• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ferrari 550 Maranello (+ aantal after pics)

Vadebo

Detailing addict
22 apr 2010
551
65
Enige tijd geleden werdt mij gevraagd ofdat ik zin had om een Ferrari 550 Maranello een Concoursdetail te geven.
Uiteraard zeg ik hier geen nee tegen en vorige week woensdag was het dan zover.

De Bella heeft een bijzondere kleur stelling nl. groen (Verde Zeltweg) icm creme-groen leder.

Omdat het om een Concoursdetail gaat zal ik de nodige uurtjes (schat zelf zo'n 50) nodig hebben om de Bella weer in TOPstaat te verkrijgen.
Maar om jullie alvast een beetje mee te laten genieten zal ik alvast wat foto's plaatsen.

Op het eerste gezicht ziet het er goed uit:
DSC_0155.webp

DSC_0152.webp

DSC_0150.webp

Maar door het oog van een detailer wordt het wel anders:
DSC_0219.webp

DSC_0205.webp

De volgende foto is niet geschikt voor gevoelige kijkers!!!

DSC_0207.webp

De machinekamer verdient ook de nodige aandacht:
DSC_0164.webp

DSC_0168.webp

Nog eventjes het interieur:
DSC_0159.webp

DSC_0156.webp

DSC_0158.webp

Oei!!!!
DSC_0157.webp

En dit SCHREEUWT om Colourlock.....................
DSC_0160.webp

Zoals jullie kunnen zien, werk genoeg.

Uiteraard zal het resultaat te zien zijn in het Show-off gedeelte.

En nu eens zien of het in 50 uurtjes gaat lukken (waar ik een beetje aan twijfel...............................)

Greetz Rob aka Vadebo

Wat een machine!! Maar ooo wat een lelijke auto is dit toch...........

Wel heel vet dat je zoiets mag doen. Heel veel succes!

Foto's, veel foto's graag.
smiley_slobber.gif

Vadebo zei:
En nu eens zien of het in 50 uurtjes gaat lukken (waar ik een beetje aan twijfel...............................)

Tuurlijk wel. Maar ik ga graag geloven dat het helemaal goed komt. Gewoon lekker je tijd nemen. En anders zijn er waarschijnlijk genoeg vrijwilligers die willen helpen waaronder ondergetekende :-"

Alleen dat interieur, lekker besmettelijk :-&

Geweldige klus, heel veel succes! Kijk uit naar de foto's. Samen met de 456 GT de mooiste Ferrari vind ik dan :-b

Ik moet bekennen dat ik het toch een hele mooie wagen vind.
Naarmate je er meer naar kijkt heeft deze Bella hele mooie vormen.

Morgen start ik met het polijstwerk.
Heb de wagen niet op de reguliere manier kunnen wassen en ben dus flink,in de weer geweest met S&W ( de wagen was verder wel schoon dus dat ging aardig ).
Wielkasten e.d. zijn uiteraard zeer goed gereinigd nadat de velgen gedemonteerd waren.

Zo lekker slapen en morgen flink aan de gang met de PRO en DAP.

Wordt vervolgd.................

Paulus de Boskabouter zei:
... Samen met de 456 GT de mooiste Ferrari vind ik dan :-b
:no nope 265 GTS

Maar nog even over de 550. Hoe kan iemand zo'n kleur dashboard en stuur bestellen!!? :klap OK, over smaak valt niet te twisten, dus geen getwist: dit is gewoon een no go kleurtje. :)_[]

Nu maar wachten op de show-off, de verwachtingen zijn in ieder geval hoog gespannen.
Het stuur kan mij ook niet bekoren maar de stoelen vind ik dan weer wel top.
Geniet ervan Rob.

Het polijstwerk aan de 550 loopt lekker.........

Vandaag kwam de eigenaar eventjes kijken en vroeg me welke wax er op de wagen zat omdat de glans zo mooi was.
Toen vertelde ik 'm dat er nog niets op de lak was gekomen maar dat er alleen wat vanaf gehaald is!

De eigenaar was erg verrast en werdt er zelfs eventjes stil van......daar doe je het dan uiteindelijk toch wel voor.

Uiteraard een aantal foto's om het resultaat te tonen:

50-50
DSC_0267.webp

swirl en krasvrij
DSC_0294.webp

welke wax, het glimt zo mooi
DSC_0272.webp

DSC_0330.webp

Dit was het weer eventjes.
Ga nu van het weekend genieten de rest volgt snel (met uiteraard een compleet verslag hierover).

Greetz Rob aka Vadebo

Ziet er al goed uit Rob, mooie werkruimte ook zo te zien.

Ben benieuwd naar het vervolg, ik hou het topic in de gaten.

Die reacties van eigenaren en andere mensen zijn altijd heel erg leuk!
En het mooie is, hij vertelt het door aan z'n vriendjes.. en hopelijk hebben die ook nog wel wat leuke auto's ;-)