• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exclusief: De Spirra

stimpy68

Detailing guru
5 mei 2008
4.480
115
55
Vandaag gaan kijken naar een potentieel detailproject voor Dibbuz en mij. Het betreft hier de allereerste Spirra in de wereld (buiten Korea). Het is voor het eerst dat een Spirra buiten Korea verkocht gaat worden.
De spirra is een Koreaanse Supercar, ontwikkeld door een speciaal onderdeel van Hyundai. De auto bestaat voor het grootste gedeelte uit carbon fiber en aluminium over een stalen buizenframe.
Eigenlijk is deze straatversie, een aangepaste circuitauto, een waarmee al jaren geraced wordt in het Koreaanse en Japanse GT kampioenschap (en al menigmaal kampioen geworden).
De motor is een 2,7 liter V6 met compressor die 400pk levert (auto weegt tussen de 1000 en 1100 kilo), er is ook nog een bi-turbo uitvoering met 600 pk 8o Let wel: geen Tracktion Control! :-" Er worden er 300 per jaar gemaakt, met de hand. Het geluid van die compressor is heerlijk! :heart_eyes:
Helaas zijn de foto's "ruk", zijn gemaakt met mijn telefoon, maar deze kon niet echt overweg met het gebrek aan licht :p

IMAG0017.jpg

IMAG0018.jpg

IMAG0019.jpg

IMAG0020.jpg

IMAG0021.jpg

IMAG0022.jpg

IMAG0023.jpg

IMAG0024.jpg

IMAG0025.jpg

IMAG0026.jpg

IMAG0027.jpg

IMAG0028.jpg

IMAG0029.jpg


Deze wordt omgebouwd... er komt een elektrische motor in... en het lachen vergaat je daarna, 0-100 binnen 4 sec. en een top van 305 km/h en dan ook nog een actieradius hebben van 300 km 8-())
Ik heb vandaag de lak bekeken en deze ziet er op sommige plekken niet best uit, dit komt door de haast die men had om deze bolide naar NL te krijgen, 2 dagen na het spuiten stond ie in de container richting NL en die trip heeft wat maanden geduurd. Zoals het er nu naar uit ziet, wordt de auto overgespoten en voorzien van een dikke blanke laklaag, zodat wetsanden mogelijk wordt en deze auto showwaardig wordt :-"
 
wauw, ziet er een serieus machine uit! hopelijk kan je er eens een volledige detail van doen, ben wel benieuwd naar meer foto's hiervan
 
Technisch is ie 100%, maar ze hebben daar nog weinig ervaring met straatauto's, alleen de raceversie, en die hoeft er niet perfect uit te zien ;) De importeur gaat er nu voor zorgen dat alle spirra's perfect afgeleverd gaan worden (ik was ook bij de importeur).
 
gaan de overige spirra's ook met electro motor verkocht worden of wordt het de reguliere versi.
Lijkt me wel een hele eer om aan zo'n auto te mogen werken, veel unieker zal je ze niet zo snel hebben
 
Ik had al een voorbeschouwing gehad.. maar nogmaals WOW nice job!
Keep us updated!!

@ Stimp en Dibb... het ziet er eigenlijk echt niet uit ! :slotje