• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Exterior Detail] Volkswagen Passat

Svenn21

Detailing chief
23 jul 2013
354
85
Vorige week zondag (4 mei 2014) de auto van mijn schoonouders onderhanden genomen.
De auto is al meerdere jaren in hun bezit, maar heeft nooit veel TLC gehad, de auto word namelijk intensief gebruikt en met eenige regelmaat gewassen.

De auto lak had weinig glans, maar wel krasjes en beschadigingen, tijd voor actie!

Lak
Als eerste gewassen met Poorboys world super slick & suds, 2 emmer methode en een washmitt.
De velgen met Spray en rinse ingespoten en schoongemaakt met een borstel (mothers wheel brush)
De raamrubbers en dergelijken schoongemaakt met Poorboys world APC 1:15
Non Ferro 5min laten inwerken en daarna terug opnieuw verdeeld met mijn wasmitt en terug afgespoten en afgedroogd.
Daarna begonnen met de Monello klei en clay lube Perfetto.

Polijsten
De complete auto met Monel geel en Veloce bewerkt en afgewerkt met finale op Monello wit.
Poorboys Black hole op zwart
En de bescherming Poorboys EX-P ingewerkt met een rode pad. En na een juiste swipe test afgenomen.
Kunststof lijsten en dergelijken zijn behandeld met 303 Aerospace.

Interrieur
Interieur was de dag ervoor al schoongemaakt en hier was verder niks meer aan tedoen enkel de ramen met Poorboys APC 1:100 schoongemaakt.

Een foto van hoe de auto er voor het wassen uitzag ben ik vergeten te maken, ik denk dat de foto's van de lak defecten wel voor zich spreken.

De vervuiling die ik met de klei nog uit/van de lak kreeg was minimaal, viel mij nog reuzen mee. enkel onderlangs de auto was de klei toch aardig aan de vieze kant!

2s9smdk.webp

Na het kleien de lak eens geïnspecteerd.

Kofferdeksel:

9atqhd.webp

Voordeur:

149b410.webp

Motorkap:

2hex6dz.webp

Na een testspot kwam ik er toch wel achter dat de lak erg hard was! Maar het resultaat is super, en vele malen beter als het was!

De na foto's

2vufy9w.webp

9h6s0h.webp

2e56yhc.webp

2jg5u7q.webp

Reflectie shot.

zssuh0.webp

Tips en/of opmerkingen zijn welkom!

Note: Foto's zijn helaas met mijn telefoon gemaakt (Galaxy S3) was namelijk de spiegelreflex camara thuis vergeten.

Zo dachten mijn schoonouders er ook over, en ik zelf absoluut ook.
Tijdens het hele proces kwamen nog enkele buren geintreseerd kijken en vragen wat ik nu allemaal aan het doen was.
De buurman vroeg of ik dit ook voor zijn Audi een keer wilden doen, dus helemaal mooi een betaalde detail:-)^