• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

Synthy

Detailing trainee
1 sep 2010
20
47
Hallo Allemaal,

Na even als gast hier te hebben rondgehangen, leek het mij leuk en verstandig mij toch maar eens aan te melden.

Mijn naam is Gerard en ik rij sinds kort in een Mercedes S211 (E Combi). Behoeft volgens mij geen uitleg dat ik dit beestje niet aan een wasstraat wil toevertrouwen, vandaar dat ik mijn eerste stappen wil zetten als startende (enthousiaste) hobby detailer (enthousiaste is onder voorbehoud, want misschien valt het wel heel erg tegen...) 8-o

Adviezen zijn van harte welkom (b.v. welke spullen aan te schaffen).

Welkom Gerard.
Ik zou even wat tijd steken in het doorspitten van (stukken van) dit forum. Daar leer je al een hoop van.
Mocht je daarna nog vragen hebben, stel ze dan gerust.

@Mark1986:
Thanks! Ja, veel groter hadden ze hem niet..;)

@Soepergrover:
Ik lees mij helemaal suf. Nooit geweten dat er eigenlijk nog zoveel bij komt kijken.
Ben nu bezig langzaam een bestellijstje samen te stellen. Valt nog niet mee... (denk steeds meer nodig te hebben).

Hallo Synthy

Ik sluit me aan bij Soepergrover. Gewoon simpel beginnen. Ikzelf ben ook hagelnieuw op dit forum, je ziet inderdaad door de bomen al snel het bos niet meer. Ik ben al eens begonnen met het twee emmer systeem, dat scheelt al een heleboel. Mijn beginlijstje aan échte wasspulletjes was heel bescheiden:
- PoorBoys World Super Slick & Suds shampoo
- California Gold Clay Bar Paint Saving System
- Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 (nu in de aanbieding van 1 - 4 september !! - Godver@#** gisteren binnen gekregen voor de normale prijs)
- Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator voor de wax
- een paar Deluxe Mega Towels
Op het verlanglijstje staat nog een goeie washmitt (ik gebruik er nu een stel van 99 eurocent, gekocht bij de Zeeman !! ...gaat me vast een boel commentaar opleveren, maar na een paar keer gebruiken gooi je ze gewoon weg), een velgenborstel en velgenreiniger, een APC en wat spul waarmee de regendruppels van je raam af vliegen. Voor een beginner lijkt me dit goed genoeg. Polijsten doe je immers niet elke week, kun je misschien beter uitbesteden. O ja, lees vooral de goeie tutorials !

Veel plezier op het forum !

@B.K. Bedankt.

@goosman: Bedankt voor je "beginnerslijstje". Ik heb nog niets en moet dus onderaan beginnen (zoals iedereen natuurlijk, of was het nu bovenaan :weetniet). Het lijstje wordt dan toch al snel wat langer (washmit, MF towels, velgenborstel, e.d.) naja, je snapt het wel. Polijsten ga ik zeker niet wekelijks doen, maar ik twijfel over het uitbesteden. Dat kost toch ook best wel wat en als ik het dan toch ooit zelf wil gaan doen heb ik de spullen alsnog nodig.
1 ding is zeker; ga wel even gebruik maken van de 3 jaar aanbieding... :-" (sorry)..

De diverse handleidingen/fotoreportages/videoreportages ben ik uitvoerig aan het lezen (hulde voor de makers :jippie )

Schrijf je reactie...