De bmw lekte sinds vorige week een klein beetje olie, (5 druppels
) . Dit heeft hij niet eerder gedaan, hij lekte normaal alleen wat koelvloeistof (kvs). En aangezien het bijna weer winter wordt, wilde ik het kvs lekkage wel gevonden hebben, want dan kan ik hem niet steeds blijven aan vullen met gedestilleerd water. En dan ga ik ook meteen opzoek naar de kleine olie lekkage. De olie lekkage is inmiddels gevonden; de oliefilterhuis pakking. Deze ligt inmiddels uit elkaar en is klaar om te vervangen te vervangen met een nieuwe pakking.
De kvs lek druppelt altijd ergens aan de voorkant, dus het is waarschijnlijk the thermostat of de waterpomp. Maar omdat ik het oliefilterhuis toch al los heb liggen, wil ik ook meteen de koelpijpen onder het inlaatspruitstuk bekijken. Hiervoor moet ik eerst het inlaatspruitstuk loshalen, dit wordt nog een leuk en interessant klusje
Dit is een beetje off-topic omdat het niets met car cleaning te maken heeft, maar ik denk dat jullie dit misschien wel interessant vinden.
Aangezien de auto op bokken staat, heb ik de wielen eraf gehaald, zodat ze niet gestolen kunnen worden, haha.
Ik werk altijd samen met m'n broer aan de auto, als het om onderhoud gaat. Als hij dus op stage of werk is, dan kan ik niet echt verder werken aan de auto.
Ik heb dus in de tussentijd de velgen met band schoongemaakt en die worden straks dan geprept met
Gyeon ontvetteren behandelt met PB's wheel wax.