• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Favo droogdoek webshop

Gieljaam

Detailing addict
31 jul 2020
44
50
Brugge
Wat is jullie favoriete droogdoek in het arsenaal van CC? Voorheen had ik alles van CG maar sindsdien dit forum ontdekt en ben benieuwd naar jullie meningen. Ik zoek ook liefst een grotere versie ipv een 40cm
 
Laatst bewerkt:
Ik ben sinds ik het wassen/drogen van de doek onder de knie heb inmiddels heel tevreden met de monello sensa aqua, ik wil echter ook de dry me crazy graag hebben gezien de goede verhalen die ik erover hoor
 
Ik gebruikte tot voor kort altijd de Senza Aqua van Monello, maar was daar eigenlijk nooit tevreden van. Gelukkig heb ik die met een redelijke korting kunnen kopen... Voorlopig staat voor mij de Gyeon Silk Dryer XL en de Dry Me Crazy doek van Microfiber Madness op de wenslijst, nog even kijken welke het zal worden.
 
Microfiber Madness Dry Me Crazy is al een tijdje de nummer 1 voor mij. Daarnaast gebruik ik al heel lang de Meguiar's Supreme Drying Towel, die heel lang super zacht blijft. Velen zweren bij de Gyeon Silk Dryer (die ik ook heb), maar ik vind een doek met gesloten lus persoonlijk niet zo fijn als 'gewone' droogdoeken. Andere doeken die ik fijn vind zijn de Monello Senza Acqua en de CSF Delirium.
 
Jarenlang tevreden gebruiker geweest van de Monello droogdoek, maar toen die na pakweg 8 jaar gebruik aan vervanging toe was gekozen voor de Dry Me Crazy (65x40 cm) en dat is een doek met ongelooflijke droogcapaciteit, heeft echt veel meer capaciteit dan de Monello doek van 70x80, maar dat komt ook omdat de Microfiber doek dubbel is uitgevoerd. Sommigen zijn enthousiast over de Silk Dryer, maar in de beginperiode zag je dat veel enthousiaste gebruikers binnen een jaar toch ontevreden waren doordat de doek vrij snel minder gaat presteren (volgens die gebruikers).
 
  • Leuk
Reactions: MeganeRS
Heb laatst zo’n lusjes Droogdoek meegenomen bij CC, aan 2 kanten te gebruiken, werkt goed.
 
Ik ga deze maar even volgen voor de aankomende SSS. Gebruik zelf van CG 2 dezelfde droogdoeken, maar volgens mij heeft daar een keer wasverzachter in gezeten. Neemt het water niet meer goed op namelijk
 
Dan ook mijn toevoeging:

Silk Dryer XL
Waxaddict Droogdoek XL
Senza Aqua

Allemaal prima doeken. ;) Ik gebruik sowieso altijd Spray&Wipe als drooghulp, dus of de ene doek iets beter is dan de ander, dat is te verwaarlozen.
 
@Quantoxx

Hoe moet ik dat voor me zien? Zodra je auto is afgespoeld ga je met de S&W sprayen en dan met de droogdoek erover? Hoeveel spray je er dan op? En is dat onverdund?

Heeft dat nog verdere voordelen?
 
@Runalf - Na het wassen gebruik je sowieso een open tuinslang (vaste straal) om daarmee al veel water van de auto af te spoelen. (Sheeten)

Er stroomt dan al veel water van de auto en blijft er nog maar weinig achter.

Je sprayed 1-2x wat Spray&Wipe (1:1) op je gevouwen doek, spraytje of 1-2 op een paneel en gaat drogen.
Bij het volgende paneel spray je alleen op het paneel.

Water zal bij het sprayen al weg willen lopen. ;) Streeploos drogen, je loopt meteen de lak nog wat na en je droogt veel makkelijker/sneller.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Jup, ik verdun het altijd. Vandaar de (1:1) ;)

Puur ruikt het sterker, maar heb nog nooit gemerkt dat het dan beter z'n ding doet o.i.d.

Als je 1:1 verdunt en ermee droogt, verdun je het zelfs nog verder omdat er water op de auto ligt. Werkt dan ook nog goed!
 
Kan gewoon met kraanwater he, het hoeft niet met demiwater. Ik doe het rechtstreeks vanuit de kraan, in de fles; geen enkel probleem ondervonden. We zijn immers geen IPA aan het maken.