Vandaag gaan kijken naar een potentieel detailproject voor Dibbuz en mij. Het betreft hier de allereerste Spirra in de wereld (buiten Korea). Het is voor het eerst dat een Spirra buiten Korea verkocht gaat worden.
De spirra is een Koreaanse Supercar, ontwikkeld door een speciaal onderdeel van Hyundai. De auto bestaat voor het grootste gedeelte uit carbon fiber en aluminium over een stalen buizenframe.
Eigenlijk is deze straatversie, een aangepaste circuitauto, een waarmee al jaren geraced wordt in het Koreaanse en Japanse GT kampioenschap (en al menigmaal kampioen geworden).
De motor is een 2,7 liter V6 met compressor die 400pk levert (auto weegt tussen de 1000 en 1100 kilo), er is ook nog een bi-turbo uitvoering met 600 pk 8o Let wel: geen Tracktion Control! :-" Er worden er 300 per jaar gemaakt, met de hand. Het geluid van die compressor is heerlijk!
Helaas zijn de foto's "ruk", zijn gemaakt met mijn telefoon, maar deze kon niet echt overweg met het gebrek aan licht
Deze wordt omgebouwd... er komt een elektrische motor in... en het lachen vergaat je daarna, 0-100 binnen 4 sec. en een top van 305 km/h en dan ook nog een actieradius hebben van 300 km 8-())
Ik heb vandaag de lak bekeken en deze ziet er op sommige plekken niet best uit, dit komt door de haast die men had om deze bolide naar NL te krijgen, 2 dagen na het spuiten stond ie in de container richting NL en die trip heeft wat maanden geduurd. Zoals het er nu naar uit ziet, wordt de auto overgespoten en voorzien van een dikke blanke laklaag, zodat wetsanden mogelijk wordt en deze auto showwaardig wordt :-"
De spirra is een Koreaanse Supercar, ontwikkeld door een speciaal onderdeel van Hyundai. De auto bestaat voor het grootste gedeelte uit carbon fiber en aluminium over een stalen buizenframe.
Eigenlijk is deze straatversie, een aangepaste circuitauto, een waarmee al jaren geraced wordt in het Koreaanse en Japanse GT kampioenschap (en al menigmaal kampioen geworden).
De motor is een 2,7 liter V6 met compressor die 400pk levert (auto weegt tussen de 1000 en 1100 kilo), er is ook nog een bi-turbo uitvoering met 600 pk 8o Let wel: geen Tracktion Control! :-" Er worden er 300 per jaar gemaakt, met de hand. Het geluid van die compressor is heerlijk!
Helaas zijn de foto's "ruk", zijn gemaakt met mijn telefoon, maar deze kon niet echt overweg met het gebrek aan licht
Deze wordt omgebouwd... er komt een elektrische motor in... en het lachen vergaat je daarna, 0-100 binnen 4 sec. en een top van 305 km/h en dan ook nog een actieradius hebben van 300 km 8-())
Ik heb vandaag de lak bekeken en deze ziet er op sommige plekken niet best uit, dit komt door de haast die men had om deze bolide naar NL te krijgen, 2 dagen na het spuiten stond ie in de container richting NL en die trip heeft wat maanden geduurd. Zoals het er nu naar uit ziet, wordt de auto overgespoten en voorzien van een dikke blanke laklaag, zodat wetsanden mogelijk wordt en deze auto showwaardig wordt :-"