• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eventjes voorstellen

Ik ben niet zo van een bandendressing:D Tenzij jij mij kan overhalen haha.
Een velgenwax ga ik wel nog eens aanschaffen.

Aan de auto is opzich niet zoveel aan gedaan, buiten de standaard onderhoud eigenlijk alleen;
Interieur delen gewrapt.
Remklauwen geschuurd & gespoten.
Achterlichten waterdicht gekit. (Kwam water en vuil in.)
Nieuwe velgen (De oude worden als winterbanden gebruikt).
Nieuwe stootlijst in primer gekocht. (Moet nog gespoten worden).
Android/navigatie scherm met bluetooth, dashcam, achteruitkijkcamera & microfoon.
LED Interieur (incl. Kofferbak :p) & kentekenplaat verlichting.
Scheur voorbumper gelijmt met epoxy twee-componenten lijm.
Koplamp kappen van binnen schoongemaakt.
Nieuwe knipperlichten voor de zijkant.
Cupholders centerconsole.

Dat was het zo'n beetje zo ver ik weet.
 
Mooie upgrades, aanpassingen, herstellingen. Go ik ga hier geen moeite doen om je te overtuigen maar persoonlijk vind ik dat het net dat ietsje meer uitstraalt als de banden netjes zijn.

Welke dashcam heb je aangekocht? Ik heb zitten kijken om een Blackvue aan te kopen maar heb geen verstand van inbouwen.
 
  • Leuk
Reactions: ZotacTiger
Die wat ik heb is niets bijzonders, hij zat bij de android navigatie systeem, samen met de achteruitkijk camera. Beide filmen maar in 480p, als het niet slechter is. Ben nog van plan om in de toekomst nog een goede dash cam aan te schaffen. Waarschijnlijk wordt het dan de (Xiaomi) Yi Smart Dash Cam. Kost ongeveer 50 euro.
Ik zelf heb goeie ervaringen met (goede) Chinese merken, zoals Xiaomi/Yi. De action cam bijvoorbeeld, die is net zogoed als een GoP
Dashcam
IMG_20180720_205841.jpg

Microfoon
IMG_20180720_205916.jpg

Achter camera
IMG_20180720_205858.jpg

Display dashcam (M4 :heart_eyes:)
IMG_20180720_210617.jpg

Display
IMG_20180720_210856.jpg
 
Een Blackvue draagt toch mijn voorkeur. In alle prijsklasse heb je wel iets en goede kwaliteit. Alleen zelf de inbouw doen houdt mij wat tegen, vooral het hardwiren naar een externe batterij of fuse om de parking mode actief te houden.
 
Als ik je eerste foto zie en deze vergelijk met de laatste dan is je auto al aardig opgeknapt, goed werk :cool:. Je hebt ook al een aardige collectie aan producten.
 
  • Leuk
Reactions: ZotacTiger
Jup, een vlaze of wax kan je machinaal aanbrengen. (Stand 2-3, snel bewegen)

Wanneer je machinaal gaat polijsten is een paint cleaner niet (meer) nodig. In mijn opinie een glaze ook niet. :) Maar, handmatig werken of wanneer je nog wilt leren polijsten, kan een glaze nog wat voor je betekenen. (Kwestie van proberen)

Bedenk wel dat als je dan toch gaat polijsten, je lak optimaal wordt en dan zal een glaze (in mijn ervaring) alleen maar product/tijd/moeite kosten en verder niets opleveren behalve een spekgladde lak. :p Dus inderdaad, kan je beter meer tijd in je polijstwerk stoppen, ontvetten en lekker een wax o.i.d. aanbrengen. :)

Dus volgens jullie advies is dit een ideale manier;
1. Wassen
2. Kleien
3. Polijsten
4. Ontvetten
5. Pre-Waxen (ipv van glaze)
6. Waxen
 
@Quantoxx
Ik gebruik bij deze stap de Dodo Juice Lime Prime pre-wax cleanser. Vandaar dat ik het over pre-waxen had ;). Klopt het dat je dit product ook als ontvetter kan gebruiken? (Als cleaner dus)
 
Je maakt de boel juist vet door een lading oliën, dus ik zou niet durven zeggen dat je met een cleaner-glaze de boel lekker cleaned & ontvet. ;)

Ontvetten doe je met bijv. Gyeon - Prep of Nanolex - EX. (Bevat alcohol)
 
  • Leuk
Reactions: ZotacTiger
Aangezien ik de Lime Prime al heb, dan kan ik dus het beste na het polijsten, de auto ontvetten met Gyeon Prep. En dan de Lime Prime opbrengen als voorbereiding voor de wax.

Ik zie toevallig bij de beschrijving dat de Lime Prime toch een lak reiniger is. Is idd wel apart aangezien er oliën in zitten:no_mouth:
 
Je hoeft na het polijsten niet te ontvetten (doe je sowieso al TIJDENS) als je daarna een glaze gebruikt zoals de Lime Prime. :) De paint cleaner + korrel doet al genoeg.
 
Was eigenlijk van plan om de polijstmachine in de zomervakantie aan te schaffen, totdat ik dus zag dat er op 1 sep. Summer Sales waren :yum
Ik heb dus de volgende goedjes gekocht;
DAP900 V3 Summer Super Sale 2018 Kit ;
-DAP900 V3
-Raffini Mezzo polish - 250ml
-Raffini Finale polish - 250ml
-Kompressor polishing pad 6'' wit
-Kompressor light polishing pad 6'' groen
-Peluche Verde Trio

Buiten deze SSS kit heb ik nog een aantal extra's bijbesteld, wat ik graag erbij wilde hebben voor het polijsten;
Aqua Dynamic maskeertape - 19mm
Raffini Veloce premium compound - 250ml
Raffini foam finessing pad 5,5"zwart
Raffini foam cutting pad 5,5'' geel
Tornado pad cleaner - 946ml

En als laatste had ik dit nog nodig;
Senza Acqua drying towel
Bird Sh#t Remover - 473ml
Bug Squash - 473ml

Ik denk dat mijn CarClean collectie helemaal compleet is nu:)

Hopelijk heb ik buiten mijn school en werk tijd om de bmw te polijsten binnen een week of 2.
Tussendoor nog een beetje verdiepen in een aantal technieken, tips, etc. voor het polijsten.

Zoals je al in mijn lijstje gezien hebt, had ik nog een raffini veloce premium compound en een gele cutting pad bijbesteld. Deze hoor je alleen op een erge slechte lak te gebruiken. Dus ik neem aan dat ik deze niet hoef te gebruiken? Aangezien mijn lak vooral swirls heeft, en maar weinig krassen:

WhatsApp Image 2018-09-04 at 19.17.34.jpeg



Alvast bedankt!;)
 
Indeed, steeds met een testspot beginnen. Wanneer je tevreden bent (na gebruik van alle producten, inclusief LSP!) dan pas de rest van de wagen aanpakken. Dus niet stoppen wanneer je ziet dat alle swirls weg zijn. Verder gaan met de afwerking ervan. Het kan steeds zijn dat in deze stap, of volgende, er complicaties optreden. Alles hangt af van het gebruikte product én het gekozen pad.
Noteer welke producten, pads en speed settings je hebt gebruikt. Altijd handig voor later.
 
  • Leuk
Reactions: ZotacTiger
De wax heb ik al een tijdje geleden al besteld, dus die kun je idd niet op dit lijstje zien staan, @Rémon :D
De Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml had ik al besteld.
 
  • Leuk
Reactions: Rémon