• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen: Hans V - gewijzigd

het was begin van de bouwvak , erg warm en zonnig... dus lekker onder de bomen in de schaduw, in de loop van de dag de auto 4x verplaatst geloof ik om maar in de schaduw te blijven hahaha... en de oprit is gedeeld met de buren, pal in de zon, en die bestrating heeft smetvrees... (ieder vlekje blijf je een half jaar zien)
 
Koop ook voor al je (toekomstige-) MF doeken: Micro Restore, die doseerfles.
Zit geen bleek in en geen wasverzachter + krijgt de doeken helemaal weer als nieuw als je ze daarmee in de wasmachine stopt zonder wasverzachter!
 
Welkom.

En troost je, met een V70 ben ik een dag of 4 bezig (30-50 uur) afhankelijk van de staat van de lak en het interieur:-b
 
't is een hele nette V70 van ik dacht 2009, zwart.
Interieur doe ik even niets aan, het ging ze puur om de lak.

Het nadeel is dat ze de auto zelf niet eens wassen !
Dus de basis zal grondig wassen zijn... en dan eens met klei kijken hoeveel smeer er nog af komt...
Ik denk daarna de zelfde behandeling als bij mijn leon, de meguiars paint restore, en gewoon eens zien wat er gebeurt.
't zal allemaal stukken beter kunnen, maar ik moet toch ergens beginnen he ;)

Vandaag wil ik eigenlijk even op pad voor zo'n droogdoek. (na het boodschappen doen en daarna auto wassen want het zonnetje komt er lekker door in het oosten, het lijkt er op dat het droog blijft.
 
Welkom!

Mooie Leon, zo te zien rijdt deze ook rond in Rijssen?
Ben sinds enkele weken ook in het bezit van een Leon in dezelfde uitvoering!
Fijne auto en een mooi poets object.
 
fabia2.0 zei:
Welkom!

Mooie Leon, zo te zien rijdt deze ook rond in Rijssen?
Ben sinds enkele weken ook in het bezit van een Leon in dezelfde uitvoering!
Fijne auto en een mooi poets object.


Jep inderdaad in Rijssen... welke kleur is jouw leon ? misschien spot ik je wel een keer ;)

ik zag vanmiddag nog een mooie cupra langsrijden, tsja je moet wat te dromen houden
 
vanmiddag heb ik mijn auto gewassen en gewoon gedroogd, maar het valt me wel op dat je nu van die stoffige kringetjes houdt als je niet extreem droog maakt... komt dat door de verse waslaag ???

ik was niet van plan om hem iedere keer te poetsen na het wassen, al was het resultaat verbluffend (voor mij dan he)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Welkom!

Je hoeft echt niet na elke wasbeurt de auto in de wax te zetten. Eens in de maand of elke 2 tot 3 maanden is voldoende. Die kringetjes komen door de kalk dat aanwezig is in water.
 
Hans V zei:
Jep inderdaad in Rijssen... welke kleur is jouw leon ? misschien spot ik je wel een keer

ik zag vanmiddag nog een mooie cupra langsrijden, tsja je moet wat te dromen houden

Mijn Leon is zwart, maar je had m'n show off gevonden zag ik.

Een Cupra is zeker leuk werk!
Er rijdt in Rijssen ook een 'standaard' Leon met Cupra/FR voorbumper rond, misschien heb je die gespot??
 
Hans V zei:
vanmiddag auto gewassen en gewoon gedroogd, maar het valt me wel op dat je nu van die stoffige kringetjes houdt als je niet extreem droog maakt... komt dat door de verse waslaag ???

Heb je enkel afgedroogd en geen detailerspray gebruikt ? (is mij niet duidelijk )

Probeer volgende keer de auto een paar keer "tussendoor" af te spoelen zodat je shampoo-water niet kan opdrogen . Na je laatste spoelbeurt je droogdoek redelijk insprayen met een detailerspray (eventueel ook je auto) en ff als een gek in snel-tempo je wagen drogen. (gebruik dan wel de "groffe" zijde van je droogdoek )

Na dit snel-tempo-drogen , neem je een nieuwe droogdoek die je ook een beetje vochtig maakt en gebruik je de "fijne" kant . (of je neemt je eerste droogdoek , wringt deze goed uit en je begint overnieuw met de fijne kant...:-b )
 
ik had hem gewassen, en vervolgens met zo'n extreme droogdoek afgedroogd, meer niet.
Het leek net of het opgedroogde zand kringetjes waren, je zag het alleen met je neus dicht op de lak, maar je kon het wel zien...

Ik had verwacht dat juist dit na een goede behandeling (van een paar weken geleden) over zou zijn.

Daarnaast heb ik de velgen nog wel even in de was gezet, het blijkt dat wheel wax hier in de omgeving bijna niet meer te verkrijgen is.
 
is zoiets als dit trouwens nog weg te poetsen ??

't zit op de achterbumper, net bij de klep, de vorige eigenaar is niet altijd even voorzichtig geweest met laden / lossen....

2012-09-02-090.jpg
 
Als je erin kan blijven hangen met je nagel, dan is de kras te diep. Of zelf gaan opvullen of laten spuiten, al dan niet door een spot repairder.
 
en stel nu dat ik het bijwerk met een lakstift, is het dan vervolgens nog een beetje glad te krijgen ??? sommige plekken van lakstiftjes zien er soms nog erger uit dan een krasje als je begrijpt wat ik bedoel.
 
moet ik hier een speciaal topic voor starten of kan ik de vraag over krasjes hier beantwoord krijgen ?
 
Ik had een boel krasjes op mijn achterkant, bij de TT onder de achterspoiler op de klep.
Allemaal weg kunnen krijgen maar je bleef er niet met je nagel inhangen moet ik ook eerlijk zeggen.
Begrijp dat bij jou je nagel erin blijft hangen?

Kijk beter wordt het altijd maar ik ben bang dat je toc moet gaan opvullen en wetsanden + polijsten zoals meerderen hier weleens doen in hun topics.
 
ik heb geen nagels ;)

ik zal mijn vrouw eens vragen of ze er in blijft hangen met de nagel, ik ben bang van wel want als je goed kijkt zie je er ietsje wit (grondverf ?) doorheen
 
@vlekjes : heeft het toevallig geregend vlak na de waxbehandeling ? Soms is de wax dan nog niet genoeg uitgehard en krijg je hierdoor zulke vlekjes ? :weetniet

(als de wagen dan buiten staat natuurlijk en het regent erop...en vervolgens opdroogt )

Volgens mij eruit te krijgen door ofwel een nieuw laagje erop te smeren ofwel door opnieuw te polijsten met een fijne polish en .....dan kan je weer wax aanbrengen :D