• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eventjes voorstellen

Een leuk begin al :)

Alle droogdoeken die bij Carclean te koop zijn, zullen vast beter bevallen dan de goedkope Chinese versie. :p
Mijn aanrader: De Microfiber Madness Dry Me Crazy
Voor de rest van de ali-artikelen geldt natuurlijk ook dat een Carclean-variant een stuk fijner zal werken ;)

Qua waxen zijn die van Collinite of Dodo Juice leuke waxen om mee te beginnen. Gegarandeerd beter resultaat dan deze :innocent:
 
  • Leuk
Reactions: ZotacTiger
+1 voor Joy
Die blauwe klei kun je mooi Barbapapa poppetjes van maken. De Monello klei of de Supernatural zal beter bevallen en beter schoonmaken. Met nagels op de lak om vuil te verwijderen..
Droogdoek van Joy of de Monello zijn goede keuzes.
Naast de genoemde Colli is de SurfCity Garage Barier Reef Paste Wax of Liquid Wax een leuk alternatief.
 
Laatst bewerkt:
De Monello Verde klei of de Mothers Gold clay zijn zachte/milde kleisoorten, maar ik heb nog nooit kunnen constateren dat er na het kleien nog vuil op de lak zat (ik heb ervaring met beiden). Bij Carclean zijn er genoeg spullen te vinden van goede kwaliteit voor zeer acceptabele prijzen, denk hierbij aan merken als bijvoorbeeld Monello, Collonite of Poorboys World.
 
  • Leuk
Reactions: ZotacTiger
Er kan aardig wat kwaliteitsverschil in MF-doeken zitten. :D Het vervelende is dat er ongeveer 19.945 aanbieders zijn en je dus veelal simpele MF-doeken in huis haalt. ;) Dus, goede doeken bij CC aanschaffen;

All-round doeken: Peluche Verde (Goede prijs en in voordeelbundel. Een paar Trio's is altijd goed)
Droogdoeken: Rapid XL/Silk Dryer XL, Dry me Crazy, maar de Senza Aqua is ook prima.
Wax: De genoemde Collinite zou ik ook aanraden. Met name de 845 is hufterproof :p

Wat betreft de klei: Ik kan mij vinden in de reactie van @Cordoba. Ik gebruik de Dolce Verde en heb deze al sinds ik begon met detailen. Goede prijs, doet wat het moet doen. Marring moet ik nog tegenkomen en vuil wat niet weg gaat eigenlijk ook. :p
Als de vuil-puntjes best wel gehecht zijn en door prewash/wassen wat zijn afgerond, dan kan een hardere klein hier juist meer overheen schieten. Ik denk dus dat je beter kan gaan onderzoeken WAT deze vervuiling dan is. ;) (Teer/hars/verf/etc)
 
  • Leuk
Reactions: ZotacTiger
Bedankt voor de reacties. Ik bestel dan volgende keer een goede wax en een aantal droogdoeken waarschijnlijk.:D
En over het kleien en waxen gesproken; hoevaak doen jullie dit eigenlijk? 4 keer per jaar?
 
Laatst bewerkt:
Voor een wax hangt het er natuurlijk vanaf wat die ongeveer als standtijd heeft. En voor beide hangt het van het gebruik van de auto af. Hoeveel kilometers, weersomstandigheden, staat hij binnen of buiten, onder bomen, etc...
Van de wax zie je het wel aan beading en sheeting als deze op zijn einde loopt. Qua kleien kun je het voelen als je zachtjes met je vingertoppen over de (schone) lak gaat. Met een boterhamzakje om je vingertoppen gaat dit nog beter. Kleien is waarschijnlijk 2 x per jaar voldoende als de auto goed bijgehouden wordt.
 
Iemand die aanbevelingen heeft voor een goede wax en droogdoek(en)?

Hallo, ikzelf gebruik de microfiber madness 'dry me crazy' doeken voor de wagen te drogen. Ik ben er zeer tevreden over (ze kosten wat euro's, maar dan heb je ook wel wat).

Voor de wax gebruik ik de microfiber madness 'crazy pile' doeken op mijn wagen (ook duurder, maar zeer goede kwaliteit). Je kan ook de monello peluche bianco aanschaffen, deze zijn ook zeer goed voor wax omdat ik die gebruik voor de wagens van mijn vader en broer.

Greetz
 
  • Leuk
Reactions: ZotacTiger
Ik heb alle aanbevolen producten van jullie allemaal eens goed bekeken en vergeleken.
Voor het drogen wil de Senza Acqua Drying Towel - (70x80cm) gebruiken. Is 1 doek genoeg voor de hele auto of zijn 2 doeken een stuk fijner?
Als wax heb ik gekozen voor de Liquid Insulator Wax No. 845 van Collinite. (Of zal Natty's Paste Wax Blue beter zijn voor een zwarte auto?)
Moet alleen nog de keuze maken tussen 2 kleien. Namelijk de Monello Dolce Verde Klei Set of de California Gold Clay Bar Kit van Mothers Wax.
Ikzelf neig naar de klei set van Monello. Kunnen jullie helpen met kiezen?:yum
 
De Senza Aqua's zijn prima doeken. Of je een tweede ''nodig'' hebt of een tweede fijner zou zijn: Ja, een tweede doek is altijd fijn. :D

De 845 is een prima wax.

Persoonlijk zou ik geen sets nemen, maar de losse Dolce Verde klei + een glijmiddel zoals Born Slippy (concentraat is zéér voordelig).
 
  • Leuk
Reactions: ZotacTiger
Bedankt voor je reactie, Quantoxx.
Dan ga ik voor de losse Dolce Verde klei, samen met de Born Slippy clay lube 1:10 concentraat 250ml.
Dan kan ik deze clay lube ook meteen vergelijken met de detailerspray/clay lube van Monello, aangezien ik deze al gekocht heb met mijn vorige bestelling.
 
Ik volg trouwens het stappenplan van Dibbuz:
https://forum.carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4266/
Hierin wordt bij stap 3 gereinigt/gepolijst. En bij stap 4 wordt er gevoedt. Klopt het dat je met de Dodo Juice Lime Prime beide stappen in 1x doet?
Of is het toch verstandiger om voor iedere stap een ander product te gebruiken?
Bij stap 3 wordt het dan Professional Polish van Poorboys World, en Black Hole bij stap 4.
Ik heb de Dodo Juice Lime Prime trouwens al gekocht omdat deze een stuk goedkoper is dan Professional Polish + Black Hole
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon
Hehe mooi gedaan. Ik merk wel dat je na de 2e maal foamen je onmiddellijk erna begonnen bent met wassen? Hier weer persoonlijke keuze: alhoewel het een mooie lubricatie en het glijden over de lak vergemakkelijkt, het blijft een voorwas dat bedoeld is om zoveel mogelijk vuil te verwijderen zonder de lak aan te raken. Dus op die manier doe je een deel van je voorwas teniet.

Bij het wassen viel mij op dat je redelijk grote stukken wast zonder eens te spoelen. Mss paneel per paneel en die dan ook nog eens in stukken doen? Zeker bij een zwarte auto waarbij je makkelijk swirls ziet denk ik dat dit wel een goede techiek kan zijn om zoveel mogelijk waskrassen te beperken.

Bij het kleien zie ik dat de motorkap volledig ingespoten wordt met claylube. Mss stuk per stuk doen en voldoende Clay lube gebruiken? Op die manier heb je denk ik minder kans op marring en krassen.

Volgende stap is je wagen machinaal polijsten. Ik denk dat je de wagen echt nog netjes kan maken en serieus kan doen glimmen.

Welke wax heb je gebruikt dan?
 
  • Leuk
Reactions: ZotacTiger
Hahaha, lachen!
+1 voor tips van @M3fan.
Ik zou er knettergek van worden om op deze manier samen te werken, omdat (zo lijkt het) je allebei overal en nergens bezig bent. Kan ook zijn dat het me te snel gaat in het filmpje en ik het daardoor minder goed zag. De een wast de onderkant, de ander een deurpaneel bijv. en dat alles met dezelfde emmers. o_O
Daarnaast, heb je maar een deur? De ene wel van binnen schoongemaakt, de ander niet?
Wassen zou ik van boven naar beneden doen, drogen eerst de zijpanelen en dan de liggende panelen. Eerst met water afdrogen en je droogdoek blijft lekker lang droog.
Waarom eerst drogen, als je gaat kleien? Neem je na het kleien het (gedeeltelijke) paneel wel af?

Zo maar wat tips/eigen meningen. Doe er mee wat je wilt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: M3fan en ZotacTiger
Als je een goede bescherming op de auto hebt zitten, kun je met een open tuinslang (dus zonder sproei/broes etc) je auto drogen omdat het meeste water er dan al afloopt. Met de open tuinslang even naspoelen en klaar.
Onderstaand een filmpje, hoewel het niet zo moeilijk en ingewikkeld is.
Zie ook: https://www.carclean.com/nl/gardena-open-hose-rinse-kit.html