoe ik die erop krijg maar volgen zeker.
 
Allereerst welkom op het forum Ferdy

Uit je tekst kan ik niet exact halen of je de AR nou nieuw hebt gekocht of dat het een 2de hands auto is.
Mocht het een nieuwe auto zijn dan is de kans ook niet ondenkbeeldig dat je die swirls er zelf wekelijks in staat te maken. Alfa staat bekend om zij zeer zachte lak die enorm krasgeveoelig is, zeker de uni zwarte lak is daar erg gevoelig voor.

Ik weet niet hoe je de auto wast maar mocht dat in een wasbox gebeuren dan lig daar denk ik een grote oorzaak.
De manier waarop en met wat je de auto wast kan ook de reden zijn dat de glans snel minder wordt.


Mocht het een 2de hands auto zijn dan is er naast de bovenstaande opties ook nog een kans dat de "poetser" de auto heeft voorzien van een polish / wax met fillers.
Deze "vullen" de krasjes op zodat het een strak plaatje lijkt maar die fillers was je er dus weer net zo snel uit.
Mocht dat het geval zijn dan zou ik me goed bedenken voor ik de auto weer naar de "poetser" zou brengen.
Voor hetzelfde geld haal je een mooie starterskit in huis en doe je het zelf. Daarnaast haal je door het poetsen er wel lak af maar erbij poetsen is nog nooit iemand gelukt.
 
Bedankt voor de info. Ik heb de auto inderdaad niet nieuw gekocht. Zelf heb ik hem alleen afgespoten nooit met de borstel of door de wasstraat, daar heb ik met mijn vorige auto slechte ervaringen mee gehad. Die fout maak ik niet nog eens.

Dat van die fillers kan ik me heel goed iets bij inbeelden, en hem nog eens terugbrengen houdt mij ook tegen inderdaad.

Ik zal op zoek gaan naar een mooie starterskit en zelf eens een weekend aan de slag gaan. Gezien de resultaten die ik hier voorbij heb zien komen moet dat mooier worden dan toen ik de auto kreeg.