• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eventuele tips voor een starter

Twolde

Detailing trainee
13 feb 2018
24
45
35
Westland
Goedenavond,

Ik vroeg me af of ik misschien nog wat mis in wat ik heb en wat ik in me hoofd heb om te bestellen.
Ik ben (nog) niet van plan om het polijsten te gaan leren veel te bang dat ik meer verpest dan maak. Daarvoor ga ik dit forum nog vaak lezen en dan hoop ik het ooit is te gaan proberen.
Mijn auto is een zwarte 5 serie dit ter info.

Wat ik al heb gekocht is:
Monello basic wash kit.
Super naturel leather care kit.
Dodo juice purple haze pro.
4x Peluce Verde.
3x fantastic fur.
2x waxing moon deluxe.

In me hoofd heb ik nog:
2 emmers inclusief grit guard.
Dodo juice ferrous dueller.
Dodo juice born slippy.
Supernaturel fine klei.
Poorboys APC & D (ware alles kunner als ik alles zo lees)
Poorboys spray & wipe (wederom een alles kunner)
Ez detail brush.

Ik denk dat dit een mooie lijst is om mee te starten. Als er tips zijn over misschien beter een ander product dan hoor ik die graag.

Alvast bedankt.
 
Hey Twolde,

Lijkt mij een prima setje. :) Uiteraard kan er nog veel worden toegevoegd, maar de basis lijkt er te zijn.

Emmers + Grit Guards
Washandschoen
Shampoo
Droogdoek
Velgenreiniger
Velgenborstel
APC
.....
Clay lube
Clay
.....
Wax
......
Doeken
Applicators

Dat is een prima onderhouds-setje. Misschien handig om wat (goedkope) kwasten of borstels erbij te nemen. (Kieren, naden, velgen, etc)

Ook zou ik denken aan dressings voor de banden (bijv. Gyeon - Tire) en ongelakt kunststof en rubbers (Bijv. Revive voor het exterieur en Natural Look voor het interieur)

Eventueel ook een glasreiniger + wafeldoek of papier. (Bijv. Clearly Menthol en Monello - Vetro Bianco)

En als laatste zou ik een product erbij nemen om de waxlaag te boosten en eventueel de beading/sheeting optimaal te houden. (Bijv. een wetcoat of shampoo/detailer met toevoegingen)
 
  • Leuk
Reactions: Twolde
En als laatste zou ik een product erbij nemen om de waxlaag te boosten en eventueel de beading/sheeting optimaal te houden. (Bijv. een wetcoat of shampoo/detailer met toevoegingen)
Bedankt voor de tips!
Een kleine vraag over bovenstaande. Ik zit te kijken naar een detailer spray. Kom op 2 opties uit: DJ red mist of PB QD+ lees over beide goede verhalen over. Of raad je misschien een andere aan?

Groeten Marcel alias Twolde
 
Vind beide eigenlijk wel prima, maar recent word de Gyeon - Cure meer aanbevolen voor glans en eigenschappen. Deze kost ook wat meer, denk ik, maar is ook zuinig. :)
 
  • Leuk
Reactions: Twolde
Bedankt voor de tips!
Een kleine vraag over bovenstaande. Ik zit te kijken naar een detailer spray. Kom op 2 opties uit: DJ red mist of PB QD+ lees over beide goede verhalen over. Of raad je misschien een andere aan?

Groeten Marcel alias Twolde
Veel spays in bezit gehad maar Red mist blijft favoriet hier.
 
  • Leuk
Reactions: Twolde
Volledig eens met bovengenoemde.

Om het nog wat gevarieerder/moeilijker te maken met wat meer onbekendere merken:
Deze Sonax op de SDD werd mij deze aanbevolen, mede omdat het zo'n ondergewaardeerd product is.
Daarnaast vind ik deze Surf city Garage ook wel een aan te raden product. Heb hem zelf twee keer gebruikt, ben d'r wel tevreden over.
 
  • Leuk
Reactions: Twolde
Spray and wipe is naar mijn mening veelzijdiger.
Ook als claylube te gebruiken bijv, of interieurreiniger.
Red mist is wel een topper (en blijver in mijn assortiment...)
 
Om em echt te laten glimmen moet je em polijsten!
Red Mist rules zeker qua verwerking, niet te veel gebruiken.
 
Ja dat zal het beste resultaat leveren alleen ben ik als de dood wat fout te doen.
Mocht er nog een clinic komen meld ik me zeker aan!
 
Eens met @Ric325i, maar de Sonax en SCG verwerken net zo hoor...:innocent:
Rulen die dan ook??o_O
Sonax is zeker niet slecht maar vind Red mist makkelijker verwerken.
SCG (speeddetailer toch?) heb ik niet gehad dus kan ik niet over oordelen.
Scholl Sw30 is ook erg goed.
Fo show is ook goed.
Veel geprobeerd en ik ken maar weinig slechte detail sprays echter blijft Red Mist echt favoriet bij mij.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Goedemiddag in de Let it rain actie eindelijk meng flessen besteld. Nu mijn vraag meng je het met kraan water of is demiwater het middel om te mixen?
Edit: het gaat om APC cleaner, Born slippy en eventueel Spray and Wipe. Als dat aangeraden word om te verdunnen? Ben het wel eens tegen gekomen maar kan het nu zo snel niet meer vinden.
 
Laatst bewerkt:
@Twolde - Aanmaken met demiwater doe ik vrijwel altijd. Mijn belangrijkste reden is dat ik grote sprayflessen heb en deze lang moeten kunnen staan. Demiwater kost geen drol en dus heb ik altijd wel een paar liter staan. ;)

APC kan je in meerdere verhoudingen gebruiken. (Ligt er aan welke je hebt)
Born Slippy concentraat moet je verdunnen, de ready to use niet.
Spray & Wipe kan je verdunnen tot 1:1 voor kleien en dergelijke.
 
  • Leuk
Reactions: Twolde
Nog maar eens een vraag het forum op slingeren. En niet echt de behoefte om daar een nieuw topic voor te openen.

Aangezien de lentekriebels hoog zijn deze dagen ben ik van plan zaterdag mijn auto is te verwennen.
Mijn stappenplan word: foamen, wassen, kleien, wassen, drogen, glazen(black hole) en dan waxen.

Nu komt de vraag: aangezien black hole ook een paint cleaner is, is kleien dan niet een overbodige stap?
Mij lijkt het niet want hoe schoner de lak hoe beter.
 
Ik zou wel kleien van te voren het liefst met een milde (ddj supernatural fine bv) klei om marring zo veel mogelijk te voorkomen
 
  • Leuk
Reactions: Twolde
Goeie optie want die heb ik thuis liggen!
Dan een vraag over kleien heb de born slippy van ddj daar kan je niet teveel van gebruiken neem ik aan? Maar wel te weinig als ik logisch nadenk.