• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen :-)

Ehdht

Detailing trainee
3 jun 2018
20
25
Hallo mede detaillers,

Bij deze een kleine introductie van mijzelf; (Edwin)

Gezien ik al langer dan een jaar op dit forum rondhang, denk dat ik dat het wel eens tijd word om mijzelf te introduceren! Daarbij moet ik wel zeggen dat ik momenteel voor ongeveer 8 maanden in Australië zit :') Puur om rond te reizen en dat soort ongein. De terug reis staat echter al gepland, en dat zal eind juni zijn.

Tijdens mijn tijd hier mis ik 2 dingen eigenlijk vanaf dag 1 al. Mijn passie auto's en het poetsen hiervan! Ik wil het nog geen detaillen noemen, gezien ik nog in de begin fase zit.

Thuis heb ik een DAP 900 V3 (monello pakket), diverse pads en een aantal Scholl polijsten middelen staan. Zodra ik weer thuis ben, wil ik me eigen volgas weer gaan focussen op het detaillen! Waar ik me echter altijd aan '' gehekeld '' heb is het feit dat kleine/smalle ruimtes moeilijk of niet goed te bereiken zijn met de DAP 900. Vandaar mijn eerste vraag op het forum;

Na wat rond te hebben gekeken, kwam ik uit bij de Rupes Ibrid (long neck). Vrij prijzig, maar een veel gebruikte optie. Zijn er mensen die zeggen, voor minder geld heb je als beginner meer aan een andere vergelijkbare machine? Nu gaat dit dubbel op klinken, maar het geld is er in principe voor, al blijft het veel geld! Vandaar de vraag ;)

Zodra ik thuis ben, zal er binnen een week weer een nieuwe wagen voor de deur staan! Uiteraard word dit gelijk een '' project '' met foto's!

(Excuses als mijn Nederlands enigszins slecht geformuleerd is. Na bijna een jaar vrijwel alleen Engels te hebben gesproken lijkt me dat begrijpelijk)

Cheers!
 
Laatst bewerkt:
Deze blijf ik volgen. Ik vind een Ibrid ook kostelijk en zou ook eens graag horen OF er alternatieven bestaan. De meesten (zo niet alle alternatieven) zullen wss wel enkel rotary zijn.
 
Bij een goedkoper alternatief moet je er wel op bedacht zijn, dat je toch op andere punten inlevert. Ik heb er voor gekozen om een half jaar terug voor iets meer dan 100 euro een Proxxon minipolijster aan te schaffen, en daar voor pads bij CC te halen (Rupes of Nanolex pads). Er zijn meer mensen op het forum met deze machine, nadeel is dat het een pure rotary is, voordeel is dat je een 50 mm backing plate hebt, en dat er goede (en iets grotere) trapeziumvormige pads van Rupes en Nanolex op passen. Er zijn ook mensen die er een 1" backing plate op hebben gezet en met nog kleinere pads werken.
 
Welkom! Persoonlijk zou ik een Rupes Mini of vergelijkbare Flex kopen als aanvulling op de dap. De heele kleine/krappe delen doe ik dan met de hand, maar meestal is dat minder dan 1% van een auto.
 
Bedankt iedereen! En bedankt voor de toelichting @Cordoba

@Jansen ik heb in eerste instantie naar een Rupes Mini zitten kijken. Echter bij mij DAP 900 was zowel een 5 inch als 3,5 inch backing plate geleverd. Dus een Rupes mini met 3 inch backing plate zal, in mijn ogen, geen directe toegevoegde waarde zijn...
 
Ik heb voor de DAP een 3inch backing plate gekocht (omdat ik de 3inch spider pad wilde hebben) en ben ook van plan daar de normale polijstpads voor te halen. Daarmee kon ik het grootste deel van de auto doen en zou ik een Mini ook niet als toegevoegde waarde zien. Dat wil zeggen, hij loopt wel een stuk mooier (bij @Jansen gezien, minder trillingen) en zou hem zeker kunnen gebruiken als tweede machine zodat ik niet hoef te wisselen tussen 5.5 en 3 inch. Maar voor de randjes zou ik dan toch wel graag ooit een iBrid willen. Hoewel, ik denk dat het grootste deel met een kleinere backingplate er ook wel lukt maar met minder dan 3 inch is de kans groter dat je de met de kop van de machine de auto raakt.