• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ez detail brush "memory stand" kwijt?

l-roy

Detailing rookie
21 apr 2010
294
0
Heyy!

ben in het bezit van een EZ Detail Brush Mini

nu wordt er vermeld:

en de haren zijn gemaakt van krasvrije Memory-Nylex, dit houdt in dat de haren met warm water automatisch weer in de originele stand gaan staan!

is dit met warm water of heet water? heb hem in de wasbak gehad met warm water, geen effect.

tevens heb ik er last van dat de "tip" gaat roesten.. is m'n detail brush "op" of doe ik iets fout?

Groetjes!

**************************************************EDIT**************************************
sorry voor de grote foto's, weet niet hoe ik ze kleiner kan maken!!

voor
voor1.webp

voor2.webp

voor3.webp

NA
na1.webp

na2.webp

na3.webp

Mijn EZ brushes komen mooi weer in de stand terug in een emmer met warm water.
Dat zal hooguit een temperatuur hebben van een graad of 60 want warmer water geeft mijn kraan niet.
Mijn inschatting is dat lauw water het kunstje niet doet.

hmm heb hem gewoon in de wasbak gezet met warm kraanwater.

wellicht langer laten staan? heb hem er een kwartiertje in gehad..

groetjes!

If the bristles become matted, rinse them in very warm water and hang the brush to dry or hold the brush in front of warm forced air, such as a heater vent or a blow dryer on low setting. The Nylex bristles unique design give it a memory effect that when presented to heat will straighten back out.

Moet dus in erg warm water gebeuren.

l-roy zei:
hmm heb hem gewoon in de wasbak gezet met warm kraanwater.

wellicht langer laten staan? heb hem er een kwartiertje in gehad..

groetjes!

Definieer "warm"

Hete kraan is zo rond de 60-65 graadjes, niet aan voelen want dan wordt het een enkeltje Beverwijk.

warm water, 20 sec laten lopen, dan de stop erin. (tot ik het water vrijwel niet meer aan kan raken)

bak vol laten lopen en kwartiertje laten staan.

zal het vanavond nogmaals proberen. zal voor, tussen en naar foto's maken!

thnx voor de reply's guys!

zo,

heb jullie advies opgevolgd.

bak gevuld met HEET water 65 graden (met een hittecamera gecontroleerd!!)

borstel erin..
wachten..
omdraaien..
wachten..

geen resultaat!

iemand nog iedeeën?

mk-us zei:
@Rolf: dan moet jij helemaal voorzichtig zijn .... wel erg ver weg :lol

Ehhhh, ja........ :auw

Maar ff ontopic:

Ik heb dan niet de mini, maar de grote broer.
Ik heb hem eerlijk gezegd nog nooit in heet water hoeven stoppen.
Denk dat de werking met een paar scheve haren er niet minder om wordt, heb er zelf eigelijk geen last van.
Spandeer en geen emmers heet water aan, vind het wel prima zo.
Maar goed, ze zeggen dat het kan dus onder het motto "Omdat het kan" zou het moeten werken.

Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat de haren van de borstel weer stijf overeind gaan staan als ik de borstel onder warm/heet water hou.

carcleanwebshop zei:
... en de haren zijn gemaakt van krasvrije Memory-Nylex, dit houdt in dat de haren met warm water automatisch weer in de originele stand gaan staan!...

Bij dit soort Tell Sell achtige uitspraken gaan juist mijn haren overeind staan... :roll

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ga niet altijd 100% prat bij een gebruiksaanwijzing. De borstel doet ook zijn werk als de haren een beetje slapjes hangen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn goede vriend/conculega Bob...

Wat ik vaak doe met de grote borstel, is deze na gebruik met de Hogedrukreiniger afspoelen.
Vervolgens de borstel in een lege emmer zetten met het handvat naar boven.
Handen plat op elkaar met het handvat ertussen en heen en weer draaien, waardoor de haren geforceerd naar buiten toe worden gedwongen. Hierdoor droog ik ook meteen de borstel.

oke! thnx..

had begrepen uit de tekst dat alle haren weer in originele stand uit kwamen...

p.s. ben ik de enige met roestvorming? en is dit omdat hij "op" is?

Hoi,

Nee, je bent niet de enige met roest op zijn EZ-borstel. Mijn EZ-brush had ook snel roestvorming en was binnen 6 maanden kapot. De steel was doorgeroest. Gebruikte hem toen zonder steel. wel een beetje armoe. Ik heb daarom laatst een nieuwe gekocht en die doet het beter. Bij mij werkte het warme water trucje trouwens wel.

Cyril