• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen!

Hoedje

Detailing trainee
15 apr 2018
18
45
37
Goedemorgen,

Ik kijk al langere tijd mee op dit forum en heb ook al diverse bestellingen geplaatst bij Carclean.com. Top site met top spul.

Maar wat een keuze! Ik ben zelf wel gek op Poorboys spullen geworden. Dus blijf daar beetje op hangen.

Ik heb zelf aantal jaren in de autobranche (1e monteur) gewerkt en weet nog wel iets van auto’s... maar lak is toch wel een vak apart.
Hopelijk kan ik soms zelf wat nuttigs melden op het forum en hopelijk kunnen jullie goede tips geven!

In het verleden de volgende auto’s gereden:
- BMW 323ti
- BMW 318td
- BMW Z3 Coupe
- BMW 316ti
- Ford Focus ST170
- Opel Astra (noooooit meer).

Volgende week krijg ik mijn nieuwe Nissan Micra in het heerlijk foute Oranje!
Nooit eerder een eigen nieuwe auto gekocht, dus ook nieuwe met behandeling ervan. De waxoyl heb ik van de factuur laten halen en ga lekker zelf poetsen!

Mijn plan:
Showroom was eraf (pre cleaner).
Iron remover / kleien.
PB Black Hole
PB ex-p
PB nattys paste Blue

Velgen met PB wheel sealant

Wassen gewoon met PB slick en suds. Twijfel nog om de monello foam aanbieding de kopen voor de Kärcher.

Tips en trucs zijn welkom!

Nissan-Micra-2017-01.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR en Cordoba
Leuke auto en de kleur hoef je je niet voor te schamen, staat prima.
Goede keus om het zelf te doen, heb je de besparing als (eerste) budget
 
  • Leuk
Reactions: Hoedje
Leuke auto en de kleur hoef je je niet voor te schamen, staat prima.
Goede keus om het zelf te doen, heb je de besparing als (eerste) budget

Kleur zelf uitgekozen, dus schaam me zeker niet . Komen zwarte accessoires op, dus moet goed komen! Nog paar dagen wachten...
 
Welkom op het forum! :) leuke intro.

Dat is een mooie kleur, zeg. Heel warm en levendig. ;)

Inderdaad lekker wassen en reinigen, bende van de poetsert eraf halen en dan waxen. Een glaze zal niets tot zeer weinig doen op een goede lak, maar misschien schrik je wel van wat er onder de poetser-bende vandaan komt en heb je toch glaze nodig, haha! :p
 
  • Leuk
Reactions: Hoedje
Welkom op het forum! :) leuke intro.

Dat is een mooie kleur, zeg. Heel warm en levendig. ;)

Inderdaad lekker wassen en reinigen, bende van de poetsert eraf halen en dan waxen. Een glaze zal niets tot zeer weinig doen op een goede lak, maar misschien schrik je wel van wat er onder de poetser-bende vandaan komt en heb je toch glaze nodig, haha! :p

Ik heb de Glaze nog liggen van mijn vorige auto. Dus voor de zekerheid maar doen hè
 
Glaze zeker doen omdat je gaat kleien en daarna niet polijst. Ik ken de lak van Nissan niet maar ik ken geen lak die helemaal zonder marring te kleien is. Veel geluk en plezier met je nieuwe auto! Trouwens, als Belg vind ik die kleur ook helemaal niet fout! Er rijden al genoeg tinten grijs op onze wegen.
 
  • Leuk
Reactions: Hoedje
Ziet er niet verkeerd uit voor een eerste behandelplan. Misschien een shampoo met toegevoegde Carnauba wax overwegen voor latere wasbeurten, zoals bijvoorbeeld de PB Super Slick & Wax: dan boost je de waxlaag steeds een beetje en verleng je de standtijd daarvan. Vóór de black hole, zou ik nog wel even een ontvetter zoals prep gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Hoedje
Gewoon benieuwd; Ontvetten voordat je een glaze met cleaner gaat smeren?

@Hoedje - Ik zie nu pas goed dat je een glaze wilt gebruiken voordat je een sealant smeert. Dat lijkt mij de hechting/werking niet ten goede komen. ;)

Hoe zou jij het doen? Wat ik al zei, ben redelijk nieuw in het detailen. Ik dacht dat een sealant juist goed was voor het behoud van de glaze.
 
Oh vergeten te melden. Voor mijn vrouw hebben we een knal blauwe Aygo ernaast. Erg leuk ding!
 

Bijlagen

  • 3E253A3F-3338-4EED-8282-0E270F9E8745.jpeg
    3E253A3F-3338-4EED-8282-0E270F9E8745.jpeg
    290,9 KB · Weergaven: 129
@Quantoxx In de omschrijving bij black hole staat inderdaad tegenwoordig de reinigende eigenschappen genoemd, vroeger had geen mens het daarover. In het verleden toen ik het wel gebruikte altijd vooraf een rondje met Eraser (product vergelijkbaar met Prep), liever 10 minuten werk wat niet nodig is, dan uren detailwerk voor niets, doordat de aangebrachte lagen snel verdwijnen. Zolang ik bezig ben met cleanen/polijsten wil ik alle zooi er af hebben, pas als ik lagen ga aanbrengen pak ik niet meer naar Eraser/Prep/IPA.
 
  • Leuk
Reactions: Hoedje
Welkom veel lees en poets plezier.
Mooie kleur ik hou zelf niet zo van standaard auto,s moet er altijd wel wat aan veranderen .
Daarom vind ik dit wel leuk
 
  • Leuk
Reactions: Hoedje
Bedankt allemaal! Vrijdag mag ik de auto ophalen. Zou dan zsm foto uploaden. Dan nog even met de showroomwas erop... volgende week zooi eraf halen (als het er al niet afgewaaid is :joy:) en lekker poetsen!

Spullen binnen... dus heb er zin in!
 

Bijlagen

  • 6D8E223A-EA4C-47D7-B65C-8D4EC2111897.jpeg
    6D8E223A-EA4C-47D7-B65C-8D4EC2111897.jpeg
    312,6 KB · Weergaven: 132