• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Extractor huren, hoe lang blijft de boel daarna nat?

Ik heb zelf een numatic george en dat ding zuigt als een raket.

Na een uurtje zijn de stoelen al weer "droog" dat je er op kan zitten en geen plekken op je broek krijg.

Wel zuig ik de baan 3 keer na zonder sproeien.

Dus is denk ik gewoon een kwestie van techniek.

Extractor workshop anyone?:-"
Welk model van numatic heb je? Ik ben aan het oriënteren op de markt voor een nieuwe extractor.. Twijfel tussen de Fakir 9800S of een Karcher puzzi 8/1 c
 
Ik denk niet dat hij antwoord, hij was voor de laatste keer online in 2014. Na een uurtje zijn de stoelen nog echt niet droog, afhankelijk van het weer kan het tot zo'n 2 dagen duren voor ze echt helemaal droog aanvoelen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Wat Ric325i zegt, gewoon op een warme dag doen.
Hoe vaak wil je de extractor gebruiken? Een Puzzi is toch wel een stuk duurder dan de Fakir of Numatic en als het alleen voor je eigen auto is en af en toe een andere auto kun je er beter eentje huren of voor de goedkopere versie gaan.
 
Niet tè nat maken, kort sproeien of eerst met de hand met een sprayflacon en met een zacht borsteltje inwerken, daarna alleen zuigen. De sprayfunctie van veel extractors is heel rijk afgesteld op tapijten, en niet op autobekleding.

Sommigen maken de bekleding drijfnat, en dat is echt niet nodig (zelfs onwenselijk).

Herhalen is beter dan 1 keer kleddernat
 
Inderdaad niet te nat maken, eventueel na natmaken borstelen, en dan goed droog zuigen ( niet te snel willen). Op een dag met sterke zon, de auto in de zon zetten met de ramen op een kiertje. Na 1-2 uur kun je de auto gebruiken met handdoek op de stoel. Na een dagje droog.
 
Laatst bewerkt: