• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Exterior Detail] Volkswagen Golf GTI-Parelemoer Wit

Wezl

Detailing rookie
3 okt 2015
10
2
Hallo allemaal

Na enige tijd lang twijfelen en zoeken naar de juiste machine is mijn oog gevallen op de DAP-900 woensdag besteld vrijdag in huis topservice.
20151003063802_zps2fnqloqs.webp

Vrijdag de auto volledig gewassen en gekleid.
Gefoamd met Advanced Neutral Snow Foam.
Velgen behandeld met Monello Non Ferro top spul!
11225162_896127863811219_560546949716031604_n_zpsuqjxblyc.webp

Gekleid met de Quick Detailer van Meguiars kwam niet super veel vuil vanaf en gleed vrij makkelijk over de lak heen.

Toen was vandaag de grote dag de Dap 900 mocht zich gaan bewijzen stiekem toch wel een beetje zenuwachtig want was de eerste keer dat ik een echte polijst machine ging gebruiken.
De producten die ik heb gebruikt zijn:
-Monello 5.5" Orange Light Cutting pad in samenwerking met de Monello Raffini Mezzo
-Monello 5.5" Black Finishing pad in samenwerking met de Monello Raffini Finale
-De wax die ik gebruikt heb de originele Turtle Wax ben eigenlijk op zoek naar een goede vervanger maar voor nu deed deze wax zijn werk goed;)

Helaas geen foto's tijdens het hele proces gemaakt maar wel een paar mooie na foto's ;)
DSC_0523_zpsdxsqfnf0.webp

DSC_0524_zpsm1xvghyd.webp

DSC_0531_zpskhzsi4so.webp

DSC_0540_zpsunrw9nzn.webp

DSC_0539_zpsindbgukz.webp

Tips&Trucs voor de volgende keer zijn altijd welkom!

Groetjes Wezl

Ziet er goed uit, maar de volgende keer zou je misschien de uitlaat ook schoon kunnen maken.

Als je wax zoekt met een lange standtijd dan zou je ook de collinite 476 kunnen overwegen.

Staat er toch mooi bij ;)

Heb je ook het resultaat gehaald wat je had gehoopt? Of zitten er nog waskrsjes in of dergelijk?

Ik zal idd even kijken voor een knappe wax, en misschien ook een goede wax voor je velgen. Bij voorbeeld die van poorboys. Als je de velgen goed beschermt word het bij houden een fluitje van een cent.

Zluytr;n433131 zei:
Staat er toch mooi bij ;)

Heb je ook het resultaat gehaald wat je had gehoopt? Of zitten er nog waskrsjes in of dergelijk?

Ik zal idd even kijken voor een knappe wax, en misschien ook een goede wax voor je velgen. Bij voorbeeld die van poorboys. Als je de velgen goed beschermt word het bij houden een fluitje van een cent.

Ja het resultaat is boven verwachting had een aantal zwarte strepen erop zitten die ik met gewoon wassen er onmogelijk vanaf waren en nu is bijna alles weg!
En de velgen zet ik niet in de was ga waarschijnlijk nieuwe velgen met banden kopen want deze steken redelijk ver buiten de auto uit en ja de stoepjes raak je dan net wat makkelijker!

Dus je gaat er van uit dat je de velgen gaat beschadigen? Hahah

Wat neem je? Et35?

heb je geen omlaag klappende buiten spiegels? Ik raak nooit een stoepje!

Velgen beschermen moet je zelf weten natuurlijk... Ik ben toch liever in een minuut klaar dan in 10 ;)

Zluytr;n433160 zei:
Dus je gaat er van uit dat je de velgen gaat beschadigen? Hahah Wat neem je? Et35? heb je geen omlaag klappende buiten spiegels? Ik raak nooit een stoepje! Velgen beschermen moet je zelf weten natuurlijk... Ik ben toch liever in een minuut klaar dan in 10

Zijn helaas al beschadigd ....
Ik ga eerst even de winter door met paar winter banden om op het gemak rond te kijken voor wat anders