• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

EX-P gaat er lastig vanaf.

Bedoel je de keuze van de rode pad? Heb ze reeds toegevoegd aan mijn bestelling. ;)

corsawim zei:
@W3n : goede keuze...kwalitatief erg goed en naar mijn mening wel gemakkelijk te verwerken. De Volvo die ik gisteren deed is er ook mee behandeld. (in volle zon)

@ Arjan Verkade: Niet twijfelen over de EX-P en al doende leert men. ;)

Wat ik persoonlijk nooit doe is een wax of sealant op een niet gereinigde lak zetten. De hechting is dan niet optimaal.

Ik vind de EX-P ook enorm makkelijk om af te nemen mits machinaal aangebracht. Met de hand ontkom je er niet aan dat je het soms te dik aanbrengt. Het blijft lastig om te zien. Gewoon lekker twee dunne laagjes machinaal met de concorso pad en je bent voor een lange tijd klaar.

Wat me echter tegen viel is om de EX-P er weer goed vanaf te krijgen, veel lastiger als Natty bijvoorbeeld.
Aangezien ik alleen maar onzin uitkraam : hierboven staat wel degelijk dat de exp moeilijker oppoetst dan bvb natty's .

Dat was bij mij ook het geval , maar niet met natty's :roll

Misschien was de lak bij mij wel erg warm , in een overdekte werkplaats werken zit er voorlopig nog altijd niet in ......en dan zal het ongetwijfeld wel moeilijker af te nemen zijn , niet ?

@GSC : een zwarte auto wordt in de zon natuurlijk vele malen warmer...kan inderdaad een groot verschil maken. Gisteren was het natuurlijk niet zo heet als in volle zomerperiode.
Ik zal volgend jaar de test eens doen :ja

grandscenicman zei:
Aangezien ik alleen maar onzin uitkraam : hierboven staat wel degelijk dat de exp moeilijker oppoetst dan bvb natty's .
Dat was bij mij ook het geval , maar niet met natty's
Zeg ik dat je alleen maar onzin uitkraamt? Geen woorden in mijn mond leggen die ik niet heb gezegd.
Dit is niet de eerste keer dat je dit doet en ik kan het echt niet waarderen.

Wat betreft de EX-P is het zeker onzin wat je uitkraamt. In de jaren bij Carclean.com heb ik, zonder overdreven te zijn, minimaal een paar honderd keer EX-P aangebracht op een demo paneel of auto van een klant.
Als je deze verwerkt op de juiste manier is het afnemen echt niet lastiger dan Natty's.
Sterker nog, met Natty's heb je eerder kans op vlekken van te dik aangebracht product op donkere kleuren vanwege carnauba.

Ik heb hem ook te dik aangebracht. Alleen niet zolang laten curen.

Maar ik dacht ook dat je het product moest kunnen zien.
Ach leer ervan. Maar voor die paar euro erg goede berscherming !!

Op een zwarte auto ga je hem ook zeker zien, je moet hem alleen NIET zien meteen het opbrengen. Als hij een minuut gecured heeft is ie al zichtbaarder, maar zoals op de foto bovenaan dit topic is natuurlijk niet de bedoeling.

Goede dag,

Gebruik zelf ook EX-P regelmatig maar ondervind geen problemen met het uitboenen van het product.
Zelf op die plaatsen waar het dikker is opgebracht, ook als ik het langer laar curen.
Kan het misschien zo zijn dat de lak niet glad genoeg dat bij een lak die ruwe is het zich moeilijker laat verwijderen?
Wil echter wel weten wat een golden concorso pad is, doe zelf alles handmatig?
Gr, Mausrock

Gouden Concorso

Handmatig:

Deze....

Maar je hebt hem ook voor machinaal gebruik:

Kompressor of CCS

Thanks McShine,

Doe zelf alles handmatig, vandaar dat ik niet zeker wist of de pad voor handmatig of machinaal gebruikt werd.
Gebruik zelf Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator van Monello deze werd goed behalve voor de moeilijk bereikbare plekjes.
Daar kan ik (als hij weer voorradig is) gouden concorso voor kopen.
Gr, Mausrock.

Hier ook geen problemen met ex-p ,is een gemakkelijke op te brengen en af te nemen.

Wat al eerder vermeld dun opbrengen en laten curen ,de eerste keer bracht ik het ook te dik er op.

Zelfs op een witte lak kan je het prima op brengen ,beter dan dodo white diamond die je nog dunner op brengt.

Vandaag weer even met EX-P bezig geweest.

Het dunner aanbrengen is gelukt, het ging er ook erg makkelijk af.

Alleen ik vraag me af of het nu niet te dun was...
Na ongeveer 30-45 min curen zag ik op de dikkere plekjes een witte streep staan, op de rest van de lak zag ik niets.
En eigenlijk voelde ik er ook niet, ik kon geen swipe test doen.
Is dat juist de bedoeling of...?

Moet Natty net zo dun aangebracht worden?

Te dun bestaat eigenlijk niet. Als je twijfelt kan je er voor je eigen gemoedsrust nog een laag overheen zetten.
Natty's moet inderdaad net zo dun aangebracht worden.

Wat je ook kiest, wacht wel minimaal 24 uur na het uitpoetsen van de laatste laag EXP.