• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen: Tim

TimW

Detailing chief
27 mrt 2018
128
85
42
Groot-Ammers
Goedemorgen allemaal, ik lees voorzichtig aan al even mee en mede daardoor afgelopen zomer afscheid genomen van de wasstraat.

Inmiddels afgelopen zomer al een bezoekje gebracht aan de showroom in Berkel en Rodenrijs om mezelf eens te laten informeren aangezien ik online door de bomen het bos niet meer zag. Ben tevreden en met een redelijke starters set naar huis gegaan en de volgende dag ben ik zo'n 10 uur bezig geweest en ondanks dat ik een witte auto heb gaf het ontzettend veel voldoening. :)

Het setje waar ik vorig jaar mee ben begonnen:

IMG_8302.jpg

Het 1e resultaat van een volle dag poetsen:

WhatsApp%20Image%202017-06-02%20at%2013.18.52%201.jpe
 
Dank allen. :)

Welkom. Mooie Alfa. Heb je ‘m laten verlagen?

Is inderdaad verlaagd met de Novitec Stradale set. Staat wel inmiddels ietsje hoger op de getoonde foto, want dat bleek iets te veel van het goede te zijn. Ook inmiddels van 17 naar 18" gegaan en daardoor ook een fractie hoger.
 
Hoi welkom!



De inch maat zal
Toch niet uit moeten maken aangezien de omtrek het zelfde blijft ;)

Ik vond het best een mooie hoogte zo!

Dat dacht ik dus ook altijd, maar de totale afrolomtrek is toch ietsje groter bij 235/40/18 vs 225/45/17.

Ik vond de hoogte ook ontzettend mooi, maar het was geen pretje om mee te rijden, de bodemplaat hangt relatief laag bij dit model en bij de geringste bolling in de weg schraapte deze er al overheen. Nu met wijziging velgen en een tikkeltje hoger is dit gelukkig geen probleem meer. :)
 
Welkom Tim, mooie auto. Ook ik ben hier niet zo lang, verder heb ik afscheid genomen van de schuurstraat en heb het afgelopen weekend lopen wassen/poetsen. Inderdaad ook bij mij was de voldoening erg groot.

Zitten hier een hoop detailkenners die al veel producten hebben gebruikt en waarvan je de kennisvruchten kan plukken zonder dat je (zoals op de meeste forums) voor je onwetendheid gestraft wordt.
 
  • Leuk
Reactions: TimW
Dat dacht ik dus ook altijd, maar de totale afrolomtrek is toch ietsje groter bij 235/40/18 vs 225/45/17.

Ik vond de hoogte ook ontzettend mooi, maar het was geen pretje om mee te rijden, de bodemplaat hangt relatief laag bij dit model en bij de geringste bolling in de weg schraapte deze er al overheen. Nu met wijziging velgen en een tikkeltje hoger is dit gelukkig geen probleem meer. :)


Klopt... als je 10mm breder gaat, scheelt dat al snel 2 cm in de omtrek. Daarom zie je mensen juist vaak voor een 215 gaan in dit geval.

Te laag is idd niet altijd fijn, maar wie mooi wil zijn... moet omrijden ;)
 
Welkom Tim, mooie auto. Ook ik ben hier niet zo lang, verder heb ik afscheid genomen van de schuurstraat en heb het afgelopen weekend lopen wassen/poetsen. Inderdaad ook bij mij was de voldoening erg groot.

Zitten hier een hoop detailkenners die al veel producten hebben gebruikt en waarvan je de kennisvruchten kan plukken zonder dat je (zoals op de meeste forums) voor je onwetendheid gestraft wordt.

Ik ken het gevoel van de voldoening inmiddels, vaak door de krasstraat gegaan, maar ook regelmatig met de hand gewassen, maar... beperkt en met 1 emmer en met een kruidvat sopje. ;)

Lees inmiddels al een poosje mee en inderdaad een fijne "community" hier. :)
 
  • Leuk
Reactions: FarAlley
Klopt... als je 10mm breder gaat, scheelt dat al snel 2 cm in de omtrek. Daarom zie je mensen juist vaak voor een 215 gaan in dit geval.

Te laag is idd niet altijd fijn, maar wie mooi wil zijn... moet omrijden ;)

Klopt, tel daar bij op dat ik van versleten naar gloednieuwe banden ben gegaan en dat is dan nog een keer plusminus 1cm, die totale pak 'm beet 3cm was een verademing, uiteindelijk blijft het m'n daily en moet je (helaas :D) toch een balans zoeken tussen mooi en praktisch.