• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

Eerste ervaring met de Monello raffini op oranje en finale op wit in combi met de DAP900. Is denk ik nog wel meer herstel te behalen wellicht.

Dit is ervoor:
86cfaa7691634ef60da403a5a898c775.jpg


Dit is erna:
bf6367cb60b5efaa4281a31e3ad103e8.jpg


Ik ben in ieder geval een kleine ervaring rijker.
 
Mooie bmw's !

Maar dat verbruik 1:17, dat doe ik ook met mijn 520D en dan wordt ook nog regelmatig het vermogen gebruikt ;)
 
Ach joh, hoe lang loopt de lease? Dat is redelijk te over zien.

Ik heb de mijne gekocht en om die zakelijk gezien een beetje rendabel te krijgen zit ik er een jaar of 10 aan vast en ben ik 500k kilometers verder ;)

Maar is geen straf om in te rijden idd :p
 
  • Leuk
Reactions: 320iA
Hallo iedereen,

De cabrio gaat plaatsmaken voor een kleiner en zuiniger broertje. Namelijk een 118i Cabrio.
In Nederland ben je dan snel klaar met zoeken, aangezien het aanbod redelijk klein is, en de mooiere vrijwel altijd overprijsd zijn. Dus zoek ik verder in Duitsland en nu heb ik er 1 op het oog. Bij een particulier, eerste eigenaar, technisch uiteraard in orde. Heb al een keuringsrapport ontvangen over de algehele staat van de auto, en die is dik in orde. De lak is in goede staat vanaf de foto's te zien, maar het stoffen dak ziet er een beetje "gevlekt" uit. Omdat een enkele reis richting de auto zo'n 600km rijden is, wil ik vooraf wat dingen zeker stellen en uitsluiten.

Het enige puntje is dus het dak. Hieronder wat foto's van de "vlekken". Volgens de huidige eigenaresse komt het door het indrukken van de stof bij geopend dak. Ik heb dit echter nog nooit eerder gezien, het lijkt mij er meer op dat het dak nat geopend is(wellicht met pekel) om vervolgens te drogen en daarna weer gesloten te zijn. Heeft iemand van jullie dit weleens gezien?
Ik ben benieuwd naar jullie mening/ideeën om dit eventueel weg te krijgen.

2017-06-14-PHOTO-00000003.jpg

2017-06-14-PHOTO-00000007.jpg

2017-06-14-PHOTO-00000006.jpg
2017-06-14-PHOTO-00000005.jpg
2017-06-14-PHOTO-00000004.jpg
 
is het een optie om die mevrouw aan te dragen dat zij dat dat met de juiste spullen schoonmaakt en wanneer dat de vlekken weg zijn dat je dan pad die trip van 600km gaat maken?
 
Plan is inmiddels weer gewijzigd. Door een setje andere (originele) wielen ziet ie er ineens heel anders uit en zijn we er weer blij mee!
Na een schoonmaakbeurtje en 2 lagen Poorboys Wheel Sealant gisteravond in de avond zon gemonteerd met de krik die bij de auto hoort.
7520e2dc53c0bffd6bab8d5256d77282.jpg


Resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf!
 
Weer een BMW vloot er bij op het forum! Welkom! Ben je tevreden over de resultaten met de Monello polijstmiddelen? Zelf gebruik ik Scholl, scheelt wat uurtjes rondsjouwen met de DAP. Prachtige wielen trouwens onder de cabrio, die originele set doet het hem inderdaad!
 
Weer een BMW vloot er bij op het forum! Welkom! Ben je tevreden over de resultaten met de Monello polijstmiddelen? Zelf gebruik ik Scholl, scheelt wat uurtjes rondsjouwen met de DAP. Prachtige wielen trouwens onder de cabrio, die originele set doet het hem inderdaad!

Als ik heel eerlijk ben hebben de Monello polijstmiddelen me nog niet overtuigd. Zowel op de E46 als de F30 niet.
De E46 staat er momenteel zelfs netter bij als de F30. Ik krijg zowat niets voor elkaar op de F30, en die is nu ongeveer 7 maanden oud. Overweeg al langer over te stappen naar Scholl producten, welke types zou jij aanraden?

BTW, jouw wagenpark... :heart_eyes: De 6-cylinders zoals ze nog horen te zijn!
 
Thanks! Ja, de zes-in-lijn blijft super, beide ongeblazen, heerlijke auto's!

Ik gebruik Scholl S3 op raffini geel en S30 op wit op de bmw lak, maar heb inmiddels een paar pads van Scholl, de paarse en de witte spiderpad, op m'n verlanglijstje staan. Die laatste twee pads zouden samen met de S3 nog wat vlotter moeten corrigeren. De E9x lakken zijn hard, maar ik heb hier op het forum al meerdere malen gehoord dat de F series ook zeker pittig kunnen zijn om te corrigeren. Een testspot is natuurlijk altijd goed, maar ik ben zeer tevreden over de S3 als compound om de eerste hit te geven.
 
Ik rijd ook liever in de E46, al is het alleen al voor het geluid. Mocht ie vervangen worden, zal het een 125i of 135i cabrio moeten worden!

Bedankt voor de tips, ik had links/rechts al een en ander gelezen hier over Scholl producten. Er zit nu nog Cancoat op de F30, maar zodra die aan vervanging/vernieuwing toe is gaan we het met Scholl producten proberen, moet lukken zo te lezen.

Ik wil nog niet weten hoe de G-series eraan toe zijn qua lak.. leuk al die bezuinigingen op materiaal.. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Wouter_BMW
Hallo iedereen,

De cabrio gaat plaatsmaken voor een kleiner en zuiniger broertje. Namelijk een 118i Cabrio.

Ik rijd ook liever in de E46, al is het alleen al voor het geluid. Mocht ie vervangen worden, zal het een 125i of 135i cabrio moeten worden!
:joy::joy:
Heerlijk herkenbaar dit. Heb je jezelf eindelijk overtuigd om ''verstandig'' te gaan doen. Herinner je die heerlijke 6 in lijn motoren, dan denk je, nee een 118i kan echt niet...:joy:

Zo denk ik de ene dag, ''Ok verstandig doen: E46 318Ci''. Volgende dag: ''Nee dat kan echt niet, moet gewoon een 330Ci worden... Ok doorsparen..''
 
  • Leuk
Reactions: Wouter_BMW
Precies, volgend jaar wil ik de E91 vervangen... Maar echt hoofdbrekers, E91 335i, of F31 335i, want iedere verstandige brainfart met '4 cilinder' tot gevolg, wordt verdrongen door '6-in-lijn omdat het kan...'
Blijft genieten!
 
  • Leuk
Reactions: Tonny
Precies, volgend jaar wil ik de E91 vervangen... Maar echt hoofdbrekers, E91 335i, of F31 335i, want iedere verstandige brainfart met '4 cilinder' tot gevolg, wordt verdrongen door '6-in-lijn omdat het kan...'
Blijft genieten!

Hopelijk blijft het nog even genieten ja!!

Uhm, mijn persoonlijke voorkeur zou 1 van de laatste E91's zijn..
De F30/F31 is...uhm, hoe moet je dat nou netjes zeggen..een stuk minder sportief.. Minder communicatie, meer veeweg, meer hangen in bochten. Hopelijk stappen ze er snel weer vanaf..
 
  • Leuk
Reactions: Wouter_BMW