• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

NickieNL

Detailing trainee
5 jan 2018
19
48
29
Hallo allemaal,

Na lang meekijken heb ik besloten om mijzelf maar eens even voor te stellen.
Mijn naam is Nick, vanaf maandag 24 jaar en woon in Raamsdonksveer. Bijna 2,5 jaar geleden heb ik mijn diploma Small Business & Retail management behaald. Vanuit mijn afstudeerstage blijven hangen als trainee en inmiddels Pre-Sales Consultant voor producten uit de Micosoft suite (Dynamics 365 / NAV / BI)

Daarnaast heb ik mijn Ebay business in Vintage voetbalschoenen. Dit is erg lucratief ;)

Om dit moment rijd ik een Volkswagen Golf MK7 R Lapiz Blue. Dat was uiteraard niet mijn eerste auto. Even terug naar inmiddels alweer +- 5 jaar geleden.

Eerste auto; Volkswagen Polo Coupé.
Deze auto heb ik alleen door de wasstraat gereden, ik had nog totaal geen passie voor poetsen. Wel voor auto's, maar hier was simpelweg geen geld voor;).
IMG_8038.JPG


2e auto; Volkswagen Golf 1.4 tsi
Deze auto kocht ik een ongeveer na 1 jaar. Ik heb met veel plezier de Polo Coupé gereden, met name doordat ik nog moest leren rijden. Uiteindelijk gekozen voor een volkswagen Golf 1.4 tsi.
Dit was een fantastische auto. Ik vond de auto destijds redelijk snel en alles was wat moderner.
Vanaf hier begon het poetsen te kriebelen. Ik moet wel bekennen dat dit maar af en toe was en dat ik de auto de meeste keren gewoon door de wasstraat heb gereden;).
IMG_8009.JPG


3e auto; Volkswagen Golf 2.0 GTI & Yamaha R6
Voor mij was dit toch wel een droomauto en icoon binnen de autowereld. Als kleine jongen droomde ik ervan om een Volkswagen Golf gti te rijden. Doordat ik de andere golf voor een goed bedrag kon verkopen (lees meer dan wat ik ervoor had betaald), kocht ik redelijk snel een gti. Deze auto heb ik 1,5 gereden met veel plezier.
In de tussentijd heb ik ook mijn Motorrijbewijs gehaald, hierdoor moest er uiteraard ook een motor komen. Dit werd een Yamaha R6 uit 2005.
Na het kopen van deze gti heeft officieel het poetsvirus toegeslagen. Iedere zaterdag was ik bezig met het handmatig wassen van mijn auto. Daarnaast vaak Black hole van PB gebruikt i.s.m. Natty's blue paste wax. Dit gebeurde allemaal handmatig.

DSC07657_Fotor.jpg


2017-04-05 11.01.10.jpg


4e auto; Volkswagen Polo R-line 1.4 tdi & Yamaha R6
Dit is toch wel met stip een van de verschrikkelijkste periodes uit mijn leven. De vreugde van het hebben van een leasebak was maar van korte duur. De auto vond en vind ik er nog steeds super uitzien, maar wanneer je het gas intrapt is dit natuurlijk niet te vergelijken met een GTI of R6. Ik reed deze auto prive en zakelijk. Daarnaast verdween de zoektocht op marktplaats naar 'mijn volgende droomauto'. Ik had in de eerste weken na het hebben van de Polo meer vrije tijd dan ik ooit heb gehad... Ik miste het gevoel van zoeken naar mijn volgende auto.

Om dit gevoel weg te nemen ging ik op zoek naar een andere motor. Dit werd een Yamaha R6, maar dan het nieuwe model. Auto werd tevens alleen gewassen in de wasstraat. Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om deze auto goed onder handen te nemen. Voor mij voelt een Leasebak niet al 'mijn auto'.
2016-10-18 12.05.02.jpg


IMG_5782.JPG


5e auto; Volkswagen Golf MK7 R
Uiteindelijk heb ik November vorig jaar besloten om de auto toch alleen zakelijk te gaan rijden. Kostentechnisch misschien niet zo'n goed idee, maar zoals jullie allemaal weten; Een hobby mag geld kosten. Ik wist precies wat ik wilde hebben; Wederom een Volkswagen Golf, maar dan nog een stapje sneller.
De Volkswagen Golf 7R, handgeschakeld, panoramadak, 5 deurs en Lapiz Blue. Het maanden zoeken kon beginnen. In Nederland staan er gemiddeld zon 30 R's te koop, waarvan 29 DSG. Ik ben daarom op zoek gegaan naar een Golf in Duitsland en afgelopen maand heb ik mijn auto gevonden. Inmiddels staat hij op kenteken en kan het poetsen beginnen. Dit verhaal is al behoorlijk lang dus zal een apart topic aanmaken voor de spullen die ik inmiddels heb en het stappenplan.
Inmiddels een DAP 900 aangeschaft dus het feest kan beginnen!! Ik kan niet wachten om deze auto onder handen te nemen. Inmiddels staan de dagen gepland voor 4-5 mei. Ik zal jullie daarvan ook op de hoogte houden. Auto heeft behoorlijk was swirls en zijn redelijk goed zichtbaar in de zon. Verder wat oppervlakkige krassen.

Mijn ervaring is beperkt betreft het machinaal polijsten, dus ik ga zeker het forum afspeuren naar videos.

BRLX5203.jpg



Allemaal bedankt voor het lezen en alvast een fijn en feestelijk weekend toegewenst.

Groet,

Nick
 

Bijlagen

  • IMG_1621.JPG
    IMG_1621.JPG
    355,6 KB · Weergaven: 153
  • GLKI2344.jpg
    GLKI2344.jpg
    110,2 KB · Weergaven: 152
Leuke manier om jezelf voor te stellen! ;)
Ben persoonlijk ook een grote fan van het Volkswagen-gamma. Mijn eerste wagen was dan ook een VW Polo!
Allemaal knappe wagens, maar vind jouw MK7 R echt fantastisch!

Nog veel cruise- en detailplezier! :blush:
 
Welkom Nick, en de kleur van je Golf, daar wordt ikzelf ook blauw van (door met ingehouden adem naar de foto's te kijken).
Die binnenfoto van de Golf, die ruimte komt me bekend voor. Heb jezelf daar eerder foto's van gepost, of heeft een ander forumlid daar een detail gedaan?

Edit: foutje van mij dus, ik dacht dat het dezelfde ruimte was, als waar Tamer een klus had gedaan:
20180209_161155-jpg.104914
 
Laatst bewerkt:
Welkom! Leuke intro en leuke auto's! Er is nog iemand op het forum met een R in die kleur en die was erg lastig goed te krijgen. Het leek alsof de lak heeel erg zacht was, maar hij was in elk geval enorm gevoelig.
 
  • Leuk
Reactions: expor