• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

MdeVoer

Detailing rookie
1 sep 2020
6
15
Apeldoorn
Goedemiddag allemaal, ik ben Maykel de Voer ik woon in Apeldoorn. Ben al een paar jaar bezig met detailen en sinds korte tijd ook begonnen met polijsten en dergelijke.
Ik rij in een Audi E-tron en een Scania vrachtwagen.

Helaas door de corona crisis worden er nu geen clinics gegeven dus het polijsten met de dap gaat nog niet zo lekker! Misschien is er iemand in de regio Apeldoorn die een keertje met mij mee kan kijken wat ik verkeerd doe en wat tips kan geven?

Alvast bedankt
8a679d61-1a4a-45e3-b289-e639c36372e6.JPG
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Welkom op het forum, Maykel.
Er moet vast iemand te vinden zijn die in de buurt woont (ik niet) en eens mee wil kijken. Ik ben toch benieuwd wat er niet lekker gaat.
Oh, en foto's van de vrachtwagen zijn natuurlijk ook altijd welkom. ;)
 
Nou ik ben bezig met de dap 900 op de Scania. Deze heeft wat lichte krassen van takken en dergelijke. Echt oppervlakkig want me nagel blijft er niet achter hangen ofzo. Ik heb 3 test spots gemaakt en met oranje met veloce, geel met veloce en zelfs een met paarse wol met veloce een hit gedaan. Maar bij alle 3 blijven de lichte krassen nog zitten. Daarna nog 2 hits met wol gedaan maar geen verschil.

Ik heb hierbij nog een foto van de Scania toegevoegd, het is een oudje van 1997 maar in 2013 helemaal overgespoten in zwart metallic
ik zal zo nog even kijken of ik wat duidelijke foto’s kan maken van het lakwerk
 

Bijlagen

  • 701BFCCD-E72B-4F1D-AA06-C23AF5943851.jpeg
    701BFCCD-E72B-4F1D-AA06-C23AF5943851.jpeg
    141,9 KB · Weergaven: 0
Dus drie testspots én drie hits met drie verschillende combi's. In totaal zelfs 3 hits met Wol + compound.

* Krassen zijn niet zo licht als je denkt.
* De lak is veel harder dan de gemiddelde harde lak.
* De polijsttechniek is niet optimaal.
 
Dus drie testspots én drie hits met drie verschillende combi's. In totaal zelfs 3 hits met Wol + compound.

* Krassen zijn niet zo licht als je denkt.
* De lak is veel harder dan de gemiddelde harde lak.
* De polijsttechniek is niet optimaal.

Ik verwacht dat het echt de laatste is
Ik heb wel heel veel filmpjes en topics hier bekeken, maar heb t gevoel dat ik iets niet goed doe waardoor de de korrels hun werk niet echt doen. Ik had ook al gebeld naar Carclean of der misschien nog een clinic in de toekomst gepland stond maar helaas, voorlopig niet
 
Hmm.. Als ik even de simpele ziel mag uithangen; Al zou je de DAP pakken en hier een Geel 5,5'' padje op knallen, wat Veloce erop, machine op de lak zetten en op Stand 6 lukraak 15 seconden polijsten zonder de machine te bewegen, dan zou je al verschil moeten zien.

Techniek maakt grote verschillen, maar feitelijk heb je in die korte tijd wel flink geslepen en zou je dus verschil moeten zien.

Dus, misschien is het ook een combi van meerdere dingen zoals hierboven vermeld, maar misschien bijkomend ook dat je niet goed ziet dat er wél resultaat is geboekt. Denk bijv. aan het lokaal polijsten van een flinke kras in een harde lak; Soms zie je na één hit niet echt verschil, maar als je beter kijkt, dan zie je dat de scherpe randen van de kras (V-vorm) zijn afgestompt en heb je dus wel degelijk geslepen.

Maja, de lak kan ook gewoon bikkelhard zijn. ;) Dan heb je veel bite nodig om blanke lak weg te kunnen slijpen en duurt het dus ook wel even voordat je met een DAP diep genoeg komt. (Zie hieronder, net even met Paint geprutst) Links begin je bij een flinke kras, helemaal rechts zou dan een swirl zijn.

Kras in lak.jpg