• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

even voorstellen

FFF

Detailing rookie
21 sep 2010
61
0
Hallo,

Om even kort kennis te maken.

Ik ben Ronald, woon in Tilburg en ben op dit moment in het bezit van een Volvo S40 (2.0D) in de kleur zwart.
Ooit begonnen met het "meer dan poetsen" toen ik een rode opel astra had die erg dof begon te worden.
Toen de eerste mequiars producten gekocht en vooral de laatste weken erg veel op fora gezeten om extra kennis op te doen.

Het mag allemaal best wat kosten alleen ik wil de meeste dingen het liefst in 1 x goed kopen.

Mijn collectie bestaat uit Meguiars producten zoals NXT wash, tech wax 2.0, klei, quik detailler, all wheel detailler, carpet & interior cleaner, Ultimate Protectant Dash & Trim Restorer en nog wat doeken en pads.

Deze collectie wil ik graag uitbreiden met een goede glaze zoals de PB Black Hole, en een hele goede sealant.
Ook wil ik graag leren werken met een DAP en de juiste middelen voor mij lak achterhalen.

Ik wil eigenlijk van het detaillen mijn hobby maken, echter ontbreekt het me in de eerste plaats aan een goede ruimte en in de 2de plaats vaak aan tjd...

Iedereen heeft dezelfde hoeveelheid tijd, maar iedereen heeft ook een verschillende verplichte invulling hiervan.
In mijn geval de laatste tijd duidelijk meer als 40 uur werken (tot over de 50+) dan ook nog eens aardig wat reistijd naar het werk.
Thuis nog verplichtingen, en mijn vriendin wil ook weleens aandacht ;-)

Verder kan ik altijd wel een paar uurtjes vinden voor wassen, maar moet nu echt de trims schoonmaken (vorige keer gehaast met wax) wil al het metaalwerk eens echt goed onder handen nemen (dus ook de binnengedeelte van de deur) de auto polijsten en echt swirl vrij maken. Het interieur helemaal aanpakken, velgen er af schroeven en perfect maken etc.

Ik wil daarvoor eigenlijk het liefst 3 dagen vrij nemen en een goede locatie vinden.

@ Mark 1986,

Helaas is het hard nodig om zwart te detaillen :'( Hoop binnenkort met een DAP aan de slag te kunnen gaan en verwacht inderdaad geweldige resultaten $$)

@ RedCat,

Geen idee wat het Tilburgs dialect is.
Kom hier niet vandaan, en woon op het uiterste randje van Tilburg waar men gewoon ABN spreekt.
Ik kom zelf ook echt nooit in Tilburg, behalve als ik een bank o.i.d nodig heb.