• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

Krullenbol

Detailing guru
1 apr 2020
82
118
Haps
Meteen maar even met de deur in huis vallen, mijn naam is Lenno, 27 jaren jong en woonachtig in het prachtige Brabantse Haps.

Met een vader als automonteur, van kinds af aan besmet met het autovirus.
5,5 jaar geleden mijn eerste eigen auto gekocht en zodoende besmet geraakt het met autowasvirus (poetsen mocht je dat nog niet noemen).

Begin dit jaar maar eens de stoute schoenen aangetrokken en een DAP gekocht, om vervolgens uit te proberen op de dagelijkse boodschappenwagen.
Uiteraard veels te weinig foto's van gemaakt, maar dat is weer een leermomentje voor de volgende keer :D

Genoeg praatjes, meer plaatjes!

Allereerst het weekendbeestje:
- VW Golf mk1 cabrio
- G60 blok, bak en onderstel
- Zo goed als niks origineels meer aan...

De allereerste auto, de dag van de aankoop:
Golf G60 4.jpg



Golf G60 5.jpg


Dit is zoals die er vorige zomer bij stond (momenteel nog lekker warm onder een dekentje):
Golf G60 1.jpg


Golf G60 2.jpg



Het boodschappenkarretje a.k.a. poetsproefkonijn:

- Seat Arosa 1.4 16V Sport

In zomermodus:
Arosa Mk2.jpg


Enkele after 'winter' foto's :neutral:

Arosa Mk2 2.jpg


Arosa Mk2 3.jpg


Helaas geen goede foto's gemaakt tijdens/na het polijsten/poetsen...

Afgelopen week voor het eerst in 2 maanden de tijd de Arosa weer eens gewassen en verder eigenlijk niet zoveel aan gedaan (en nee, weer geen goede foto's..)
Moet zeggen dat ik erg te spreken ben over de combinatie Gyeon CanCoat en Cure:
Arosa MK2 4.jpg


Dit weekend gaat de rode Renault Twingo van schoonmoeder eraan geloven!

Ik zal proberen wat goede voor- en na-foto's te maken en hopelijk lijkt het ergens op :D
 
Laatst bewerkt:
De Golf I cabrio begin je langzaam ook wat minder te zien, dus wordt langzamerhand bijzonder. Alleen dat asymmetrisch geplaatste logo op de achterklep blijf ik een vreemd gezicht vinden, omdat ik daar na 40 jaar nog niet aan gewend ben, zal ik er wel nooit aan wennen.
 
Welkom op de forum! Mooi om te zien die Golf, volgens mij heb ik nog nooit eentje in het echt gezien. Ik kijk uit naar je detailing-verslagen.
 
Welkom en leuke mk1. Mooi dat de heldere zooi eruit is, de retro wielen staan 'm goed. Nu nog een keer afscheid nemen van de luchthapper.
 
Bedankt allen voor het warme welkom!

De Golf I cabrio begin je langzaam ook wat minder te zien, dus wordt langzamerhand bijzonder. Alleen dat asymmetrisch geplaatste logo op de achterklep blijf ik een vreemd gezicht vinden, omdat ik daar na 40 jaar nog niet aan gewend ben, zal ik er wel nooit aan wennen.
Nooit aan gestoord, omdat ik het nooit gezien heb, maar nu je het zegt...

Welkom en leuke mk1. Mooi dat de heldere zooi eruit is, de retro wielen staan 'm goed. Nu nog een keer afscheid nemen van de luchthapper.
Mee eens, originele Hella's erin!

Die luchthapper staat nog op het to-do lijstje om een keer aan te pakken, samen met wat andere zaken.
Hij is echter functioneel, dus het is niet effe een andere motorkap, spuiten klaar. Dan zal er ook een nieuwe intercooler en radiateur moeten komen, met andere aansluiting op de G-lader etc.

Ik hoop dat binnen nu en een jaar of 3 de luchthapper verleden tijd is o_O
 
Als ik het me goed herinner was er destijds voor de Golf I een luchthapper van Kamei die ook door de dealer werd geleverd, alleen zat die bij het rooster onder de ruitenwissers (dus vlakbij de voorruit)
 
Als ik het me goed herinner was er destijds voor de Golf I een luchthapper van Kamei die ook door de dealer werd geleverd, alleen zat die bij het rooster onder de ruitenwissers (dus vlakbij de voorruit)
Ja ik heb zoiets ook wel eens voorbij zien komen, volgens mij hadden ze ook nog A-stijl covers van Kamei.

Foto's doen het vaak wat beter dan praatjes, dus hier nog een foto van het blok met de reden waarom die luchthapper daar zo (lelijk) zit.
Motorblok.jpeg


Kwam in het archief ook nog een foto tegen van mijn eerste bestelling bij Carclean, een kleine vijf jaar geleden :D

Eerste poetspakket.jpeg


Hier is nu niet veel meer van over ..
 
Laatst bewerkt:
Kamei had in de jaren 70 en 80 veel optische tuning produkten die door de VW-Audi dealer geleverd werden, foto's stonden ook vaak gewoon in de officiele dealerfolders.
vw-golf-mk1-cabriolet-kamei-x1-wielun-345368317.jpg
 
  • Leuk
Reactions: johnwoo
Een mk2 heeft ook geen luchthapper. Maar een luchttoevoer onder de kap. Zal niet op een mk1 passen waarschijnlijk.
Dan moet je zelf wat fabriceren of de intercooler achter het front plaatsen.