• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eventjes voorstellen

De bmw lekte sinds vorige week een klein beetje olie, (5 druppels:eek:) . Dit heeft hij niet eerder gedaan, hij lekte normaal alleen wat koelvloeistof (kvs). En aangezien het bijna weer winter wordt, wilde ik het kvs lekkage wel gevonden hebben, want dan kan ik hem niet steeds blijven aan vullen met gedestilleerd water. En dan ga ik ook meteen opzoek naar de kleine olie lekkage. De olie lekkage is inmiddels gevonden; de oliefilterhuis pakking. Deze ligt inmiddels uit elkaar en is klaar om te vervangen te vervangen met een nieuwe pakking.
De kvs lek druppelt altijd ergens aan de voorkant, dus het is waarschijnlijk the thermostat of de waterpomp. Maar omdat ik het oliefilterhuis toch al los heb liggen, wil ik ook meteen de koelpijpen onder het inlaatspruitstuk bekijken. Hiervoor moet ik eerst het inlaatspruitstuk loshalen, dit wordt nog een leuk en interessant klusje:yum
Dit is een beetje off-topic omdat het niets met car cleaning te maken heeft, maar ik denk dat jullie dit misschien wel interessant vinden.;)
08898880-653f-47d6-afe3-ceabbee5779f.jpg
f6f1aa0d-f712-46de-9c31-2fedc8485979.jpg


Aangezien de auto op bokken staat, heb ik de wielen eraf gehaald, zodat ze niet gestolen kunnen worden, haha.
Ik werk altijd samen met m'n broer aan de auto, als het om onderhoud gaat. Als hij dus op stage of werk is, dan kan ik niet echt verder werken aan de auto.
Ik heb dus in de tussentijd de velgen met band schoongemaakt en die worden straks dan geprept met Gyeon ontvetteren behandelt met PB's wheel wax.:cool:
ed9cf2c7-c88d-4076-99b3-58fefb12a1b8.jpg
 

Bijlagen

  • 8510e9d8-9689-4886-a710-47707b4259f1.jpg
    8510e9d8-9689-4886-a710-47707b4259f1.jpg
    161,6 KB · Weergaven: 137
  • a1073798-d745-4ed6-97a6-d07bfc7e7a06.jpg
    a1073798-d745-4ed6-97a6-d07bfc7e7a06.jpg
    116,9 KB · Weergaven: 138
Het kan ook zomaar de koelradiator zijn, mocht ie op leeftijd zijn. Bij de mijn was de onderkant helemaal doorgezakt vorig jaar. Schijnt naar verloop van jaren metaalmoeheid op te treden waardoor ie dus ook kan gaan lekken. In ieder geval succes met de hobby!
 
  • Leuk
Reactions: ZotacTiger
Eergister 2 velgen (ge-)ontvet en gewaxt.
Vandaag de derde gedaan. Vanavond of morgen de laatste. :D
IMG_20180923_140422.jpg
IMG_20180923_140323.jpg

Eerste keer dat ik (deze) velgen heb gewaxt.
De wax heb ik aangebracht met m'n handen. (met handschoenen aan). Tips zijn natuurlijk welkom!;)
 
Bedankt voor de (grappige) reacties!;)
Deze wheel sealant van PB's World was redelijk makkelijk uit te poetsen, gelukkig. Ondanks een te dikke laag, was het nog goed tedoen.
En mijn ouders zijn 2 weekjes op vakantie, vandaar dat ik dit op de salontafel kan doen. :joy:

Als ik straks de wagen gewassen heb, dan wil ik de roest nog even van de remschijven afhalen. Anders gaat deze roest tijdens het rijden, de eerste min., meteen op de velgen zitten, wat ik wil voorkomen. Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan doen?
Alvast bedankt,
Elmer
IMG_20180924_142054.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Jawel, ik laat die dingen eraf. Enige functie van deze clips/veren zijn het voorkomen van piepende remmen. Mijn bmw maakt geen piepende geluiden, ook zonder deze veren.
 
En dan veroorzaak je zelf een ongeval, mét letselschade, wordt er niks uitgekeerd door je verzekering wegens ondeugdelijke reminrichting. Kun je zelf €10.000,- betalen,...

Is maar een idee,... Ik zou namelijk na het lezen van het inspectierapport, zonder een vinger om te draaien direct de claim afwijzen.