• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Extractor huren, hoe lang blijft de boel daarna nat?

Sjeezert

Detailing rookie
26 jul 2009
9
0
Dag allemaal,

Even een vraagje mbt de extractors. Ik wilde zo'n apparaat huren bij Boels


Nu zegt die meneer van Boels dat je autostoel 3 dagen nat blijft!! :sob:

Op deze site staan hele andere verhalen over extractors... Of is zo'n tapijtreiniger weer heel wat anders.

Wellicht heeft iemand een andere suggestie wat betreft verhuurder van dat soort apparaten?

Bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
afhankelijk van het weer en hoe je het laat drogen kan het wel drie dagen duren.

laat je de ramen open in een ruimte en zet er bijv. een kacheltje in kan het wel sneller.

heel goed droog zuigen helpt ook wel iets.
 
Ik heb zo'n ding ook eens gehuurd bij boels.
Het klopt wel dat je stoelen erg lang nat blijven. Bij mij dacht ik zo'n twee dagen en daarna nog wel wat vochtig!
Het werkt wel goed en na een dag heb ik gewoon een badhanddoek op de stoel gelegd zodat ik de auto wel kon gebruiken.

Nog een tip: als je zo'n ding huurt, moet je er wel opletten dat je de reinigingsvloeistof per fles moet afrekenen. Dit zit dus niet bij de huurkosten inbegrepen...
 
3 dagen nat? Welnee joh, wel de zuigstand aanzetten he?! :)

Een extractor zuigt direct ook de nattigheid eruit, en na een uur zijn de stoelen bij mij weer droog.
Je hoeft ze ook niet door-en-door nat te maken :-"
 
Duurt bij ons ook echt geen 3 dagen...
Wij hebben nu verschillende auto's gedaan en konden een paar uur later de auto alweer gebruiken, wel met een handdoek op de stoel.
Ook zijn de stoelen als je goed droogzuigt, niet echt nat natijd, maar meer iets vochtig als je voelt
 
de extractor van Carclean is denk ik niet te vergelijken met de TAPIJTREINIGER van boels.
Mijn stoelen waren na behandeling echt nog nat, ondanks dat er een hoop water opgezogen wordt.
 
Het ligt ook aan de bekleding. Ik heb bv. velours en deze was binnen een paar uur droog. Ook heb ik de bekleding gedaan van de Audi A3 van de buurvrouw en die was 2 dagen later nog vochtig. Het helpt inderdaad als je gewoon alles nog een keer ( of 2) nazuigt. Alles wat je dan de eerste of tweede keer hebt overgeslagen, pak je nu hoogstwaarschijnlijk wel mee.
 
Ok thx voor de antwoorden. Denk dat ik toch maar voor de huur ga, maar dan wel als ik de auto even een paar dagen niet nodig heb en m in de schuur bij pa en ma kan zetten om goed te drogen met deuren open. $$)
 
ik heb zo'n ding vorig jaar gehuurd bij de boels, wat een eersteklas klote apparaat is dat zeg, de slang lekte aan alle kanten, en na 10 sec zat het reservoir vol schuim en viel de motor dood, ook de zuigkracht en de sproeistraal was niet het je van het.
 
Ik doe een interieur altijd met warm/heet water, dit scheelt al een hoop, als ik klaar ben doe ik of de deuren open of de ramen op een kier, aan het eind van de dag zijn de stoelen dan (zo goed als) droog
 
+ Nazuigen zonder de extractor mond scheelt ook al iets, dan is de zuigkracht per cm2 iets groter en zuigt hij ook wat harder dus.
+ Wegzetten met ramen op een kier zoals hierboven al gezegd, met daarbij de motor lopend met verwarming op standje kernsplitsing op de voeten gericht. Dit zolang als mogelijk. Scheelt enorm met de droogtijd...
 
@ bassochist:
dan heb je wss een apparaat uit het jaar 0 gehuurd... die kun je ook niet vergelijken met de alutech!?

Ben benieuwd naar de duurzaamheid van de alutech
 
@Janus: Hij vergelijkt dat apparaat toch ook niet met een alutech? Ik wilde ook zo'n ding bij Boels huren, dus daar reageerde hij op. Ik denk dat ik eerst maar eens een serieuze poging met de hand ga wagen... Zijn er überhaupt nog meer adressen waar je zo'n extractor kan huren? Wellicht beter dan Boels?

Thx!
 
Janus zei:
@ bassochist:
dan heb je wss een apparaat uit het jaar 0 gehuurd... die kun je ook niet vergelijken met de alutech!?

Ben benieuwd naar de duurzaamheid van de alutech


was een bijna nieuwe karcher puzi.
 
Je moet het eigenlijk doen als het super warm is buiten, de Vectra Sport van m'n chef was in een middag droog !! in de volle zon neer gezet met de raampjes op een kiertje (zodat het vocht eruit kan verdampen)
 
Mijn auto ook, was zo droog. De kunst is ook om niet te lang te sproeien bij het beginnen en eindigen van een baan, dan komt er op 1 plek veel vloeistof, wat dus langer duurt om te drogen, ook na het sproeien nog een paar keer er overheen gaan zonder de sproeifunctie om eventueel overtollig water weg te zuigen. Auto in de zon, raampjes iets open en in een uurtje was alles droog. :)^
 
Ik heb zelf een numatic george en dat ding zuigt als een raket.

Na een uurtje zijn de stoelen al weer "droog" dat je er op kan zitten en geen plekken op je broek krijg.

Wel zuig ik de baan 3 keer na zonder sproeien.

Dus is denk ik gewoon een kwestie van techniek.

Extractor workshop anyone?:-"