• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

Pat01

Detailing rookie
15 aug 2016
8
15
51
Hallo allemaal,

mijn naam is Pat en ben de trotse bezitter van een zwarte A5 cabrio. Reden om me hier te registreren is dat ik een aantal maanden terug mijn auto naar een autopoetsbedrijf heb gebracht om de schade die een voorbijvliegende vogel had aangebracht weg te laten halen en kreeg toen het "advies" om de hele auto te laten polijsten. Nou ben ik nogal een Pietje Precies en leek me op zich geen slecht idee om mijn auto 100% te krijgen, zaten hier en daar wat lichte krasjes op, dus besloot op het advies in te gaan ondanks dat ik het me niet perse noodzakelijk leek om heel de auto te moeten laten polijsten om een paar plekjes op de deur weg te krijgen, maar goed.

Heb de beste man wel duidelijk uitgelegd dat twee dingen een must waren:
- vogelpoep schade moest weg
- de auto moest 100% tiptop zijn

Was natuurlijk allemaal geen probleem en toen ik de auto op ging halen blonk ie als een spiegel, alleen de voegelpoepschade was nog zichtbaar. Geen probleem, er werd meteen met een dikke tol overheen gegaan en klaar was kees.

Na een week of wat, neem aan dat dan de dikke waslaag die erop wordt gezet een beetje uitgewerkt is, viel het me op dat als de wagen in de zon staat ik swirls danwel hologrammen zie. Ben er vervolgens mee terug geweest, had helemaal gelijk natuurlijk en na weer een dag poetsen kreeg ik hem weer terug. Je raadt het al, de auto zag er tip top uit, na een aantal weken is het echter weer hetzelfde liedje, alleen nu met aanzienlijk minder swirls/hologrammen.

Ik wil hier vanaf natuurlijk dus ga een beroep op jullie allen doen om me te adviseren over welke apparatuur en middelen te gebruiken om dit zelf op te lossen, ervan uitgaande dat een leek dit ook zelf zou moeten kunnen met de juiste middelen en tijd, of wellicht dat iemand van jullie in de buurt van Roosendaal/Breda/Rotterdam woont en al vele malen met dit bijltje gehakt heeft en dit voor me wil doen. Het laatste heeft mijn voorkeur en ik snap dat je dat niet perse voor niks zou willen doen ;)

Welkom! Helaas horen we dit toch veel te vaak....

Ik zou er voor kiezen om zelf een Dapje aan te schaffen, dit apparaat is ''hufter proof'' plus je hebt er jaren lang plezier van!

Welkom het is niet moeilijk om het zelf te doen.
Als je het stappenplan maar volgt,even goed inlezen en je komt een heel eind.
Waar kom je vandaan misschien dat er iemand in de buurt woont die je opweg wil helpen.

Een beunhaas met matige kwaliteit....

Het is rete simpel je auto zelf top te krijgen.
Veel lezen en tijd er in stoppen en je komt een heeeeeel eind.

Misschien dat dit je eerst op weg helpt :

https://forum.Carclean.com/threads/...al-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4223/
https://forum.Carclean.com/threads/stap-stap-stappenplan-van-moi.16253/

En bij deze de foto's. Schrik me wezenloos van hoe erg je het ziet op foto's vergeleken met hoe het er in het echt uitziet....

Eerste vraag is eigenlijk wat ik nou precies aan zou moeten schaffen. Zit zelf aan de DAP 500v3 te denken, maar weet niet goed welk "pakket" ik het beste zou kunnen kiezen qua pads en polijstmiddelen. Iemand advies?

Heb hier ook berichten gekregen van professionals die aanbieden de auto onder handen te nemen, op zich sta ik daar eigenlijk ook wel voor open maar ben door eerdere ervaringen toch een beetje huiverig hiervoor, waarschijnlijk zonder reden. Is hier ergens een soort van review sectie over de detailers die bij dit platform geregistreerd zijn?

Bijlagen

• 20160816_094347.webp
    20160816_094347.webp
    132 KB · Weergaven: 171
  • 20160816_094404.webp
    20160816_094404.webp
    105,4 KB · Weergaven: 141
  • 20160816_094418.webp
    20160816_094418.webp
    195,4 KB · Weergaven: 176
Een beunhaas met matige kwaliteit....

Het is rete simpel je auto zelf top te krijgen.
Veel lezen en tijd er in stoppen en je komt een heeeeeel eind.

Misschien dat dit je eerst op weg helpt :

https://forum.Carclean.com/threads/...al-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4223/
https://forum.Carclean.com/threads/stap-stap-stappenplan-van-moi.16253/
Ja erg he....tis gewoon een echt autopoetsbedrijf dus die zijn 5 dagen per week bezig met andermans auto's te vern$%ken. Ik ga aan de slag met lezen en bij vragen meld ik mij direct :D

Aangezien je een Audi hebt, wat betekent vrij harde lak, zou ik voor de DAP 900 gaan. Hiermee haal je iets makkelijker het gewenste resultaat.

Wat je pakket wordt is ook afhankelijk van je budget, dat kan ik niet beoordelen :)

Aangezien je een Audi hebt, wat betekent vrij harde lak, zou ik voor de DAP 900 gaan. Hiermee haal je iets makkelijker het gewenste resultaat.

Wat je pakket wordt is ook afhankelijk van je budget, dat kan ik niet beoordelen :)

Hoi, goedkoop is duurkoop is mijn ervaring dus ik geef liever iets meer uit aan fatsoenlijk spul dan minder aan rommel, er wel rekening mee houdend dat ik ervan uitga dat ik niet iedere 3 maanden mijn auto ga polijsten en noem maar op, hoef dus geen professionele equipment te hebben.

Stel ik ga voor de DAP 900, ik heb het stappenplan zoals hierboven genoemd doorgenomen, wat zou ik dan moeten hebben qua pads, polijstmiddel(len) en wax? Ik heb de Meguiars Tech Wax 2.0 al staan en daarnaast nog een fles Meguiars Swirl Remover 2.0 omdat ik na wat gegoogle mezelf overtuigd had dat dit het probleem wel op zou lossen als ik dat er met het handje op zou zetten. Overbodig om te vermelden dat dit niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd gok ik ;)

Nog vergeten te zeggen, de hele rechterkant van de Audi is een half jaar terug overgespoten, gebruiken autoschadeherstellers de originele af fabriek lak die dus schijnbaar hard is, of gebruiken die wat anders waardoor de DAP 900 misschien een beetje over the top zou zijn?

Hoi @Pat01

Ik denk dat je een heel eind moet komen met een linkje naar een ander topic op dit forum. Als eerste lees alles even goed door, verdiep je in wat van belang is en doe er je voordeel mee.

https://forum.Carclean.com/threads/help-welke-pad-met-welk-middel.17380/

Voor je begint altijd eerst even een test spot maken op een plek welke zo min mogelijk zichtbaar is. Hou er rekening mee zoals Jansen al aangaf dat de lak die de schadehersteller gebruikt zeer waarschijnlijk zachter (en mogelijk ook dunner) is dan de originele lak. Om te weten te komen of de lak niet te dun is voor het polijsten zou je op zoek moeten gaan naar een lak dikte meter, alhoewel je dan nog niet weet hoe dik de lage zijn, het is en blijft altijd een indicatie punt.

Let er ook op dat als de lak warm wordt deze zachter wordt en dus gevoeliger! Pas dus op met de tijd en zon :)

Succes!

Ja erg he....tis gewoon een echt autopoetsbedrijf dus die zijn 5 dagen per week bezig met andermans auto's te vern$%ken. Ik ga aan de slag met lezen en bij vragen meld ik mij direct :D

Helaas zien we dit tegenwoordig steeds vaker.... Tijd is geld en met een Rotary is zeer snel resultaat te behalen wat je met een wax e.d. er goed uit kan laten zien maar dan blijkt later pas wat er onder zit:(

Welkom Pat.

Ik heb je foto's bekeken, duidelijk de handtekening van een prutser...

Zoals ik zo vaak zeg, iedereen kan een auto poetsen, maar niet iedereen kan detailen

Welkom Pat.

Ik heb je foto's bekeken, duidelijk de handtekening van een prutser...

Zoals ik zo vaak zeg, iedereen kan een auto poetsen, maar niet iedereen kan detailen
Hoi,

Dank je. Achteraf kan ik me wel voor mijn kop slaan. Als ik naar de garage was gereden waar ie gespoten is hadden ze het er denk ik voor niks ff uitgehaald maar dacht er nog beter aan te doen door naar een "professional" te gaan. Niet dus. Heb sindsdien al 100 keer op het punt gestaan om ikwilvanmijnautoaf.nl te gebruiken, verlies pakken en een andere kopen maar ik vind hem zo mooi ( als de zon niet schijnt ).

Bright side is dat ik inmiddels al heel wat te weten ben gekomen over hoe het wel zou moeten. Nu nog bepalen of ik dat zelf ga proberen of op de uitnodiging van de leden hier in ga om het voor / met me te doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk