• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen, was in verkeerde topic begonnen

Pajero

Detailing rookie
15 jul 2011
25
0
Mijn naam is Pascal en heb uiteindelijk ook de weg naar dit forum gevonden. Helaas voor mij dat ik op de verkeerde afdeling begonnen was met mijn vragen. Na veel zoekwerk op dit forum en dankzij wat hulp van andere leden heb ik vandaag mijn eerste bestelling geplaatst. Ik had namelijk nog niks in huis. De spullen zijn bestemd voor de auto van mijn vrouw, die niet zo veel tijd heeft om te poetsen. Als ze tijd heeft, is ze het liefst aan het paardrijden:-" ..... Maar gelukkig is ze net zo autogek als ik en hebben we beide dezelfde intereses. Tijd is voor ons beide schaars, daarom wil ik de auto 1 keer goed onderhanden nemen, zodat ik in de toekomst sneller klaar ben met het wekelijkse onderhoud...Bovendien ben ik heel benieuwd wat de bestelde producten doen.
Ik ga nu even proberen om foto's van haar auto te plaatsen, weet niet of het lukt eff proberen....Daarna zal ik de bestellijst plaatsen en mijn stappenplan. Als iemand nog ideetjes heeft, hoor ik het graag.

Foto 1:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Foto 2:

De bestellijst is als volgt:

Carrand - Microfiber MAX Supreme Drying Towel - 60x90cm
Carclean.com - Semi-transparante emmer, 19L (2 emmer systeem was niet op voorraad, dus maar even 1 emmer en voorzichtig wezen)
Autobrite - Foam Kit Heavy Duty voor Karcher HD Series
Carclean.com - EZ Detail Brush
Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate - 1000ml
CarPro - Suede Thin Microfiber - 20x20cm (5 extra doekjes)
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Mothers Wax - Chrome Polish - 236ml
CarPro - CQuartz - 30ml kit pack
CarPro - Iron.X Cleaner - 500ml
CarPro - Reload Spray Sealant - 400ml
CarPro - PERL Coat - 500ml
Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Liquid - 300ml

Stappenplan:
1: Wassen met snow foam en de karcher, daarna afspoelen met water
2: Iron X, daarna afspoelen.
3: Nog een keer wassen met de shampoo van Poorboys, daarna weer afspoelen.
4: Clayen
5: Ontvetten, heb geen IPA maar alcohol 96% van de etos, moet wel lukken denk ik. Polijsten hoeft nog niet, aangezien de auto nieuw is en net uit de folie komt.
6: In de Cquartz zetten
7: Toppen met Reload.

Glas met Pro Vision, velgen doe ik ook met Cquartz, perl coat voor banden, kunstof en waarschijnlijk ook de leren bekleding. Chroomwerk met Chrome polish.

Zo, hele lijst, maar verbeteringen hoor ik graag, als is het in ieder geval voor de volgende keer. Maar ik denk dat ik wel een redelijke keus gemaakt heb.
En dan is het nu bedtijd, 01.11, laat genoeg denk ik zo.

Ik zie de reacties wel tegemoet.

Groeten

Pascal

Laatst bewerkt door een moderator:
Schitterende wagen! Welkom :)

Meestal doe je ironx na het clayen van de wagen, maar ik zie het nut niet in van clayen van een nieuwe wagen :)
Tenminste de wagen heeft geen ervaring van onder een boom staan of last van teer spetters :P

Maar in de toekomst is een claybar zeker niet verkeerd.

hoi mensen,

Ik dacht dat ik laat was jeroen, met het plaatsen van mijn post, maar er zijn altijd mensen die nog langer wakker zijn.
Het clayen en iron x zal ik omdraaien. Clayen wil ik toch doen, zodat ik er echt zeker van ben dat ie schoon is en de C-quartz goed hecht.
Ik weet natuurlijk niet waar de auto gestaan heeft toen hij de fabriek verlaten heeft....Bovendien wil ik deze methode graag eens leren..
Zo gauw ik ga beginnen zal ik foto's gaan maken van de behandeling.
Dit vond ik namelijk ook zeer prettig om bij andere mensen te zien.
Bedankt voor het compliment over de auto, de dealer vondt hem ook zeer mooi. Hij kreeg over het algemeen weinig de kans om een pajero
zo aan te kleden..Echter moet ie nog een keer terug omdat er nog wat opties in backorder staan.

Enne, ik mag dan wel in zeeland wonen, ik ben geen rasechte zeeuw, maar een brabander:lol . Hoewel het hier wel fijner wonen is, heel leuk dorp en rust

Hallo Pascal,

Welkom dus , je zal je niet snel vervelen met deze wagen.
Wat je stappenplan betreft ben ik de eerste die er wat over wil/kan zeggen:
Je doet er natuurlijk goed aan om de auto zeker te kleien,ook als ie nieuw is zit er al veel vuil op!
Ik heb op de sddag vernomen dat je na het wassen toch beter de iron-x gebruikt en daarna de wagen zeer goed af moet spoelen.
Daarna klei je best en je zal merken (in jouw geval niet dus:-b ) dat je klei veel minder vuil wordt doordat je iron-x preventief hebt gebruikt.
(heb ik van smurf)
Ik snap alleen niet goed hoe je de wagen "snel" wil wassen,mij lijkt deze groot genoeg om zeker niet snel te "kunnen" wassen :lol

Danny

Ok dan, daar zit logica in, eerst iron X en dan kleien....
Bestelling is inmiddels verstuurd, ben heel benieuwd, aangezien het vrouwtje al aardig wat vliegen gevangen heeft...

Snel wassen is voor mij.....tja snel wassen.....
De vorige pajero die ze had, daar zaten ook van die bullbars en van die bouwlampen op, daar was ik altijd lang mee bezig om die insectenvrij te krijgen..

Maarja, bullbar die er toen op zat mag nie meer, en dan ook nog een goede coating, dan denk ik dat ik hem snel kan wassen...:lol

Dit was de vorige die ze had, daar was ik altijd wel lang mee bezig..]-0

Laatst bewerkt door een moderator:

Schrijf je reactie...