• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen met een project

RSR

Detailing rookie
18 feb 2026
3
15
Hallo, ik lees al regelmatig mee op dit forum, en heb een nieuw project aangeschaft waarbij zo’n beetje van alles onder handen moet worden genomen, technisch, interieur en ook cosmetisch is er dringend behoefte aan en flinke dosis TLC. Ik ben geen detailer, maar houdt het wagenpark wel netjes verzorgd. Het uit Japan afkomstige Italiaanse project genaamd 147 GTA heeft zo’n 22 jaar in de Japanse hitte, geen zout gezien, wat bij een Alfa best veel verschil maakt. Hij heeft volgens mij ook niet zo gek veel producten gezien waar de plastic kunststof delen blij van worden. Daarvis wel een inhaalslag te maken.

20260205_105144.webp

20260205_105757.webp

Zeker de paravaan is eerder lichtgrijs geworden dan dat ie nog in de buurt van zwart komt. De auto gaar voor wat kleine cosmetische lakreparaties naar de spuiter en wordt technisch nog helemaal aangepakt. Interieur wordt compleet aangepakt, nieuwe bekleding hemel en deurpanelen en voorstoelen en achterbank gaan vervangen worden door twee lichte kuipstoelen. Ik neem als laatste de hele auto onder handen om hem weer netjes te krijgen. De bedoeling is dat het plastic weer zwart gaat worden.

Ik gebruikte op mijn andere auto’s Gyeon Q2 TRIM EVO naar alle tevredenheid. Dat is op en voordat ik weer een nieuwe voorraad bestel wilde ik eerst een aan de experts vragen of en waarmee ik het plastic eerst voor moet behandelen. Dit plastic heeft wel wat meer moeten doorstaan dan het plastic van mijn andere auto’s. En wellicht is er inmiddels een product op de markt waarmee nog betere ervaringen zijn ?

Ik gebruik na hier een en ander gelezen te hebben veelal Turtle Wax Ceramic Spray Coating en dat bevalt me prima. De hobby auto’s staan in de garage en blijven vrij netjes.

Gr Ron

Ik ga hier eens even zoeken naar TRIM, bedankt ! Is een Japanse LHD, kennelijk rijden ze daar veel in het midden?

Edit: bedoel je Nanolex Trim Rejuvenator ? Die lijkt niet meer te worden verkocht.

Gr Ron

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Buurman
Excuses, ja klopt Gyeon Trim.

Die zal, naar mijn mening, het kunststof tussen je motorkap en voorruit in ieder geval weer mooi zwart krijgen (wel eens extremere projecten zien opknappen). De deur kan ik niet goed beoordelen aan de hand van je foto of daar iets anders aan de hand is.

• Leuk
Reacties: RSR
Ha die Ron ook hier, ben hier ook ooit gekomen met poetsvragen/stappenplannen ed. en zit ook op DF.
Kijk maar uit dat je niet los gaat met bestellen op Carclean :p

:) Ik ben niet echt een detailer, maar heb mijn auto’s wel graag netjes. Alhoewel de Abarth 500 nu echt wel een hele goede wasbeurt nodig heeft met al die zoute zooi. De GTA wil ik wel gewoon strak en netjes hebben, dus dacht vraag het hier eens. Ik heb hier in het verleden als wat besteld, en zal komende tijd ook eens wat nieuw bestellen.

Gr Ron

• Leuk
Reacties: AVN