• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fiat 500

@RedCat Eindelijk tijd gehad om de betreffende Fiat 500 te doen. Het is inderdaad geen originele lak, wanneer deze overgespoten is, dat is niet duidelijk.
Ik heb de motorkap(kofferbak) als testpaneel gebruikt. Gewassen met Nanolex pure shampoo, Monello klei met Poorboys clay lube. 6 verschillende polijstmiddelen en verschillende pads op gebruikt. Het beste resultaat kreeg ik met Monello oranje en Poorboys SSR 2.5 en SSR 1:). Menzerna, Monello, Scholl, Autofinesse, kwamen niet aan het resultaat van de Poorboys. Lak is niet helemaal strak hoor maar de eigenaar was er bij mee. Bijna alle witte vlekjes zijn eruit behalve achter bij de motor bleven ze terugkomen. Dus hoe dat zit weet ik ook niet. Als wax Dodo Purple Haze gebruikt, de chrome onderdelen met Meguiars all metal polish.
Leuk karwei maar ik doe toch liever gewoon blanke lakken:innocent:






IMG_4485.PNG
IMG_4483.PNGIMG_4484.PNG
 
Starlet uit 92 zal origineel ook nog geen watergedragen lak hebben, mijn Ibiza uit 1991 was één van de eerste dit het wel hadden, maar alleen een paar Europese fabrikanten waren toen (net) over naar watergedragen lak. Dus wat dat betreft verwacht ik weinig verschil, maar van een Fiat 500 uit 1972 denk ik dat ie waarschijnlijk één of twee keer is overgespoten. Alle automerken hadden in die tijd veel meer last van wegroesten, en Fiat had niet bepaald een goede naam als het over het bestrijden van het roestduiveltje ging.
Klopt hoor,is overgespoten. Tijd terug heb ik alle pakkingen, filters en olie vernieuwd. Auto is ook naar een garage geweest waar een oude Fiat monteur werkt, die zei dat het een keurige auto is. Toen kwamen we erachter dat ie overgespoten is.
 
Laatst bewerkt:
In mijn studententijd had mijn Triumph Spitfire poreuze lak
Zonder bescherming zag je (na regen of wassen) beige vlekken in het bruin van de lak
Even in de zon en het trok weg. En dan snel beschermen ...
Had ik toen maar geweten dat iets als een glaze bestond
 
  • Leuk
Reactions: bros en Cordoba
Haha idd @RedCat. Ik weet niet hoe oud deze lak is maar ik vind het best een uitdaging. Met nieuwe lak doe je een testspot en dan begin je gewoon.