• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen - Kuip

@Cordoba , ik maak de pads nu schoon onder de lauwe kraan met een drupje Dreft. Gaat prima. Daarna flink uitknijpen tussen de vlakke handpalmen, en daarna zoals jij zegt even droog draaien in een emmer, van standje 1 langzaam ophogen naar standje 4.

Van de grote pads heb ik de laatste tijd wel meerdere, ook verschillende merken en soorten, aangeschaft, om te proberen maar ook om niet meteen zonder te zitten als er één zou sneuvelen tijdens de strijd.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@Kuip Bij het handmatig schoonmaken van pads, doe ik beetje afwasmiddel in een laagje (5-10 cm) lauw water, en daarbij begin ik om de pad helemaal plat op de bodem te persen (lucht uit de pad), en langzaam los te laten zodat de pad zich helemaal vol zuigt met sop. Vervolgens leg ik de pad op de muis van de hand, en wrijf met de duim van de andere hand vanuit het midden naar de rand van de pad, zodat het vuil naar de buitenkant van de pad drukt, hierbij steeds de pad een stukje draaien voor het volgende stukje. Zo nodig herhaal ik de hele procedure, waarbij ik zo nodig ook weer schoon sop pak (ik doe vaak zo een aantal pads achter elkaar schoon maken, zodat ik weer even voor uit kan).
 
  • Leuk
Reactions: Kuip
Thanks voor het delen van jouw werkwijze @Cordoba . Zo leer je steeds weer iets bij.

Vandaag toch nog tijd en mogelijkheid gevonden om het hele dak af te maken. Dat is nogal een lap bij een V70...

Ben er wel super tevreden over, glimt als een spiegel en het belangrijkste: de swirls zijn weg!

Vandaag alleen maar de Scholl pads gebruikt, en ik heb het idee dat die mij iets beter bevallen dan de Monello. Maar ja, voor zover je dat met 2 dagen polijst-ervaring kunt beoordelen....
 
Dank je Remon!
Dit weekend weer erg veel tijd besteed aan het polijsten. Manman, wat een werk en wat veel tijd ben je daar mee bezig. Meeste tijd is nu nog gaan zitten in de smalle stroken rondom de ramen, de dorpels en de smalle kunststof strook onderaan de portieren.
Ik doe de strook tussen onderste raamlijst en de brede "heuplijn" (zo kenmerkend voor de V70nn of P3 modellen) met de kleine pad, net als de dorpels en die kunststof strook onderaan de portieren. En dan dat alles 2 à 3 keer; eerst grof en daarna fijn, om af te schalen.

Maar goed, de bestuurders kant is nu ook helemaal klaar, en aan de passagiers kant heb ik de strook onder de raamlijsten ook al gedaan. Volgende worden dan weer de dorpel en kunststof strook aan de onderkant van de portieren, en dan voorscherm, portieren en achterscherm.

Het knapt er héél erg van op, maar zal toch ook wel blij zijn als het af is. En anders de buren wel, ik kreeg vandaag al voor de 2e keer een opmerking van één van de buren een paar huizen verderop dat het toch wel een indringend geluid was, als je in de tuin zit.....
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Dank je Remon!
Dit weekend weer erg veel tijd besteed aan het polijsten. Manman, wat een werk en wat veel tijd ben je daar mee bezig. Meeste tijd is nu nog gaan zitten in de smalle stroken rondom de ramen, de dorpels en de smalle kunststof strook onderaan de portieren.
Ik doe de strook tussen onderste raamlijst en de brede "heuplijn" (zo kenmerkend voor de V70nn of P3 modellen) met de kleine pad, net als de dorpels en die kunststof strook onderaan de portieren. En dan dat alles 2 à 3 keer; eerst grof en daarna fijn, om af te schalen.

Maar goed, de bestuurders kant is nu ook helemaal klaar, en aan de passagiers kant heb ik de strook onder de raamlijsten ook al gedaan. Volgende worden dan weer de dorpel en kunststof strook aan de onderkant van de portieren, en dan voorscherm, portieren en achterscherm.

Het knapt er héél erg van op, maar zal toch ook wel blij zijn als het af is. En anders de buren wel, ik kreeg vandaag al voor de 2e keer een opmerking van één van de buren een paar huizen verderop dat het toch wel een indringend geluid was, als je in de tuin zit.....

Ohh dat is minder voor de buren, maar goed het lijkt mij dat het geluid nog wel mee valt?
Maar goed, ik geloof je zeker dat het een hele karwei is bij zo'n V70! Ben benieuwd naar het volledige eindresultaat!
 
  • Leuk
Reactions: Kuip
Meeste tijd is nu nog gaan zitten in de smalle stroken rondom de ramen, de dorpels en de smalle kunststof strook onderaan de portieren.
Heel herkenbaar...

n anders de buren wel, ik kreeg vandaag al voor de 2e keer een opmerking van één van de buren een paar huizen verderop dat het toch wel een indringend geluid was, als je in de tuin zit....
Helaas ook heel herkenbaar... Toen ik nog thuis woonde was er altijd 1 buurman die kwam klagen (of de politie ging bellen). Dacht daar vanaf te zijn nu ik in een gedeelde garage werk, maar via via hoorde ik dat mensen dat ook niet vonden kunnen, want 'het leek wel een werkplaats'.

Ik ben nu wel benieuwd naar de foto's van het resultaat!
 
  • Leuk
Reactions: Kuip
Laat maar klagen. :) Je mag gewoon geluid werk-geluid produceren.

Je hebt klagen en iets verzoeken. Bij het ene krijg je een andere reactie dan bij het ander.
 
  • Leuk
Reactions: Kuip
Vorige week kreeg ik al de opmerking dat het wel een irritant geluid was, daarom was ik nu naast mijn huis gaan staan, i.p.v. naast de tuin (ik woon in een hoekhuis).
Maar gisteren toen ze langs liepen dus weer die opmerking. Zei al dat ik daarom naast het huis was gaan staan, met het idee dat dit wel wat zou schelen, maar dat hielp volgens hun niet. Tja, dan kan ik er ook niets aan doen....
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en Quantoxx
Vorige week kreeg ik al de opmerking dat het wel een irritant geluid was, daarom was ik nu naast mijn huis gaan staan, i.p.v. naast de tuin (ik woon in een hoekhuis).
Maar gisteren toen ze langs liepen dus weer die opmerking. Zei al dat ik daarom naast het huis was gaan staan, met het idee dat dit wel wat zou schelen, maar dat hielp volgens hun niet. Tja, dan kan ik er ook niets aan doen....

Tja, buren krijg je gratis bij de aankoop...maar je zou kunnen voorstellen om hun auto te doen als geste. Dan hebben ze er zelf ook profijt van. Doe je een 'snelle' 2-in-1 step Scholl 20. Blinkt hun auto als nooit tevoren en na de complimenten die zij dan krijgen hebben ze jou in het achterhoofd.

On-topic: mooi werk al achter de rug! Je hebt een paar mooie vlakken achter de rug en dat ziet er strak uit zeg!
 
  • Leuk
Reactions: Kuip
Vandaag weer de hele dag bezig geweest, dit keer met de passagiers kant. Eerst weer de hele auto gewassen met de 2-emmer methode, en daarna met de kleine pad de dorpel en kunststof stroken onder aan de portieren in 2 stappen gepolijst. Daarna verder met de grote pad op de grote vlakken. En dat viel aan deze kant vies tegen.... Waarschijnlijk heeft een vorige eigenaar wel eens (of vaker...) te dicht langs bosjes of struikjes gereden want behalve de wasstraat krassen die over de hele auto te vinden zijn, liepen er aan deze kant toch ook veel diepere krasjes in de lengterichting van de auto.
Deze krasjes zijn er niet allemaal uitgegaan, maar heel veel wel, en wat er nog zit is veel minder zichtbaar.

Deze week een Scangrip Mag Pro aangeschaft waarmee het een stuk beter te controleren is wat het resultaat is van alle noeste arbeid. Hieronder nog een voorbeeld van vóór en na, van het achterportier net boven de kniklijn.

20200425_123443.jpg


20200425_123515.jpg


Voordeel van het enigzins bewolkte en frissere weer: minder buren die in hun tuintje van hun rust willen genieten...

Morgen eens zien wat we aan de achterklep en de achterbumper kunnen doen.
 
Gisteren eindelijk de hele polijst-ronde afgemaakt. Érg veel werk geweest, maar de swirls zijn er voor zeker 90% uit. Vlak rondom de ruitesproeiertjes zag ik bijvoorbeeld nog iets zitten, maar daar kom je natuurlijk met de DAP ook lastig bij. Sommige diepere krasjes zijn weg, de meeste zijn (veel) minder geworden.

Hoewel veel detailers hier de lat (denk ik...) hoger hebben liggen ben ik er uiterst tevreden mee. Nu hoop ik dat de swirls voorlopig ook weg blijven, de wasstraatkrassen (allemaal in de lengterichting van de auto) zullen sowieso niet terugkomen, want in de wasstraat zullen ze mij niet zien.

Nog een paar plaatjes van het resultaat, maar helaas was de zon eigenlijk nog te fel voor mooie foto's.

20200426_173322.jpg


20200426_173452.jpg


20200426_173527.jpg


20200426_173651.jpg
 
Laatst bewerkt:
@The Joy Of Detailing grappig dat je dat opmerkt, want terwijl je zo bezig bent vraag je je af-en-toe wel af "hoe krijgen anderen dit in vredesnaam voor elkaar". Vooral als je ziet hoe enorm veel tijd het allemaal kost. De auto is natuurlijk al een daily, dus er wordt gewoon mee gereden. Na één ritje zit er dus alweer remstof op de velgen, insectenlijkjes op de neus en voorruit, en na 123.000 km zit er ook de nodige steenslagschade op de neus.

Daarnaast staat de auto altijd buiten, dus als ik de volgende dag, of na een paar dagen, verder wil gaan met polijsten moet ik iedere keer éérst weer de hele auto wassen. En daarna de droogdoeken en wash-mitt weer wassen. Ná een dagje polijsten van een gedeelte van de auto zit de rest ook weer onder het (polijst) stof, dus éigenlijk zou je de auto dan wéér opnieuw willen/moeten wassen.....