Nu ik een klein tijdje meekijk en -lees op het forum, zal ik me eens voorstellen. Ik heb er een hekel aan en prefereer liever de achtergrond, maar soit.
Ik ben Erik en woon in het pittoreske Buitenpost in het oosten van Friesland. Inmiddels al weer 42 jaar, getrouwd en 2 kids van 7 en (bijna) 11. 'Vroeger' hield ik mijn auto's altijd netjes en was er zuinig op, de auto's diende naast een woon-werk functie ook een beetje een liefhebbers functie, tot ik kilometers ging maken en andere soort auto's moest kopen.
Dat is zo'n beetje sinds 2007 en vorig jaar heb ik een baan dichterbij huis genomen en het wagenpark er op aangepast. Ik reed voorheen in een Megane 3 1.5 Dci in een GT-Line uitvoering, maar diesel is nooit mijn ding geweest en de auto was vooral een gebruiksvoorwerp geworden. Echt trots kon ik er niet meer op zijn. Toen ik van baan was veranderd, was de diesel al helemaal niet meer interessant en heb na veel wikken en wegen geïnvesteerd in een ander wagenpark. Voor de dagelijkse woon-werk verkeer is er een Nissan Leaf van 2013 gekomen ( ik heb er niets mee, maar rijdt verbazingwekkend ok) en omdat er ook een auto moest komen die ruimte had voor het gezin, maar nu amper kilometers gaat maken, kon daar iets leuks voor komen.
Het is weer een Megane 3 geworden, maar nu aan het andere eind van het spectrum, namelijk een GT220. En dat is weer zo'n grapje die Jappaners ook wel eens maken, De GT220 heeft namelijk exact hetzelfde blok en randapparatuur als de Megane RS, alleen software matig geknepen. Je ziet het er alleen niet vanaf, behalve de grotere wielen, lijkt het net een diesel in GT-line trim, alleen heeft deze 2x zoveel vermogen. (en binnenkort bijna 3x, als hij de RS-mapping krijgt).
Eigenlijk voor mijn eigen info; ik heb even snel gekeken, maar heb sinds 20 augustus ongeveer 1.300km gereden met de Megane, dus dat is niet zoveel.
Naast de Leaf en de Megane, heb ik ook nog een Renault 5 GTTurbo die ik zo'n 20 jaar heb, maar helaas al 16 jaar gestald heb. Het plan is om daar binnenkort wat verandering in te brengen.
En omdat de Megane iets echt speciaals is (is ook niet in Nederland geleverd, daar hij te duur zou worden) en dus ook wel weer om trots op te zijn, is de poetsmotivatie ook weer terug. Even de draad weer oppakken is er niet direct bij, want er is blijkbaar zoveel veranderd.
Ik heb mijzelf goed ingelezen en via CC het een en ander in huis gehaald om er weer iets mee te doen.
Dat heeft geresulteerd om te starten met;
-Een Dap Evo Monelli pack
-Dodo juice wheeler sealer
-Extreme gloss silver hard wax
-Advanced neutral snow foam
-Dolce verde klei
-Dodo juice born slippy
-En dan nog wat doeken, borstels etc...
Om alles goed onder de handen te krijgen, heb ik een oude motorkap achter het hok gepakt wat er waarschijnlijk al 10 jaar stond. Deze heb ik eerst gewassen en daarna gepolijst met de DAP evo, puur om te kijken hoe het gaat, voordat ik de Megane aanpak. Ik heb de rechterkant van de motorkap gepolijst en de linkerkant alleen schoongemaakt.








Afgelopen weekend was het tijd voor de Megane, niet om de polijsten of te kleien, maar gewoon lekker goed schoon en in de wax gezet. Inclusief het schoonmaken van de Leaf ben ik er 3,5 uurtjes zoet mee geweest, maar de auto staat er weer strak bij.
Later in de lente zal de auto eens binnen zetten en dan kleien en polijsten, er zitten genoeg krasjes in die mij storen. Het begin is er echter.




Ik ben Erik en woon in het pittoreske Buitenpost in het oosten van Friesland. Inmiddels al weer 42 jaar, getrouwd en 2 kids van 7 en (bijna) 11. 'Vroeger' hield ik mijn auto's altijd netjes en was er zuinig op, de auto's diende naast een woon-werk functie ook een beetje een liefhebbers functie, tot ik kilometers ging maken en andere soort auto's moest kopen.
Dat is zo'n beetje sinds 2007 en vorig jaar heb ik een baan dichterbij huis genomen en het wagenpark er op aangepast. Ik reed voorheen in een Megane 3 1.5 Dci in een GT-Line uitvoering, maar diesel is nooit mijn ding geweest en de auto was vooral een gebruiksvoorwerp geworden. Echt trots kon ik er niet meer op zijn. Toen ik van baan was veranderd, was de diesel al helemaal niet meer interessant en heb na veel wikken en wegen geïnvesteerd in een ander wagenpark. Voor de dagelijkse woon-werk verkeer is er een Nissan Leaf van 2013 gekomen ( ik heb er niets mee, maar rijdt verbazingwekkend ok) en omdat er ook een auto moest komen die ruimte had voor het gezin, maar nu amper kilometers gaat maken, kon daar iets leuks voor komen.
Het is weer een Megane 3 geworden, maar nu aan het andere eind van het spectrum, namelijk een GT220. En dat is weer zo'n grapje die Jappaners ook wel eens maken, De GT220 heeft namelijk exact hetzelfde blok en randapparatuur als de Megane RS, alleen software matig geknepen. Je ziet het er alleen niet vanaf, behalve de grotere wielen, lijkt het net een diesel in GT-line trim, alleen heeft deze 2x zoveel vermogen. (en binnenkort bijna 3x, als hij de RS-mapping krijgt).
Eigenlijk voor mijn eigen info; ik heb even snel gekeken, maar heb sinds 20 augustus ongeveer 1.300km gereden met de Megane, dus dat is niet zoveel.
Naast de Leaf en de Megane, heb ik ook nog een Renault 5 GTTurbo die ik zo'n 20 jaar heb, maar helaas al 16 jaar gestald heb. Het plan is om daar binnenkort wat verandering in te brengen.
En omdat de Megane iets echt speciaals is (is ook niet in Nederland geleverd, daar hij te duur zou worden) en dus ook wel weer om trots op te zijn, is de poetsmotivatie ook weer terug. Even de draad weer oppakken is er niet direct bij, want er is blijkbaar zoveel veranderd.
Ik heb mijzelf goed ingelezen en via CC het een en ander in huis gehaald om er weer iets mee te doen.
Dat heeft geresulteerd om te starten met;
-Een Dap Evo Monelli pack
-Dodo juice wheeler sealer
-Extreme gloss silver hard wax
-Advanced neutral snow foam
-Dolce verde klei
-Dodo juice born slippy
-En dan nog wat doeken, borstels etc...
Om alles goed onder de handen te krijgen, heb ik een oude motorkap achter het hok gepakt wat er waarschijnlijk al 10 jaar stond. Deze heb ik eerst gewassen en daarna gepolijst met de DAP evo, puur om te kijken hoe het gaat, voordat ik de Megane aanpak. Ik heb de rechterkant van de motorkap gepolijst en de linkerkant alleen schoongemaakt.








Afgelopen weekend was het tijd voor de Megane, niet om de polijsten of te kleien, maar gewoon lekker goed schoon en in de wax gezet. Inclusief het schoonmaken van de Leaf ben ik er 3,5 uurtjes zoet mee geweest, maar de auto staat er weer strak bij.
Later in de lente zal de auto eens binnen zetten en dan kleien en polijsten, er zitten genoeg krasjes in die mij storen. Het begin is er echter.



