• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

FF voorstellen, Caddyrijder

wiljan

Detailing addict
19 jul 2010
19
70
33
Veenendaal
Hallo allemaal, ik ben Wiljan, kom uit het prachtige Drenthe, en ben sinds februari dit jaar trotse bezitter van een VW Caddy :)

Ik rijd dus een Caddy - een zilvergrijze, uit 2000 met 1.9 TDI motor, en meer dan zat kilometers op de teller (ik woon in mijn auto) ^^

Op gebied van detailing ben ik niet zooooo secuur als de meesten hier (geen DAP oid), maar ik doe al veel meer dan de gemiddelde Nederlander: de auto wordt wekelijks gewassen (thuis of in de wasbox, hangt af van het weer, haha!!), eens in de zoveel tijd gewaxed, heel secuur gepoetst, en moet gewoon perfect schoon zijn! Veel rijden is geen excuus om een smerige auto te hebben.

Sinds gister heb ik het carclean forum gevonden, en natuurlijk direct aangemeld. Is het eerste forum op gebied van auto's waar ik me aanmeld, maar ik hou gewoon van een brandschone auto!

Hoofdzakelijk wil ik graag het een en ander leren, dus ik vertrouw op jullie ervaring en dan moet die auto nog meer en meer gaan glimmen ^^

Morgen zal ik ff een bestelling plaatsen, want ik ben zwaar door de shampoo enzo heen.. Wat heerlijk dat dat via de webshop gaat. Bij de Automat hebben ze soms nèt niet datgene dat bij mij in de smaak valt.

Wel ironisch trouwens, als medewerker bij Karwei nog nooit één autoproduct daar aangeschaft :lol

Heb niet veel spul in de garage staan, iig wel Meg's cleaner en polish, Turtle wax (lekker oldskool :-b), velgenreiniger, interieurspul, kunstofspul, Rain-X, en natuurlijk allesreiniger :P
De shampoo is nèt op (webshop here I come!) en ik denk dat ik ook maar eens ga kleien :D

Foto's komen later..


Trouwens, aan het eind van de week ga ik ff heen en weer naar Midden-Duitsland, dus de auto zal daarna wel weer ontzettend ranzig zijn.. Dan zal ik ff fatsoenlijk 'detailen' ;) Inclusief foto's..


Groetjes Wiljan


PS. Aan dat DAPpen waag ik me niet, ben veels te bang dat ik iets vernaggel :-"
 
Welkom Wiljan.
Wat betreft het DAPpen .... no worries, is namelijk idiot/foolproof.

Wil je nog meer safe DAP Clinic @ CarClean
 
Oeh, gaaf.. Zal ff kijken of ik dan tijd heb om langs te komen. Zou iig wel gaaf zijn :D

Maar ook al is het aardig idiootproof, er zijn zo waanzinnig veel middeltjes en pads dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Bovendien heb ik me laten vertellen dat VW lak bikkelhard is, dus het moet volgens mij wel degelijk worden aangepakt.. En die kennis ontbreekt me simpelweg.
Dus zo'n cursus zou niet verkeerd zijn :D
 
Cool, een mede Caddy-Piloot!:-)^

Welkom!

Je lak hoeft niet perse hard te zijn hoor, dr is geen auto gelijk, en vooraf is het moeilijk te zeggen.
Caddy is wel veel blik om te polijsten, dat wel.:-d
 
Eelco zei:
Cool, een mede Caddy-Piloot!:-)^

Welkom!

Hee Eelco, zag je avatar al - daar kan ik helaas niet tegenop :(

Ik heb toch echt een standaardcaddy.. Standaard velgen (wel met zgan Polo wieldoppen), standaard lak, standaard AHU motor, standaard luidsprekers, standaard standaard standaard.. Maar wel een goeie radio en zelf gefabriceerde betimmering, speciaal aangepast. Daar heb ik als het goed is ook wel wat foto's van - ik kijk zo ff op de laptop.

Groetjessss
 
Standaard is prima hoor, t is een werkpaard, en daar gebruiken denk ik 95% van de eigenaren hem ook voor.
Ik rij ook met een AHU, en met wat kleine aanpassingen is dat heel prima toeven hoor.
Toen de mijne nog "leeg" was, reed hij nog best lekker vlot.

Ik heb de roetkat leeggemaakt, en de EGR verwijderd, en een regelbare powerbox (is te programmeren).

Als je tzt eens iets machinaal wilt proberen op je auto, mag altijd eens langskomen, om te kijken wat je kunt met een DAP. Je kunt het echt niet snel verklooien hoor.
 
Jemig wat zijn jullie allemaal gastvrij - ik lees heel veel berichten van forumleden die elkaar met de auto helpen. Een van de redenen waarom ik me heb aangemeld. Top!

Dat verhaal met die EGR heb ik gehoord - heeft een collega van me ook gedaan. Lijkt me ook leuk om te doen. Maar zo'n powerbox... Dat weet ik niet hoor :P Is dat echt zo'n verbetering? Chippen is iig wel effectief, maar te duur ;)

Nouja, langskomen is natuurlijk altijd leuk :) Is dat jouw Caddy op die avatar? Meeeeeensenkinderen daar wil ik graag even een keer naar komen kijken. :D

Behalve de risico's voor schades speelt natuurlijk de prijs van zo'n ding ook parten. Ik ben 'maar een arme student' en met mijn salaris valt net de auto en het schoolgeld te financieren. Een beetje voorzichtig omgaan met geld is wel verstandig.
En om nou wéér zoveel geld te gaan spenderen aan zo'n polijstset waar ik de ballen verstand van heb.. Snap je? Als ik er een beetje mee overweg kan zou ik er waarschijnlijk wel eentje aanschaffen, maar zo op de bonnefooi eentje kopen.. Nee dankje (A)

En vanwege dat krappe budget komen er voorlopig zeker geen verbeteringen aan audio, exterieur, velgen oid.. Wil alleen graag zo'n traanplaat strip op de bumper zetten omdat die aan de bovenkant beschadigd is en omdat dat er wel nice uitziet ^^ Verder ontbreekt er nog een plastic kapje bij de sleepkabelkoppeling voor, die moet ik ook nog steeds bestellen (luiheid!) en ik droooom van een cruise control. Die uuuuren op de Autobahn mogen van mij ook wel zonder gebruik van rechtervoet ;) Heeft me al een set matten gekost, haha!
 
EGR merk je niet heel erg, maar is wel iets gezonder voor je blok.

Kat leeg is wel beter merkbaar, hernemingen op snelheid gaan makkelijker, hij pakt net even wat makkelijker op.

Auto's is idd een kostbaar gebeuren, wegenbelasting betaal ik ook €200+ per kwartaal tegenwoordig.:krak
Risico met de DAP is echt nihil hoor, je moet t gek doen wil je iets verpesten, maar ik snap je punt.
Als je eens wat wilt proberen roep je maar een keer.
 
Ja ik wist dat je blok zonder EGR gezonder leeft :) Is natuurlijk niet verkeerd, deze draait ook al weer richting de 2 ton.. Dus afdoppen is niet verkeerd.

Okee dan, een keertje langskomen zou zeker leuk zijn :)

Ik betaal per kwartaal ook net iets meer dan 200 euro.. Plus bijna 300 per kwartaal aan verzekering. Auw!
Gelukkig bestaat er zoiets als minimumloon.. ;)

Volgende week zal ik 'm ff compleet wassen, kleien, waxen, etcetcetc.. Dat heeft nu vlak voor die 1250km rit weinig zin.. En dan zal ik ff wat foto's maken van de 'schade' ;)

Groetjes
 
Oja, bijna vergeten.

De 'schade' zelf valt wel mee. Er zijn maar weinig kleine krasjes te vinden, weinig swirls, etc.. De lak is wel goed netjes gebleven. Echter: de laadbak is niet bepaald okselfris. Aan de voorkant zitten een aantal putjes van steenslag (lakstiftwerk?) en aan de zijkant is duidelijk te zien hoe iemand met een vieze/droge spons de auto heeft ingezeepd... De 'armbeweging' is nog af te leiden. *kots*
Dat moet er hoe dan ook een keertje uit!

Mijn Caddylac staat maar één keer per jaar in de krasstraat (aan het eind van de winter, voor een grondige onderkantwas), en gelukkig bij een hypermoderne wasstraat. Die man daar spuit je auto eerst praktisch schoon voordat íe de straat in gaat, en hij wisselt om de haverklap zijn (textiel)borstel. Zelf gebruik ik natuurlijk geen spons.. Dus als die krassen eruit zijn móet de lak gewoon lang netjes blijven.
Het zijn alleen die krassen die me zoooo storen..
 
Zeau.. Heb toch nog een paar foto's gevonden.

Helaas heb ik niet zoveel foto's, maar zal binnenkort zeker een stapel maken ;)


Allereerst mijn vorige auto, een Opel Astra.


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De Astra begon steeds meer kuren te krijgen, waardoor ik om de haverklap bij de garage stond.. En ik wilde sowieso meer laadruimte.
Dus toen kwam de Caddy :D


Dit is ongeveer 200-300 km na 'de aankoop'. Sindsdien is er aan de buitenkant een nieuwe set wieldoppen op gekomen,
en het imperiaal is eraf gegaan.


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


De laadruimte heb ik compleet betimmerd, omdat ik erg vaak wasmachines vervoer. Er loopt een regel over de laadvloer, en links daarvan kan ik precies een wasmachine kwijt. Middels de twee schotten kan ik twee wasmachines klem zetten.
Hier een voorbeeldje met 1 wasmachine ;)


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom,

Al lekker op gang gekomen met de discussie, ....
Leuk om ook eens een werkauto te zien die goed wordt bijgehouden.
Veel plezier, en zeker nadenken over een DAP.
Kan je ook wasmachines mee doen :lol

Hans
 
Dank jullie wel :D

@ RedCat: Daar zeg je wat ^^ Sommige beschadigingen worden inderdaad ff (met de hand) weggeschuurd en gepolijst.. Met een niet nader te noemen Compound ^^

En ja, het is zeker een werkauto. De betimmering is gemaakt met 18 mm betonplex, maar alsnog niet stevig genoeg. Je kunt het aantal krassen en beschadigingen niet meer tellen, lol! Maar dat stoort me verder niet - de onderliggende originele laadvloer is nog krasvrij. Het is wat dat betreft echt een werkauto. Als het té lelijk wordt sloop ik hem eruit en leg ik er nieuw hout in.
Maar de rest van het interieur en exterieur moet natuurlijk supernetjes blijven :)

Vandaag trouwens even een nieuw laagje Rain X gezet. altijd handig voor de grote reis ^^
 
Dank!

Zojuist ff de eerste bestelling gedaan. De shampoo was op, de tire gloss bijna, en ik heb meteen ff mijn eerste clay set en fles APC gekocht. Dat ga ik nu ook maar eens proberen ;)

@ Paulus: Die auto's van jou vind ik ook wreed :D Als ik geen bestelbusje nodig had, was ik waarschijnlijk ook Audi rijder geworden ^^