• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

Viffer

Detailing chief
23 jan 2018
84
93
Midden
Hallo, na twee weken spitten op dit leerzame en leuke forum ook maar eens voorstellen. Ik ben woonachtig in de omgeving van Utrecht, getrouwd heb twee zonen en een kat. In afwachting van een nieuwe volkswagen Touran business edition in de kleur atlantic blue. Geen spannende auto maar door omstandigheden is het niet anders.
Deze wil ik proberen in nieuw staat te houden ondanks dat ik zo'n 60 k per jaar rij en hij daardoor flink wat te lijden heeft. Inmiddels een werkshop gevolgd en enthousiast op advies voor een beginner een vrij complete set aangeschaft met een dap 900 v3 plus. met diverse microvezel doeken washmitt enz, enz. https://forum.carclean.com/threads/viffer-zijn-collectie.20430/
Polijstmiddel veloce met paarse scholl pads. Nu ben ik benieuwd hoe en op welk moment jullie een nieuwe auto zouden detailen met het oog op de verse laklaag.

Foto's volgen t.z.t. natuurlijk.:)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Laatst bewerkt:
Welkom, veel leesplezier. Je gaat hier een hoop info vinden.
Als antwoord op de vraag, wat versta je onder detailen? Polijsten zou ik niet zo snel op een nieuwe verse laklaag doen (eerst goed laten uitharden) maar een wax smeren is niet echt een probleem bij verse lak.

Als antwoord op de vraag, wat versta je onder detailen? Polijsten zou ik niet zo snel op een nieuwe verse laklaag doen (eerst goed laten uitharden) maar een wax smeren is niet echt een probleem bij verse lak.
Dank voor je reactie, eerst maar eens kijken wat de dealer er van gemaakt heeft. Op dit forum heb ik al zoveel gelezen over swirls etc. op auto's die zo uit de showroom komen dat ik voor het ergste vrees. Maar goed dan heb ik wel een projectje om mee te beginnen.

Welkom.

Polijsten zou ik niet zo snel op een nieuwe verse laklaag doen (eerst goed laten uitharden)
Tegen de tijd dat de auto afgeleverd wordt, is de lak wel uitgehard hoor. De lak wordt afgebakken op +/- 150 graden in de fabriek.

Vaak duurt het 2, 3 tot 4 maanden voordat je je auto hebt, dan kun je er wél vanuit gaan dat de lak inmiddels uitgehard is.

Welkom.

Tegen de tijd dat de auto afgeleverd wordt, is de lak wel uitgehard hoor. De lak wordt afgebakken op +/- 150 graden in de fabriek.

Vaak duurt het 2, 3 tot 4 maanden voordat je je auto hebt, dan kun je er wél vanuit gaan dat de lak inmiddels uitgehard is.

Sterker nog... als een (deel van een) auto vers gespoten is, is het andersom. Polijsten kan direct, met een wax moet je wachten.

Verder heeft Patrick natuurlijk gelijk... tegen de tijd dat je de auto heb is de lak al genoeg uitgehard.

Ik zou persoonlijk eerst even genieten van de auto, en dan snel een vol detail geven.

De gedachte dat de lak van een nieuwe auto helemaal strak is, is helaas een illusie.

• Leuk
Reacties: Marcel1973
Wat leuk, allemaal bedankt voor jullie reacties. Dat 2 a 3 maanden uitharden van de lak zal wel eens tegen kunnen vallen. De auto is nog in afwachting van productie encwordt als het goed is begin maart geleverd.o_O

De auto die uiteindelijk van jou word is allang gespoten hoor ;)

Het is niet alsof wanneer de bestelling word door gevoerd, er 1 atlantic blauwe Touran van de band rolt.

Hoogstens de opties worden als laatst toegevoegd als je iets bijzonders heb samen gesteld.

Het is niet alsof wanneer de bestelling word door gevoerd, er 1 atlantic blauwe Touran van de band rolt.

Hoogstens de opties worden als laatst toegevoegd als je iets bijzonders heb samen gesteld.

Oke wordt de wagen dan weer terug op de band gezet? Bij netcar ging volgens mij alles op een lijn door als ik het goed begrepen heb tijdens mijn bezoek daar.

Welkom, veel lees-, leer- en detailplezier!
Uiteraard ook veel fijne en veilige km's gewenst met de VW.

Begin bij de basis: op de goede manier wassen / drogen met de juiste spullen (ik weet niet welke producten je verstaat onder enz. enz.)

Het feit dat hij in begin Maart geleverd word zegt mij dat de wagen al klaar is.

Mijne is ook al besteld maar ik moet tot Mei wachten.

Het zou best kunnen dat dat bij VW zo werkt. De afgelopen jaren heb ik in verschillende BMW fabrieken (waaronder de grootste in Dingolfing) rond mogen kijken en daar werden auto's op basis van een bestelling gespoten en met de aangevinkte opties in elkaar gezet.

Wat overigens wel grappig was, was dat meer dan de helft van de grote auto's (7 serie) naar kleine mensen (China) gingen :D.

Welkom, veel lees-, leer- en detailplezier!
Uiteraard ook veel fijne en veilige km's gewenst met de VW.

Begin bij de basis: op de goede manier wassen / drogen met de juiste spullen (ik weet niet welke producten je verstaat onder enz. enz.)
Oke ik snap het dat ik wat specifieker moet zijn voor alle liefhebbers hier. Als ik tijd heb maak ik een overzicht in " mijn collectie".

• Leuk
Reacties: Kees-sw
Het zou best kunnen dat dat bij VW zo werkt. De afgelopen jaren heb ik in verschillende BMW fabrieken (waaronder de grootste in Dingolfing) rond mogen kijken en daar werden auto's op basis van een bestelling gespoten en met de aangevinkte opties in elkaar gezet.

Wat overigens wel grappig was, was dat meer dan de helft van de grote auto's (7 serie) naar kleine mensen (China) gingen :D.

Waanzinnig, wat een logistiek moet daarachter zitten. Vanuit mijn technische achtergrond interessert mij dat mateloos.