• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

The Joy Of Detailing

Abraham of Bling
8 jul 2016
3.668
193
54
Someren (Noord-Brabant)
Hallo allemaal,

Man, bouwjaar 1970 (nu 46 jaar oud dus), woonachtig in de buurt van Nederweert (midden-Limburg)
Ik ben me sinds een paar maanden aan het verdiepen in auto detailing en heb dan ook al een tijdje op dit forum rondgesnuffeld voordat ik een account heb aangemaakt en heb dus al veel opgestoken over stappenplannen en producten.
Ben nog rustig mijn poets-arsenaal aan het opbouwen en mijn eerste stappen in het detailen aan het zetten - sinds kort aan het "foamen" (zonder HD) en pas eerste klei-ervaring opgedaan... DAP zit nog niet direct in de planning maar komt t.z.t. vast wel;)

Sinds kort trotse eigenaar van een Lexus IS250 (bouwjaar 2009)

Groeten, Peter

• Leuk
Reacties: JolienJonckheere
Welkom Peter!

Welke spullen heb je zoal aangeschaft in je 'opbouwperiode'?

Voor het foamen gebruik ik nu een "tuinslang"-foamlans van Wo-Wo (komt niet van CC) met Artico Magico
Dit werkt "wel aardig" maar niet geweldig - zal t.z.t. toch een HD komen...
Voor het wassen nog 2 huis-tuin-en-keuken emmers met in de spoel-emmer een verfrooster om de washmitt schoon te maken.
"echte" emmers met gritguards moeten ook nog komen. Eerste goede shampoo is de BtbM geworden. Ook een sample van Nanolex Pure Shampoo gekregen.
Qua kleien ben ik begonnen met het setje van Monello
Verder een allegaartje aan MF doeken, borstels etc.
Mijn eerste goede wax is de Dodo Juice Purple Haze geworden.
Nog genoeg op het verlanglijstje... :p

Ben erg trots op je bij de keuze van je shampoo en de wax. Detailing the Dodo way.

En een foto plaatsen is gewoon de knop 'Upload bestand' naast 'Plaats reactie'
Deze werkt bij mij wel in ieder geval...

DSC_0762-2.webp

Weet niet wat ik fout deed maar nu doet-ie het wel... Dit is-ie!

Welkom en mooie wagen!

Let op met het behandelen van je dashboard, er zijn modellen van lexus uit dat bouwjaar waarbij het dashboard erg zacht is en heel snel beschadigd.
Productiefout meen ik.

• Leuk
Reacties: Soepergrover
Bedankt voor de tip!
Ik heb daar wel eens iets over gelezen maar dacht dat dit zich alleen in de VS en/of bij extreem hoge temperaturen voordeed. Vanuit Nederland ben ik hierover op internet niks tegengekomen
Ik zal er in elk geval rekening mee houden en voorzichtig met het dashboard omgaan (uiteraard) en opletten dat ik alleen veilige producten en materialen gebruik in het interieur.

• Leuk
Reacties: Ferdy
Bedankt allemaal voor de hartelijke ontvangst en voor de belangstelling voor mijn spulletjes en auto :)
Ik heb nog wel een paar vraagjes over wat plekjes op de lak en ook een raam aan de Lexus maar die zal ik nog wel in de betreffende threads plaatsen (wel zo overzichtelijk)