• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eventjes voorstellen

De bmw staat sinds vorige week weer terug op zijn bandjes.
De auto is toen gelijk gewassen, gekleid en gewaxt. De wax heb ik aangebracht met de Monello Disco Duo applicator pads. Nadat de wax was ingetrokken, wilde ik deze uitpoetsen met mijn DAP. Hiervoor had ik de Monello Raffini Foam Finessing pad in gedachten. Maar al gauw kwam ik erachter dat dit niet zo soepel ging als gedacht. Toen ben ik dus handmatig gaan uitpoetsen met de Monello Peluche Verde MF doeken. :)

Mijn vraag is dus; welke pad voor de DAP900 is ideaal geschikt voor het uitpoetsen van een wax?
 
Afnemen doe je altijd met een doek en niet met de machine. Aanbrengen kan je bij sommige waxen of sealants wel met een machine doen.
 
  • Leuk
Reactions: ZotacTiger
Zoals Jansen zegt. Uitpoetsen met een DAP kan enkel indien je een MF hoes hebt die je over een pad (liefst de zachtste) trekt.
Deze werkwijze is interessant als je grote panelen moet doen (lichte vrachtwagens, bestelwagens, etc). Maar daarna moet je toch nog handmatig opboenen.

bonnet.jpg
 
Laatst bewerkt: