• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

Witsel

Detailing addict
22 jul 2018
77
60
40
Schiedam
Hallo allemaal,

Ik ben Raymond en ben 34 jaartjes jong. Kom uit Schiedam en wil mij wat verder verdiepen in de wereld van het detailen. Na een aantal maandjes hier al anoniem rond te hebben gehangen heb ik besloten om me bij jullie aan te sluiten en lid te worden van dit forum.

Huidige auto is een VW Golf met de Pearl Black lak. Op dit moment maak ik eigenlijk alleen gebruik van de 2 emmer methode en heb verder nog geen bijzondere spullen. Heb een tijdje een wasabonnement gehad bij de DRIE letterige wasonderneming. Helaas heeft dit de lak geen goed gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels is de Volkswagen Golf ingeruild voor een Mercedes CLA Shooting Brake in de kleur berggrijs. Ben reeds bezig om een lijstje samen te stellen met wat ik allemaal ga aanschaffen tijdens de SSS. Om het lijstje samen te stellen maak ik o.a. gebruik van de How to Basispakket + Stappenplan voor de beginner.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Tot nu toe staat het volgende al op mijn lijstje:
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
Monello - Non-Ferro Navulling - 1000ml
Monello - WheelWoolie - Medium
Monello - Artico Magico Snow Foam - 1000ml
Dodo Juice - Clearly Menthol Refill Concentrate (1:3) - 250ml
Dodo Juice - Born to be mild shampoo - 500ml
Mothers Wax - Tire Brush
Microfiber Madness - Incredimitt Wash Mitt

Ben al reeds in het bezit van:
Emmers met grit guard
Meguiar's Super Thick Microfiber Wash Mitt (2 jaar oud, zal nu alleen gebruikt gaan worden voor de onderste regionen)
Clay en lube van Dodo Juice
Buffing doeken
Applicator pads
Diverse MF doeken
Droogdoeken
 
Lijstje ziet er goed uit.
Geen polish?
De wax Collinite 845 is een top keuze maar de shine komt van de polish.
 
Ik heb geen apparatuur om de polish machinaal aan te brengen. Is er ook een polish welke gemakkelijk met de hand (Dodo Juice Lime Prime, Poorboys World Professional Polish?) aan te brengen is en welke pads zou ik daarvoor nodig hebben (Monello Easy Detailing Polishing Hand Pad - White)?
 
Laatst bewerkt:
@Witsel - Er kan verwarring ontstaan bij de naam ''polish''. :D

Zonder er teveel op in te gaan; Wat wil je doen? De lak reinigen met een Paint Cleaner, een Glaze aanbrengen of Polijsten? :p

Aangezien je geen machine hebt, zou ik persoonlijk nog niet gaan denken aan polijsten. De stap hiervóór is dan het gebruik van een Paint Cleaner gevolgd door een Glaze. (Of indien gewenst, een Glaze met Paint Cleaner erin verwerkt) De Lime Prime LITE is een prima cleaner-glaze, maar zo ook de Poorboys World - Black Hole / White Diamond. Deze kan je aanbrengen met bijv. de Monello - Disco Rosso / Disco Nero / Doppio en andere variaties. Het foam is allemaal hetzelfde, de kleur en formaat is anders.

Maar... Als de lak van jouw Mercedes nog in prima staat is, dan zou ik gewoon je lijstje aanhouden zoals je hierboven vermeld. ;) Een glaze doet op een goede lak toch al vrij weinig.
 
  • Leuk
Reactions: Witsel