• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kort voorstellen: Soepergrover

Soepergrover

Soeper Moderator
Medewerker
Tester of Bling
13 mei 2009
7.149
223
Omgeving Breda
Ik zal me netjes even voorstellen:

Mijn naam is Joost, ben ergens halverwege de dertig en woon+werk in Brabant.
Ik rijd in een Ford Focus wagon van maart 2009 en ik ben op dit forum terechtgekomen na het lezen van wat poets-/detailtopics op focusclub.nl, waar ik sinds een tijdje lid van ben.

Ik heb eigenlijk tot voor kort nooit wat aan poetsen gedaan, laat staan echt detailen (kon er de lol niet van inzien en het kostte zoveel tijd). De Halfords shampoo met spons is dan ook pas zeer recentelijk naar het cilindrisch archief verwezen. De voorganger van de Focus (een zwarte Seat Ibiza uit 2004) is in de 4,5 jaar dat ik hem heb gehad misschien wel drie keer gewassen en ietsje vaker door de carwash geduwd (omdat ik bij iedere x keer tanken een gratis wasbeurt kreeg). :innocent:

Goed, tot zover dit stukje biechtwerk. Vanaf de Focus heb ik het licht :idea: gezien en heb toch maar besloten iets meer tijd en aandacht te gaan besteden aan verzorging en onderhoud. Zoals gezegd heb ik eerst wat topics gelezen op focusclub.nl en toen was de interesse gewekt. Voor het eerst maar eens een bescheiden beginnersbestelling gedaan en de oude 'zonden' cadeau gedaan en de carwash voorgoed vaarwel gezegd (ik kreeg toch al geen gratis wasbeurten meer bij de pomp...).
De eerste wasbeurt met 'goei spul' voelde niet aan als een k**klus, maar was eigenlijk best een prettige ervaring. Gaf me een goed gevoel en die spullen ruiken zo lekker.. :heart_eyes:

Een voorzichtig begin dus. Eerst maar eens kijken of het ook zo leuk blijft. Ik zie mezelf in elk geval voorlopig nog niet zo fanatiek (met een machine) aan de slag gaan als sommigen hier op het forum, maar ik kan natuurlijk nix beloven. Afgaande op de berichten op dit forum denk ik dat menig forumlid hier met dezelfde woorden zo begonnen is. Toch merk ik wel dat ik het lichtjes te pakken heb. Ik heb in elk geval vandaag alweer zelf een bestelling opgehaald bij Carclean (wilde wel eens zien wat voor zaak het is en met wie ik dan te maken heb) en ik heb nog een bestelling uitstaan bij een andere webshop (ga ik ook gezellie zelf ophalen). Die laatste aankopen gaan deels bekostigd worden door de 3e prijs die ik vorige week gewonnen heb bij een poetsmeeting van de Focusclub. Haha, deed eigenlijk alleen voor de lol mee en om dingen te leren (eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik met een twee maanden oude auto wel lichtjes in het voordeel was t.o.v. anderen die een hele dag hebben lopen zwoegen; eigenlijk een beetje oneerlijke concurrentie zeg maar en ik voel me nu ook een beetje schuldig :innocent:)

Dit lijkt me voorlopig wel genoeg intro. Nog even wat foto's:
Dit is de Ibiza die ik afgelopen jaren heb laten geselen door de carwash (arme Seat). Deze heeft inmiddels weer de weg teruggevonden naar de leasemaatschappij. Ik hoop dat iemand anders er weer blij mee is.
ibiza.jpg


En dit is de Focus. Voor mij een hele verbetering t.o.v. de Ibiza.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Nog snel even een overzicht met spulletjes:
[*] Meguiar's Ultimate Wash Mitt
[*] Chemical Guys Miracle dryer (er staat SmartWax op de verpakking)
[*] SmartWax smart detail pad (een gele; heeft wel een mooie gegolfde vorm)
[*] Chemical Guys fluffer (rood)
[*] Paar Mascot microvezeldoeken
[*] Meguiar's NXT car wash
[*] Meguiar's NXT tech wax 2.0
[*] Smartwax Rimwax mini (gratis gekregen bij bestelling; is leuk spul met kauwgumballengeur en werkt uitstekend)
[*] Poorboy's World Spray and Wipe
[*] Poorboy's World Poly-Elastic Clay
[*] Literfles Micro Restorer (nog in bestelling)
[*] SmartCarwash
[*] SmartDetail mini - om eens wat te proberen

Nog goede tips voor uitbreidingen? (zat zelf al te denken aan nog wat goede MF doeken en wellicht een wax voor bovenop de NXT tech wax, maar wil eerst eens zien wat ik hier mee verbeter)
 
Welkom hier op het forum!

Zwart is wel een hele mooie kleur om te detailen :)^

Ben benieuwd of je er over een tijdje nog steeds niet veel tijd besteed aan het onderhouden van je auto's en je de krasstraten voorgoed gedag hebt gezegd.... ;)


TIP: genoeg doeken!!! de Poorboys doeken zijn super!!!
Doeken
 
Ow, ik was misschien effe niet duidelijk genoeg, maar de Ibiza heeft inmiddels plaats moeten maken voor de Focus. Die heeft wel een aparte kleur (Chill; is een soort van mengeling tussen zilvergrijs en champagnekleur met een heeeel klein tintje groen als hij volop in de zon staat. De RDW heeft 'm gelijk gebombardeerd tot een groene auto).
 
Welkom Soepergrover! :)^

Jammer dat ik je vandaag niet gezien heb bij Carclean, ik was er begin van de middag om een DAP 500 op te halen. :party:
 
Hey RedFiesta,

Ik zag je nieuwe aanwinst al op focusclub.nl
Ik was net iets na vijf uur bij Carclean (had effe een ritje Eindhoven-Bergschenhoek gedaan in die hoosbui van vanmiddag).

Nou kun je mooi twee kanten van je Fiesta poetsen op een meeting ;) Heb je 'm eigenlijk al geprobeerd?
Ik zie mezelf voorlopig nog niet machinaal poetsen, maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe dat werkt
 
Sorry, ff offtopic dan:

Als het weer morgen meezit ga ik de DAP testen op een auto (geen volledige detail, daar ontbreekt de tijd morgen voor).
Vorig jaar zag ik me ook niet machinaal gaan poetsen, dat vond ik ook een brug te ver..... ;) (dus volgend jaar ben je er waarschijnlijk aan toe) :)

Als ik wat ervaringen opgedaan heb hoor je mijn bevindingen wel, en we kunnen ook wel eens een keertje afspreken als je wilt testen..... :)^
 
@soepergrover,

over 3 weken (zaterdag 6 juni) is er een grote detailmeeting in Oosterhout. Een aantal forummers, waaronder ikzelf, zullen dan aanwezig zijn. A6-Red organiseert deze meeting, onafhankelijk van Carclean, bij zijn eigen bedrijf. Of wassen/ detailen nog mogelijk is, kan ik niet zeggen, maar langskomen kijken staat uiteraard in ieder geval vrij. ;)

Klik op deze link voor meer informatie over de Easterwood meetings. Voor zover ik heb begrepen op een ander forum (Autoweek) zijn er al meer dan 20 aanmeldingen, dus het wordt waarschijnlijk een zeer gezellige dag. Er hangt een ontspannen sfeer en men is zeer bereidwillig anderen te helpen.
 
Ik zat nog even mijn eigen startpost te lezen om te kijken of ik hier geen rare dingen gezegd heb.
Nou is het precies een maand geleden dat ik me hier heb voorgesteld en nou viel me de volgende zin uit mijn post op:
Ik zie mezelf in elk geval voorlopig nog niet zo fanatiek (met een machine) aan de slag gaan als sommigen hier op het forum, maar ik kan natuurlijk nix beloven.
Euhm, da's dus inmiddels niet helemaal meer waar... Er ligt hier inmiddels een DAP500 te wachten op een DAP workshop :-"
 
ze zeggen wel eens, waar je mee omgaat wordt je mee besmet hahaha, ik dacht eerst ook zo maar 2 weken later streek de CC fee bij mij voor de deur neer met een pakje waar een DAP in zat.
 
Wauw, da's luxe! Bij mij komt alleen zo'n lelijke vent van de TNT. (Gelukkig brengt 'ie wel leuke pakjes mee, dat dan wel).

En over die DAP: ben benieuwd wat ik daar allemaal mee kan.
De buurt verklaart me trouwens nu al voor gek. Als ik straks met de DAP aan de gang ga, bellen ze gelijk de psychiatrische hulp.