• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ferm polijstmachine

DennisBoersma

Detailing guru
7 dec 2018
128
105
Dag,

Ik heb deze ferm polijstmachine gekregen van mijn oom. En ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee ga doen. Ik heb nul ervaring met machinaal polijsten dus mijn plan was om op een oud paneel te oefenen, met de tips die ik hier hoop te krijgen. Alle bijgeleverde pads zijn gloednieuw.

Dus, wat voor tips/ervaringen hebben jullie met deze machine?
IMG_6789.jpg
 
Oefenen op een paneel altijd goed maar om dat ding op je auto te gebruiken ik weet het niet...
Mazda toch? Zal toch geen keiharde lak hebben denk ik?
 
  • Leuk
Reactions: DennisBoersma
Ik weet dat niet zeker, heb zelf ook totaal geen interesse in machinaal polijsten. Omdat ik alles handmatig doe.

Deze wil ik sws niet op auto’s gebruiken, maar heb hem gekregen dus misschien beetje op oude panelen oefenen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rekening houden dat het een rotery is, dus veel bewegen en niet te lang op 1 plek stil blijven hangen. Verwacht niet al te veel van de bijgeleverde pads, maar om je eerste keer te oefenen moet je er genoeg aan hebben.

Veel succes en vooral veel plezier.

Greetz Emiel
 
Ik ben van mening dat je beter 1/2 keer samen met een detailer je auto kan detailen daar leer je heel veel van en hierna heb je voor jezelf ook gelijk een beter beeld van wat je wil qua aanschaf van producten en het beoogde resultaat.
 
Super lief gebaar van je oom. Laat dat duidelijk zijn.
Roterend polijsten is flink lastig hoor. Ik zou zeer oppassen met die machine op mijn auto. Ik weet dat je goed voor je Mazda zorgt. Ik zou het je daarom zelfs afraden.
 
  • Leuk
Reactions: DennisBoersma
Bedankt allen voor de tips.

Ik heb besloten deze niet te gebruiken voor mijn eigen auto en de auto’s die ik doe.

Ik ga binnenkort langs de sloop voor een oud paneel om lekker even wat om te prutsen :)
 
  • Leuk
Reactions: Aficior