• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen: Nieuwe detailer in dop?

Ford

Detailing addict
2 jan 2014
213
65
Hallo allemaal,
volg dit forum al enige tijd sinds ik mijn droomauto heb kunnen aanschaffen.

Het is een Suzuki Grand Vitara 2.4 GT (bj. 12-2008 model 2009) geworden dus met een 2,4 ltr i.p.v. de gebruikelijke 2,0 ltr, voordeel: zelfde benzine consumptie, 29 pk meer en max.koppel bij 3800 toeren.
Ben dus uiteraard heel blij met de aankoop en wil hem goed gaan bijhouden.

Zag dat de auto een Waxoyl behandeling had gekregen, wanneer weet ik niet maar merk hier niets van.
Dus na goed gewassen te hebben met PB Super Slick & Suds in de NXT 2.0 van Meguiars gezet, maar na een maand niet meer merkbaar, dus ben ik hier gaan lezen.

Vandaag eerste bestelling gedaan om te starten:
Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System.
PB World Bio Degradable APC Degreaser.
PB World White Diamond.
Collinite Super DoubleCoat Wax 476s.
PB World Wheel Sealant.
Mothers Wax Back to Black.

Auto staat altijd in weer en wind (jammer) en wil hem lang houden, dus eerste aanzet tot het uitbouwen van een grotere collectie detailer spullen gezet met de bestelling.

Commentaar en / of advies is van harte welkom!

P.s. mijn echte naam is Twan en ben (misschien de oudste beginnende detailer) 63 jaar en kom uit Venray NL.
Moet even zoeken hoe een foto te plaatsen en doe dat dan.
 
Bij deze de foto's als het lukt.

Sidebar_zps37fa5763.jpg
 
Bedankt Jowie,

ben er ook zo blij mee als een groot kind, lang naar gezocht (met 2,4 ltr) in zo'n gave bijna nieuwe staat en slechts 63.000 km op de teller.
Vandaar dat ik ook hier terecht ben gekomen, want wil hem zo " nieuw" houden.:grinning:
 
Hoi Twan,

Mooie auto ! :-" Er zijn er niet zo veel op het forum, rijd er zelf eentje van 2006, uiteraard naar volle tevredenheid ! Ik heb de mijne al een paar keer aangepakt, dus voor plan van aanpak e.d kun je even terug kijken naar mijn topics. Sterker nog, ben nu de komende paar weken vrij van het werk en het is wel weer de bedoeling om hem helemaal aan te gaan pakken, alleen werkt het weer op dit moment qua regenachtigheid niet mee, temperatuur dan weer wel......
 
Hallo cybersijp,

uiteraard heb ik je "Eerste detail project Suzuki Grand Vitara" enthousiast bekeken en gelezen en me verwonderd over het geweldige resultaat van je zwarte Suzuki.
Petje af voor het mooie resultaat, as ik de foto's van die zwarte zie zou ik zo naar buiten willen en aan mijn zilveren beginnen, maar ja het weer.
Aangezien ik alles buiten moet doen moet ik wel wachten op goed weer en eventueel het in etappes doen.

Mijn eigenlijke plan van aanpak is als het weer het toelaat:
Wassen 2 emmer methode met Poorboys Super Slick & Suds.
Kleien met Mothers California Gold Clay Bar System.
Dan Glazen met Poorboys White Diamond.
Waxen met Collinite 476s.
Velgen wassen, drogen en in de Poorboys Wheel Sealant zetten.
Rubbers van de deuren en de zwarte kunststof delen ( GT Uitvoering) met Mothers Back-to-Black.
Ramen binnen en buiten met Meguiar's PerfectClarity Glass Cleaner.
Interieur met Meguiar's Quik Interior Detailer Cleaner.

Dat alles met de hand tot dat ik een Dap900 heb in de loop van het jaar.
Lak ziet er heel mooi bijgehouden uit en zoals ik kan zien alleen swirls en geen gekke dingen.

Maar alle tips van iedereen over een andere aanpak zijn welkom. (en zeker van u Cybersijp omdat u zoveel praktijk ervaring hebt met de Zwarte Suzuki).

Even een werkelijke foto van de Suzuki.