Geduld Leon geduld
We zijn druk bezig achter de schermen. :ja
1 ding hebben Dennis en ik al uit ons hoofd gezet: machinaal wetsanden met de DAP gaat hem niet meer worden! :no
En waarom niet zul je je afvragen? :weetniet
Ik zal het proberen in het kort uit te leggen.
De DAP maakt een schuuruitslag van 8mm oftewel krassen van 8mm. Dit is heel moeilijk weg te polijsten of je moet meerdere flinke hits met een grove combinatie maken. Dit kost je veel tijd en moeite en je blijft de zogenaamde 'piggy tailes' zien.
Wij hebben op de curcus gezien dat het beter is om een machine met een 2 of 3 mm schuuruitslag te nemen, puur vanwege het feit dat je de schuurkrassen zo klein mogelijk wilt houden.
Immers, iets wat klein is, heeft minder moeite met zich te laten verwijderen dan iets wat groot is.
Wat hebben we daar gedaan? Even kort samen gevat:
Op een motorkap een deel gewetsand met korrel 1500 en 2000 op een excenterschuurmachine met een uitslag van 2mm.
Daarna met een medium woolpad en een Festool polijstmiddel (vraag me niet met welk produkt deze te vergelijken is, ik vermoed Menzerna, al wilden ze dit niet bevestigen....)
Daarna op een witte wafelpad en een Festool polijstmiddel de lak opgepolijst.
Dit is in 2 stappen gebeurd, daar waar wij normaal gesproken 4 of 5 (polijst) stappen voor nodig hebben. 8o
Ik heb de Festool polijstmiddelen staan. Ik ga daar van de week eens mee aan de slag. :ja
Het is gewoon lastig om in een paar korte woorden te omschrijven wat er precies gedaan/uitgelegd is.
Zien, voelen, zelf doen, daar leer je veel meer van