• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen!

JorritTholen

Detailing trainee
27 okt 2021
21
35
Hoi allemaal!

Zoals eenieder hier, zal ook ik mij netjes voorstellen alvorens vragen te posten of gewoon mee te lezen en ervaringen op te doen.

Mijn naam is (zoals mijn nickname al doet vermoeden ) Jorrit Tholen.
Ik ben 34 lente's jong, wonende in Brunssum, Zuid Limburg. Verder ben ik partner van Jennifer en trotse pappa van dochter Danee, (feb. 2021) Werkzaam in de levensmiddelendistributie als zijnde: "Bezorger+ bij Albert Hein eCommerce"

Reden voor mijn aanmelding op het forum is; voor mijn eigen voiture IMG_20210530_122137.jpg(Skoda Kamiq 2021)
en die van mijn partner
IMG-20210622-WA0012.jpg(Peugeot 208 GT-pack GT 2021) een mooie nieuwe hobby opbouwen: cardetailing!

Inmiddels heb ik een minieme start gemaakt met verschillende orders bij CC, te weten:

- Monello Lancia 2.0 foamkit
(icm. Nilfisk E150.2 hd-reiniger)
- Monello secchio con Guardia washbuckets (2x) icl. GritGuards
- Gyeon Q2M Smoothie Wash Mitt
- Mothers California Gold Car Wash shampoo
- Meguiars Supreme Drying Towel
- Mothers California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
- Polishing Power DAP EVO Monello Raffini Evolution Pack (incl meerdere 4" en 5,5" pads, overigens een grotere fles "Monello Finale" besteld)
- Monello Peluche Verde (9x totaal)
- Poorboy's World Black Hole Glaze
- Poorboy's World EXP
- Gyeon Q2 wax
- Poorboy's World Bold N Bright Tire Dressing

Verder nog verschillende zaken zoals: Aluteufel velgenreiniger met velgenborstel, potje Meguiars Carnauba Gold Paste Wax als ooit-in-het-verleden-gebruikt-nu-stofverzamelaar-op-de-plank-in-de-schuur, detailingkwasten enzovoorts.

Nogmaals: het zijn 2 -nagenoeg- nieuwe auto's dus corrigeren van lakwerk is NOG niet aan de orde. Momenteel volstaat netjes bijhouden.

Overigens staat een orangepeel-behandeling wel oooooit op de planning. Het is niet ernstig maar storend voor een perfectionist... Zeker!

Ik kijk uit naar een leuk, maar vooral LEERZAAM samenzijn met jullie allen!

Groeten vanuit een momenteel zonnig Brunssum:

Jorrit Tholen
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jorrit en welkom op het forum. Dat zijn twee hele mooie voertuigen. Je hebt al een aardig arsenaal en dat zal waarschijnlijk alleen, maar groter worden. Ik spreek dan uit ervaring. De meningen over het wel of niet corrigeren van lakken van nieuwe auto's lopen hier nog weleens uiteen. Veel plezier en succes met de hobby!
 
  • Leuk
Reactions: JorritTholen
Hoi @Kick Buttowski !

Van die uitbreiding ben ik heilig overtuigd. Momenteel zit ik met gezondheidsklachten thuis (burn-out) en wat is dan nog meer relaxter en zen dan heeeerlijk wrijven over een auto die er met de minuut mooier (lees:schoner) uit gaat zien?

Dank voor je compliment mbt. de voertuigen en het huidige arsenaal.

Meningen blijven wij toch houden, wat de een als noodzakelijk acht, vind de ander overbodig. Daar is een forum ook voor mijns inziens. Iedereen kan daar zijn of haar zegje doen, en wat je daar vervolgens mee doet is aan ieders eigen individu.

Nogmaals dank voor je leuke reactie!
 
  • Leuk
Reactions: Kick Buttowski
Hoi @Dibbuz !

Dankjewel voor je complimenten. Rijden is 1 en netjes onderhouden van in- en exterieur is 2...
Om de een of andere vage reden denk ik dat ik daarvoor hier en in de webshop aan het juiste adres ben
 
Hoi Bob! (of moet ik @The Joy Of Detailing zeggen?)

Dank voor de felicitaties! Er gaat veel tijd en slaapgebrek in zitten maar ik doe het met liefde! (zorgen voor onze dochter overigens ook hoor! )

Tijdverdrijf icm. de huidige gezondheidsklachten helpen elkaar! Ik rustig en auto's weer netjes... Win-win! Al hoop ik toch snel weer te kunnen bezorgen.
 
Hoi @Dibbuz !

Dankjewel voor je complimenten. Rijden is 1 en netjes onderhouden van in- en exterieur is 2...
Om de een of andere vage reden denk ik dat ik daarvoor hier en in de webshop aan het juiste adres ben
Wij hebben genoeg leuke en goede producten om het perfect bij te houden. Met name de Peugeot vind ik erg fraai!
 
  • Leuk
Reactions: JorritTholen
Welkom en veel leesplezier, mooi wagenpark zo :cool:.
Goede start met de juiste producten, dat gaat helemaal goedkomen.
 
Dankjewel @kawazxr !
De basis (juiste materialen) is er... Nu voldoende kennis -onder andere via dit forum- en ervaring (sloopbak bij de plaatselijke autoschadehersteller?) opdoen en blijven leren en innoveren!

@Cloudie : Dankjewel jongeman!

@Hean :
Een ding moet ik wel even rechtzetten: wij zijn een hardwerkend gezin, en het is nu niet dat wij zomaar honderden euro's kunnen ophoesten, echter kiezen wij wel bewust voor investeren in kwalitatief goede materialen, aangeschaft uitgestreken over enkele maanden.

Ennieweej: dank voor je compliment, word gewaardeerd! De start maakt het zeker leuk zo!
 
  • Leuk
Reactions: Hean
Uiteraard! Ik denk dat iedereen hier zo is, iedereen is zuinig op zijn/haar auto en wil de zuurverdiende centen daarvoor goed besteden door de auto’s in topconditie te houden!

Bedoelde het meer in de zin van de hobby lekker opgepakt met mooie spullen!
 
  • Leuk
Reactions: JorritTholen
Zeeeeker @Hean ...

Ik begreep helemaal wat je bedoelde. Na uuuren zoeken op dit forum, Youtube en CC webshop een en ander uitgezocht dat waar-voor geld is. (overigens waren er al wat kleine zaken op voorraad die uit het poging-tot tijdperk stammen)
 
  • Leuk
Reactions: Hean
Haha herkenbaar, ooit begonnen met mijn motor toendertijd nu ruim een jaar geleden het detaillen opnieuw opgepakt maar dan serieus. Dus toch maar wat nieuwe spulletjes besteld van net wat betere kwaliteit. Maar het is moet ik zeggen ook wel een verzamel verslaving aan het worden dus bijdeze ben je gewaarschuwd:innocent:
 
  • Leuk
Reactions: JorritTholen