• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

JayONeill

Detailing addict
30 mrt 2018
20
70
41
Hellevoetsluis
Hallo!

Mijn naam is Jay O'Neill, 35 jaar oud en woonachtig in Hellevoetsluis.

Ik rij in een Kia Cee'd 1.6 CRDI 128 2015. Tot op heden ben ik altijd maar lekker makkelijk door de wassstraat gegaan, maar ik wil nu mijn auto wel wat serieuzer gaan behandelen.

Morgen wil ik hem voor het eerst onder handen gaan nemen.
Mijn budget laat het helaas nog niet toe om de full package aan te schaffen dus ik heb gekocht wat ik denk dat ik nodig zal hebben om in ieder geval een goede start mee te kunnen maken.
Gelukkig heeft mijn schoonvader al een Monello Lancia foam kit die ik mag lenen.

Mijn plan van aanpak voor morgen:
- Foamen met de Monello Lancia foam kit en afspuiten met HD.
- Wassen met PBW Super Slick & Suds
- Afspuiten met HD
- Drogen met Senza Acqua Drying Towel
- Poetsen met PBW Polish with Sealant (hier heb ik een witte en een zwarte pad voor, welke is te adviseren?)
- Ramen met Premium Windshield Cleaner with Rain Repellent

In de nabije toekomst wil ik sowieso nog een kleikit aanschaffen en een wax. Alle adviezen hiervoor zijn meer dan welkom!

Ik zal (als ik het niet vergeet) morgen voor en na foto's plaatsen van de klus.
 
Welkom hier!

Je plan ziet er goed uit. Wellicht een idee om te kleien alvorens je met een Polish aan de slag gaat. Daarnaast zou ik een detailerspray gebruiken bij het drogen van je auto. Detailerspray (of claylube) heb je sowieso nodig als je gaat kleien trouwens.

Ga je de velgen ook doen? Dan zou ik ook een velgenreiniger gebruiken. Monello Non-ferro is een prima optie.

Succes en foto's van het resultaat zijn altijd welkom ;)
 
Welkm bij de club, goede start al.

Als klei kit kan ik de dolce verde klei kit aanraden.
Tevens als je de velgen wilt doen een goede ijzerverwijderaar zoals Non Ferro is wel aan te raden
 
Welkom, veel plezier en als antwoord op je vraag: zwart

Bedankt! Ik heb hier wel al op gezocht welke pad te gebruiken maar kon helaas niks vinden. Wellicht dat ik met mijn neus heb gekeken hoor..
Kun je mij misschien uitleggen wat het verschil is in die twee pads en waarom ik juist zwart moet gebruiken voor de polish with sealant?

Ik heb in de schuur trouwens nog een Meguiars Deep Crystal Paint cleaner 'step 1' staan. Is het raadzaam om deze toe te passen voordat ik de Polish with sealant aanbreng? of is het verstandiger te wachten tot een volgende keer als ik ook ga kleien?
 
het verschil tussen de zwarte en de witte pad is dat de witte pad een hele lichte slijpgraad heeft en dus meer gebruik wordt met paint cleaners met korrel of een finishing polish. De zwarte heeft geen slijpgraad en maakt hem dus erg geschikt voor wax, sealant of een glaze.