• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ff voorstellen; Mamnuvo - Update 01-03-2009

Mamnuvo

Detailing addict
21 mei 2008
76
52
Laat ik mij dan ook maar even voorstellen,

Mijn naam is Patrick, ik ben afkomstig uit het mooie Twente en ik ben al enige tijd actief op het Meguiars forum.
Op dit moment ben ik (opnieuw) student en ben sinds ongeveer 6 maanden ook enigzins bezeten van het detailen.
Zelf rijd ik een Volkswagen Golf IV 1.6 comfortline uit 1999. Ik heb deze auto nu 3 jaar in mijn bezit en nadat ik
mijn eerste bestelling had geplaatst bij Tim lijkt het alsof de auto er beter bij staat dan ooit te voren sinds de auto in
mijn bezit is. Ik gebruik voornamelijk Meguiars artikelen (GC wash, claykit, DC paint cleaner, DC polish, GC wax) maar
gebruik ook een aantal artikelen van Chemical Guys (Miracle Dryer, Blitz Sealant, Pete's 53 wax).

Hieronder een aantal foto's om een impressie te krijgen van mijn auto:

DSC00188.jpg

DSC00102.jpg

DSC00063.jpg


Ik hoop middels dit forum ook enige ervaringen op te doen met artikelen die niet uit de meguiars lijn komen, aangezien
het meguiars forum natuurlijk voornamelijk georienteerd is op de eigen productlijn.

Groeten, Patrick

01-03-2009:
Tijd voor een update van mijn kant.
Zoals reeds vermeld in het topic met nieuwe aanwinsten heeft bovenstaande Golf IV plaats gemaakt voor een Golf V 1.6FSI Comfortline :party:
Tot op heden was ik nog niet in de gelegenheid geweest goede foto's te maken, maar met het weer van vanmorgen toch maar de auto eens ff goed gewassen enz.
Zie hier het resultaat:

DSC004881.jpg

DSC004841.jpg

DSC00485.jpg

DSC00486.jpg

DSC004831.jpg

DSC00487.jpg


De velgen die er onder op de foto's zijn originele Golf 5 GTI velgen van BBS :ja
Deze heb ik afgelopen week kunnen bemachtigen en geven de auto naar mijn mening een sportieve look in tegenstelling tot de velgen die er bij de aflevering op zaten.
Inmiddels heb ik de eerste 1000 kilometer er op zitten en wat een verschil met de vorige Golf, ik zou niet meer terug willen.

Gr Patrick
 
Welkom, volgens mij ken ik je ook al van meguiars forum. wordt wel gezellig met allemaal Patrick's je bent al nummer 3
 
Welkom op het forum!

Mooie golf en inderdaad knappe velgen. Maar een flesje endurance high gloss zullen je banden niet misstaan.

Joost
 
@ Joost,
dat flesje staat wel op de plank hoor en wordt ook wel gebruikt.
Ik denk dat je deze opmerking maakt omdat de band op de foto van de velg erg dof is.
Maar zoals je ook kunt zien is de band nog enigzins nat op de foto en zoals je misschien wel weet dien je endurance op een droog oppervlak aan te brengen.
de foto op de open vlakte is wel inclusief de endurance, de foto met het meer op de achtergrond is ongeveer 2 weken na het opbrengen van de endurance.
 
Ik maakte die opmerking inderdaad naar aanleiding van de doffe uitstraling.
;)

Maar inderdaad op de andere foto's staan ze er netjes bij, en dat voor 2 weken geleden aangebracht te hebben.
Toppi :party:
 
@ Joost,
Ja klopt, blijft idd wel mooi zitten, maar moet zeggen dat na die twee weken het wel snel minder wordt en er wel weer een nieuw laagje op mag.

@ danny,
ik kom uit Hengelo, jij uit enschede zie ik.
 
Welkom hier!

Mooie Golf, velgen zijn Nuvolari reps denk ik? Zie je niet vaak.. Mooi! :cool:

Klein tikkie lager zou 'm wel goed staan trouwens. ;)
 
Hallo Sven,

Deze velgen zijn uitgekomen voordat Audi de nuvolari's op de markt bracht. Ik zocht destijds mooie velgen, maar dus niet de standaard A8 waar praktisch iedereen mee rondrijd (overigens niets mis mee)
Het zijn velgen van de duitse merk MAM en de benaming is Nuvo 7.
Wat betreft verlagen ben ik het helemaal met je eens, maar ik heb er bewust voor gekozen het niet te doen.
Ik rijd / reed namelijk nogal wat kilometers voor de zaak en dan heb ik geen behoefte aan een erg stugge auto, nu is het comfort
nog redelijk te doen, ben bang dat dit dan toch wel anders gaat worden en idd zoals Patrick al zegt, ik woon in een wijk waar het stikt van de drempels.

edit: de velgen zijn overigens gepolijst aluminium
 
Mooie velgen hoor...

En drempels, ik weet het... }:)w

Maar ik heb mijn S8 toch ook nog iets verder verlaagd en dat bevalt best. Ik heb het ook niet over extreem verlagen, maar een centimeter of drie á vier. Dan heb je - met een goede set - net zoveel comfort, of zelfs béter, en je passeert de drempels nog goed. (niet met 120 uiteraard, maar gewoon normaal).

Ik ben naar Intraxracing gegaan, heb er een instelbare set onder laten zetten. Rijdt geweldig... :cool:
 
Ik ben het zeker met je eens Sven dat 4 centimeter hem goed zou doen.
Gezien het bouwjaar en de km stand vind ik alleen niet dat het zich nog loont om er een
complete schroefset of uberhaupt een verlagingsset onder te zetten. Ik heb al vrij veel aan de auto
gedaan (velgen, koplampen, achterlichten, xenon, W8 interieurverlichting enz) en vind het nu eigenlijk wel mooi
geweest omdat ik ook niet weet hoe lang ik de auto nog zal hebben.
vandaar mijn keuze om hem niet te verlagen.

Groeten, Patrick