Een paar weken geleden heb ik deze 4C onderhanden genomen doordat er bij een fout in de fabriek de lak verkeerd gespoten is, waardoor hij rondom helemaal overgespoten is behalve het dak. Daarom hebben we gekozen om de orange peeling pads te gebruiken om dit zover mogelijk te verminderen. Ik heb per paneel 1 pad 6 x gebruikt icm Monello Veloce. Doordat de lak in 2 lagen gespoten is heb ik alleen de blanke lak laag helemaal strak gekregen de structuur die eronder zit was helaas niet helemaal te veranderen. Desondanks is de diepe reflectie niet te behalen zonder de Orange Peeling pads. In totaal ben ik 21 uur mee bezig geweest met het exterieur van de Alfa Romeo 4C.
Het stappenplan was
- Auto Foamen met Artico Magico Snow Foam - Auto Wassen met Monello Lavare
- Vliegroest behandeling (Monello Non-Ferro) - Auto Kleien met Monello Dolce Verde klei
- Auto 6 x Polijsten met Monello Senza Arancia Orange Peel Sanding Pad icm Monello Veloce
Velgen 2 x Polijsten met Monello Mezzo en Finale
Velgen ontvetten met Gyeon Prep
3 lagen Gyeon Mohs aanbrengen op de velgen
1 laag Gyeon Can Coat
Velgen monteren
Banden behandelen met Gyeon Tire - Auto en Velgen finishen met Gyeon Cure
Hieronder de foto’s
Het stappenplan was
- Auto Foamen met Artico Magico Snow Foam - Auto Wassen met Monello Lavare
- Vliegroest behandeling (Monello Non-Ferro) - Auto Kleien met Monello Dolce Verde klei
- Auto 6 x Polijsten met Monello Senza Arancia Orange Peel Sanding Pad icm Monello Veloce
- - Auto 2 x Polijsten met Oranje pad icm Monello Mezzo - Auto 2 x Polijsten met Wittepad icm Monello Mezzo
- Auto 2 x Polijsten met Zwartepad icm Monello Finale
- Chroomwerk behandelen met Autofinesse Mercury Metal Polish -
Kunstof coaten met Gyeon Trim - - Auto ontvetten met Gyeon Prep - Glas coaten met Gyeon View
- 3 lagen Gyeon Mohs aanbrengen op de auto
- 1 laag Gyeon Can Coat aanbrengen op de auto - - Velgen demonteren
Velgen 2 x Polijsten met Monello Mezzo en Finale
Velgen ontvetten met Gyeon Prep
3 lagen Gyeon Mohs aanbrengen op de velgen
1 laag Gyeon Can Coat
Velgen monteren
Banden behandelen met Gyeon Tire - Auto en Velgen finishen met Gyeon Cure
Hieronder de foto’s