• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen - nog een Zwollenaar

RenevdS

Detailing trainee
16 apr 2017
5
45
René, 45 jaar en woonachtig in Zwolle.
Zoals zo vaak lees ik ook al een tijdje stilletjes mee op het forum. Ik heb zelfs eens contact opgenomen met een stadsgenoot en wat tips gekregen. Dat heeft geresulteerd in de aanschaf van wat essentials en ik ben over de polijstdrempel gestapt.

Vorig jaar heb ik tijdens een weekje retraite mijn toenmalige auto onder handen genomen. Foto’s gemaakt maar nooit met jullie gedeeld. Nu dan maar eens.

De auto: een Mercedes E 280 cdi combi elegance uit 2007.

ce1bb1227c5699f2b69afb1422d8263e.jpg


Detail van voor en na:
9e32d4cde2de4d88154d8b6304735325.jpg

09f4426ef743c958c124b127c149a820.jpg


De plaats waar ik zat:
9546552d94282d70482a2b8374a36ed8.jpg



De auto van mijn vrouw:
621275963451ace4c46e0e0442f70a10.jpg


En mijn huidige auto. Ik heb hem nog niet gepolijst of in de Wax/sealant/ceramische coating gezet. Daarover ben ik nog niet zeker of ik het zelf ga doen of Diventa Bella. Advies is welkom.

d79abceef324a4e77c23449797be8201.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Etterual en MCW
Welkom op het forum René.
Je polijst al? Waarom zou je dit dan op je nieuwe auto niet doen?

Eerst wil ik twee kleine lakreparaties laten uitvoeren. Ik denk erover om daarna een ceramische coating aan te (laten) brengen.
Uitdaging zit hem in de benodigde tijd (Wassen, kleien, polijsten, coaten, curen, impact op het gezin). Ik heb geen garage en moet alles buiten doen.
Daarnaast heeft Diventa Bella de beschikking over een coating met een langere “houdbaarheid”. Uiteraard ook meer kennis en vakmanschap om dit te doen. Nadeel daarvan is weer dat ik mijn auto een week kwijt ben.

De overwegingen worden anders als iemand een ruimte beschikbaar heeft in (omgeving) Zwolle.
 
Inmiddels heb ik een lichte polijstactie uitgevoerd. Twee krassen met oranje pad en ‘middelste’ monello polijstpasta behandeld. Daarna de hele auto, zonder bumpers, met alleen finale op witte pad gepolijst.
Uiteraard vooraf snowfoam, btbm wasbeurt en kleien met dolce verde. Daarna Fusso coat Wax.
Tevreden met het resultaat maaaaaarrrr.... inmiddels een afspraak gemaakt met Diventa Bella. Begin oktober mogen ze zich een weekje uitleven.

Wat zouden jullie doen, Mohs+ of Durabead?
Info: ik rij ca 50000 km per jaar. Makkelijk schoonmaken gaat boven glans.

Ben benieuwd naar jullie afwegingen.