Ik hoop dat ik in de goede topic zit
Meerdere vragen over dit onderwerp, so bear with me!
Ik was al een kleine 10 jaar m'n auto's alleen nooit echt op dat professionele niveau als velen hier en de eerste jaren gewoon met 1 emmer in de wasbox ((echter nooooit de wasborstel)). Nu maakt mijn werk het ook wel erg demotiverend om continu te blijven wassen.
Kleine context (zie bijlagen, zo staat de auto er vandaag bij).
MIjn werk bevind zich tussen de boederijen in en ik moet over een weg naar werk die tevens dient als route voor ingang van de velden van de boeren, nu houden zij de wegen niet schoon en als de auto gewassen is mag ik blij zijn dat hij na 3 dagen niet bezaait met zand zit.
De auto is nu echt ontzettend smerig en door het gruwelijk warme weer ook niet heel lekker om nu uren te zweten om te poetsen.
Waar heb ik beschikking over / welke producten gebruik ik?: (zie bijlagen)
Ik was de auto nu in de wasbox van Loogman, kom daar al 10 jaar en spendeer er ruim 3 uur met alleen handwas, helaas hebben ze daar geen foam dus kan geen gebruik maken van een prewash.
Welke stappen neem ik om te wassen? (Bij de wasbox)
Zo..... errrruuggggg lang verhaal I know en sorry
nu is mijn vraag, hoe krijg ik dit vieze smerige ding weer blinkend schoon (zonder te polijsten, daar waag ik mij nog niet aan op deze auto). Het grootste nadeel is de pre-wash aangezien ik pas met de HD aan de gang kan bij de wasbox en zij geen foam aanbieden. Is het eventueel aan te raden om de HD thuis te pakken met Monello Artifico en zo de pre-wash te doen? Of toch overgaan op een handpomp en die meenemen?
Ik moet nog een 2e microvezel mitt aanschaffen om zowel boven als onderkant auto te scheiden.
Welke producten zijn goed te gebruiken? ik heb veel meguiars producten maar zweer er niet bij of zo, het is nou eenmaal het enige goede kwaliteit product wat mijn lokale auto materialen zaak verkoopt. Dat en Turtle Wax maar voor beide betaal je een godsvermogen!
Ik hoor graag tips met wat te doen tegen deze "extreem vieze auto" aangezien ik de auto woensdag wil wassen!
Bedankt voor het lezen en de tips!
Groeten, Dylan
Meerdere vragen over dit onderwerp, so bear with me!
Ik was al een kleine 10 jaar m'n auto's alleen nooit echt op dat professionele niveau als velen hier en de eerste jaren gewoon met 1 emmer in de wasbox ((echter nooooit de wasborstel)). Nu maakt mijn werk het ook wel erg demotiverend om continu te blijven wassen.
Kleine context (zie bijlagen, zo staat de auto er vandaag bij).
MIjn werk bevind zich tussen de boederijen in en ik moet over een weg naar werk die tevens dient als route voor ingang van de velden van de boeren, nu houden zij de wegen niet schoon en als de auto gewassen is mag ik blij zijn dat hij na 3 dagen niet bezaait met zand zit.
De auto is nu echt ontzettend smerig en door het gruwelijk warme weer ook niet heel lekker om nu uren te zweten om te poetsen.
Waar heb ik beschikking over / welke producten gebruik ik?: (zie bijlagen)
- Ik heb een Kärcher K5 HD en heb speciaal de Monello Arctic Snowfoam gekocht met Monello lans. (Of mijn verhouding is waardeloos of het product werkt niet lekker, ik denk het 1e, want ondanks dat die schuimt als de neten, neemt het bijna geen vuil af).
- Ik gebruik Meguiars wash&wax als shampoo (voorheen Wash&Shine geloof ik gehad, beide een fijn product vind ik).
- Meguiars Wash mitt en Meguiars XL microvezel doek. (Werken geweldig moet ik zeggen).
- Cockpit reiniger, insecten verwijderaar en matterior via SEAT 5F gasten die ook in de detailing zitten, goed spul!
- Meguiars endurance tire shine met Meguiars applicator pad.
- Meguiars Borstel en Meguiars wheel brush.
- Meguiars Hybrid Ceramic Wax (lijkt me beetje contra tegenover de wash&wax maargoed).
- Dodo Juice kleine microvezel doeken.
- Paar microvezel doeken en waardeloze mitts die ik gebruik voor interieur afnemen, dorpels afnemen en motorruimte en binnenzijde kofferbak schoonmaak.
- De Turtle Wax sealant ooit aangeschaft en 1x gebruikt maar bracht alleen maar strepen aan (misschien applicatie verkeerd gedaan?).
- Verschillende Monello borsteltjes.
Ik was de auto nu in de wasbox van Loogman, kom daar al 10 jaar en spendeer er ruim 3 uur met alleen handwas, helaas hebben ze daar geen foam dus kan geen gebruik maken van een prewash.
Welke stappen neem ik om te wassen? (Bij de wasbox)
- Afspuiten HD
- Water van Loogman in emmer, Meguiars shampoo erbij, 2e emmer vullen met alleen water (ik moet nog emmers aanschaffen met grit guard).
- Velgen, banden en wielkuipen doen waarbij ik alleen de emmer met water gebruik, deze giet ik daarna leeg en hervul ik voor de auto.
- Banden/velgen schoonspuiten en auto opnieuw nevelen.
- Handwas
- Vlekvrij afspoelen
- (Indien nodig nogmaals handwas en spoelen als hij erg vies is, echter dit is wel smerigste wat hij tot nu toe is geweest).
- Meguiars Hybrid Ceramic Wax op de auto paneel voor paneel, in en uitwrijven met 2 verschillende dodo juice microvezel doeken.
- Interieur stofzuigen, afnemen, matterior toevoegen.
nu is mijn vraag, hoe krijg ik dit vieze smerige ding weer blinkend schoon (zonder te polijsten, daar waag ik mij nog niet aan op deze auto). Het grootste nadeel is de pre-wash aangezien ik pas met de HD aan de gang kan bij de wasbox en zij geen foam aanbieden. Is het eventueel aan te raden om de HD thuis te pakken met Monello Artifico en zo de pre-wash te doen? Of toch overgaan op een handpomp en die meenemen?
Ik moet nog een 2e microvezel mitt aanschaffen om zowel boven als onderkant auto te scheiden.
Welke producten zijn goed te gebruiken? ik heb veel meguiars producten maar zweer er niet bij of zo, het is nou eenmaal het enige goede kwaliteit product wat mijn lokale auto materialen zaak verkoopt. Dat en Turtle Wax maar voor beide betaal je een godsvermogen!
Ik hoor graag tips met wat te doen tegen deze "extreem vieze auto" aangezien ik de auto woensdag wil wassen!
Bedankt voor het lezen en de tips!
Groeten, Dylan