• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

EX-P wel of niet?

Ford

Detailing addict
2 jan 2014
213
65
Ga de auto winterklaar maken maar weet niet wat beter en langer beschermd, EX-P en dan Collinite 845 of geen EX-P maar "gewoon" 2 laagjes Collinite 845.
Graag advies wat standtijd betreft.

Ik denk dat ze allebei even lang mee zullen gaan. Maar ik zou heel persoonlijk kiezen voor 2 lagen Collinite 845: ik vind de beading mooier van de Collinite.

Dank u wel heren voor het advies, toch maar voor 2 keer Collinite 845 en na de winter EX-P en een waxje,

Oke heren, volg het met de nodige aandacht alle "ervaringen" over een winterbescherming zijn welkom.

Ik heb er momenteel 2 lagen EX-P opzitten en een laagje blue paste wax. Zodra de wax laag zn beste tijd heeft gehad zal ga collinite 845 aanbrengen.

Stel ik zet EX-P en een laagje Collinite 845 op mijn auto, kan ik dan na b.v. 2 maanden de auto goed wassen en weer een vers laagje erop zetten, of heeft dat geen nut?

Dat heeft geen nut want het is niet nodig!! Vorig jaar december mijn auto 'winterklaar' gemaakt met PB-BH als glaze, dan een laagje EXP en na curen nog een laagje 845. Na 4-5 maanden nog steeds bescherming en heb ik het er echt af moeten halen, omdat ik krasjes wilde behandelen. Overigens als je tijdens zo'n winterperiode niet met gewone shampoo, maar met shampoo met toegevoegde wax gaat wassen, geef je de waxlaag nog een boost, en verleng je de standtijd nog meer.

Voor de winter zou ik absoluut deze aanbevelen.
Ongeëvenaard goed in deze prijsklasse.
https://www.Carclean.com/product/Co..._Carnauba_Paste_Wax_No_915_340g_CO_915_100812

Ik sluit me bij @bofkont aan.
Een combo van een laagje EX-P en een laagje Collinite 915. Of twee laagjes 915, wat jij wil...maar ik zou zeker de 915 verkiezen. Mooie glans en zeer goede waterafstotende eigenschappen. Pekel en andere winterse vuiligheid heeft geen kans tegen de 915 ;)

Dank je wel voor de mooie adviezen, alleen welke (zeer goede) shampo's met wax heeft Carclean en welke zouden jullie advieseren n.a.v. eigen ervaringen?

Wat betreft de shampoo met wax. Of dit echt veel toegevoegde waarde heeft durf ik niet te zeggen. Ik was altijd met de Dodo Juice born to be mild. Deze shampoo tast de waxlaag niet aan. Dit kan ik ook vertellen uit eigen ervaring. Wat ik wel weet is dat de Poorboys shampoo met toegevoegde wax een mooie "wintershampoo" is: https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Super_Slick_Wax_946ml_PBG_SW32_101230. Wellicht dat anderen hier meer van weten?

Bedankt Guy, ik doelde op de opmerking van Cordoba dat na een wax behandeling het regelmatig in de winter wassen met een shampoo met wax de standtijd wat verlengd word.

Suzuki;n405544 zei:
Bedankt Guy, ik doelde op de opmerking van Cordoba dat na een wax behandeling het regelmatig in de winter wassen met een shampoo met wax de standtijd wat verlengd word.

Ja, ok. Zoals gezegd zomer en winter gebruik ik doorgaans de BTBM van Dodo Juice ;)

Suzuki;n405544 zei:

Beste,

Voor het onderhoudend wassen in de winter periode kan ik je sterk Gyeon Bathe+ aanbevelen. Het schuimt niet goed, maar het laat vrijwel direct bescherming achter en geeft je bestaande wax een boost.

Ik gebruik soms de DJ BtbM shampoo die Guy noemt, maar meestal de gewone PB shampoo, en ik heb geen verschil kunnen ontdekken in de werking van beide shampoo's. Voor mij zit het verschil in de kleur en geur van de shampoo en de verpakking: beiden sparen de beschermlagen en wassen het vuil er goed af, maar in de loop der maanden verdwijnt er toch wat van die lagen. Ik heb een paar keer proefsamples gehad van verschillende (goede) merken en allemaal geven duidelijk een boost aan de wax-laag, je hebt duidelijk weer net even meer glans na een wasbeurt met een shampoo met wax.